השוק

סודהסטרים ואנלייט חתמו על הסכם ענק בהיקף 180 מיליון שקל

חברת סודהסטרים מודיעה כי חתמה עם חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, על הסכם לרכישת חשמל ירוק שיאפשר הפעלה מלאה של כל אתרי הייצור הגלובליים שלה בישראל באמצעות אנרגיות מתחדשות. היקף ההסכם עומד על כ-180 מיליון שקל
מערכת ice |  1
מפעל סודהסטרים (צילום סאמר סיידר)
חברת סודהסטרים מודיעה היום כי חתמה עם חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, על הסכם לרכישת חשמל ירוק שיאפשר הפעלה מלאה של כל אתרי הייצור הגלובליים שלה בישראל באמצעות אנרגיות מתחדשות החל מתחילת שנת 2024.
ההסכם, שהיקפו כ-180 מיליון שקל, נחתם לתקופה של 15 שנים, עם אופציה להארכה והגדלת היקף הצריכה בהתאם לדרישות הייצור. החשמל יסופק ממתקני הייצור הסולאריים של אנלייט, שנמצאים כעת בשלבי הקמה מתקדמים במסגרת הרגולציה החדשה לאסדרת משק החשמל.
 
ההסכם עם אנלייט יאפשר לסודהסטרים לעבור ל-100% אנרגיה מתחדשת בכל אתרי הייצור שלה בישראל כבר בתחילת השנה הבאה, ומהווה צעד משמעותי בהגעה ליעד של אפס פליטות נטו עד 2040. עם תחילת אספקת החשמל הירוק יעברו מפעלי סודהסטרים באשקלון ובעידן הנגב לפעול באופן מלא באמצעות חשמל שמקורו באנרגיות מתחדשות.
ההסכם נחתם על רקע תקנות חדשות בתחום משק החשמל בישראל, המאפשרות ליצרני חשמל ירוק דוגמת אנלייט, ולצרכני חשמל גדולים דוגמת סודהסטרים, להתקשר ביניהם בהסכמים ישירים, דבר אשר צפוי להאיץ את מעבר המשק הישראלי לאנרגיה ירוקה.
אייל שוחט, מנכ"ל סודהסטרים העולמית, מסר: "סודהסטרים הייתה ותמשיך להיות חלוצה בכל הקשור לאחריות סביבתית הנמצאת בליבת הפעילות העסקית והמוצרים שלה. עם השינוי המבורך במשק החשמל, אנו שמחים להיות חלוצים של התעשייה הישראלית גם בכל הקשור למעבר לאנרגיות מתחדשות ולצמצום דרמטי בטביעת הרגל הפחמנית שלנו. השותפות האסטרטגית החדשה עם אנלייט, חברה שמובילה את המעבר לאנרגיות מתחדשות, תאפשר לסודהסטרים לעשות צעד נוסף לקראת היעד שקבענו - מעבר ל-100% אנרגיה מתחדשת בכל אתרי הייצור שלנו בעולם, וזאת כחלק מאסטרטגיה גלובלית לשימור הסביבה והפחתת טביעת הרגל הפחמנית, ולמען עולם בר קיימא".
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת, הוסיף: "מאז פתיחת השוק לתחרות, אנו מבחינים בביקוש גבוה לחשמל ירוק בקרב החברות המובילות במשק. סודהסטרים היא מהחלוצות שבוחרות לחבור ל'אנלייט' בהסכם מכירת חשמל, שצפוי להוזיל עבורן את עלויות האנרגיה ולהאיץ את המעבר שלהן ל-Net zero emissions. ביקוש זה צפוי להמשיך ולהתחזק, להיטיב עם לקוחותינו ולהגדיל את תשואות אנלייט מהפרויקטים בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכל בגלל הדיקטטורה (ל"ת)
    שמחה 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור