השוק

בנק הפועלים למען העסקים הקטנים: המהלך החשוב יוצא לדרך

עמותת יוזמות עתיד, המתמחה בליווי נשים בהקמה של עסק, הקימה מוקד חירום לעסקים קטנים בחסות בנק הפועלים ובשיתוף של המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים. המוקד פועל באמצעות יועצים ומומחים עסקיים של העמותה ויעזור לכם במגוון תחומים בהם: מיצוי זכויות בדגש על העסק, מתווה המדינה, איך משווקים בתקופת מלחמה ועוד
מערכת ice |  1
סניף בנק הפועלים (צילום אביב גוטליב)
עמותת יוזמות עתיד, המתמחה בליווי נשים בהקמה של עסק, הקימה מוקד חירום לעסקים קטנים בחסות בנק הפועלים ובשיתוף של המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים. המוקד פועל באמצעות יועצים ומומחים עסקיים של העמותה. 
המוקד הוקם לאחר בחינה של הצרכים השונים של בעלות ובעלי עסקים כשהצורך המרכזי שעלה הוא בנושא של מיצוי זכויות בדגש על העסק, מתווה המדינה, איך משווקים בתקופת מלחמה וכן הלאה. המוקד מעניק מענים בשלושה תחומים מרכזיים: מיצוי זכויות לעסק, ייעוץ עסקי כללי ולשעת המשבר; תמיכה והקשבה. 
 
דרך המוקד ניתן גם להירשם לוובינרים, גם הם בשיתוף המרכז לצמיחה פיננסית בנושאים מגוונים: ניהול עסק בזמן משבר, מתווה המדינה לעסקים בעקבות המלחמה, זכויות עובדים, הלוואות ועוד. הוובינרים מועברים ע"י יועצים עסקיים מומחים ועוסקים בתחומי היום יום, סדנת AI, סדנת קאנבה ועוד. עד כה השתתפו בכל הרצאה 60-100 בעלי ובעלות עסקים. 

שתי דוגמאות: הפונה: בעל פאב במרחביה אשר במילואים כבר חודש. הפאב צובר חובות. אין מי שיפעל או ינהל את העסק. המענה: נערכה שיחת טלפון, הועלו אפשרויות פעולה מול הבנק (סגירת החריגה בהלוואה בריבית מופחתת, עצירת התחייבויות) ומול ספקים - דחיית הפקדת צקים שנתנו, עצירת הזמנות עתידיות.
נדרש למנות אדם אחראי שיוכל לבצע את הפעילות הכלכלית והניהולית של העסק בשם בעל העסק. המשך הפתרונות לרבות מציאת מענקים/ הלוואות/תמיכה כלכלית - יש לנהל שיחה עם בעל העסק אישית. הוצע לקיים שיחת המשך אם ירצו כאשר בעל העסק יהיה בחופשה או ישתחרר מהמילואים.
פנייה: גרושה + 2 . עצמאית בתחום המחול. מאז תחילת המצב היא קפואה. סוג של דכאון.  לא מייצרת. לא זזה". מענה: הקשבה ותמיכה. בירור מה סיבת ה"קפאון". איך נכון לצאת ממנו. מיקוד בשלושת הפעולות החשובות ביותר בימים הקרובים עפ״י תיעדוף של הפונה: גביה של מה שהיה, קביעה של פעילות חדשות, מנהלות של פסטיבל שניהלה. נקבעה שיחת המשך לעדכון על ביצוע והתקדמות הפעולות. היועץ העסקי סיפר אח"כ: "שמח להגיד שהיא התרוממה, לקחה את עצמה והתחילה לפעול. ממש. שלחה לי מה כבר הספיקה לעשות. סיפוק גדול" .
בתיה (שם בדוי) בעלת מכולת משדרות, סיפור אחד מיני רבים של בעלות ובעלי עסקים קטנים, הפונים למוקד לסיוע חירום של 'יוזמות עתיד': "24 שעות הסתגרנו בעלי, אני ושני ילדיי בממ"ד בביתנו בשדרות, שעות רבות של פחד ואימה, אחרי שנחשפנו לזוועות ולמראות המחבלים שקרו ממש מתחת לבית שלנו, כולל רצח ויריות לכל עבר. בליל ה- 7 באוקטובר ברחנו משדרות וכעת אנחנו שוהים בבית מלון ברמת גן".
"בעלי ואני עצמאיים. בעלי מתווך ואני בעלת מכולת בשדרות. בעקבות הפסקת חשמל במהלך הלחימה, המקררים קרסו וכל המצרכים שהיו בפנים נזרקו לפח. מעבר לעובדה שהמכולת לא פועלת, המוצרים והציוד שהתקלקלו וההפסדים הכרוכים בכך, אני בלחץ אדיר מהעשירי לחודש הקרוב, אז עתידיים להיפרע הצ'קים לספקים ואני לא יודעת מהיכן תבוא ההכנסה".
"אני זכאית לסיוע מהמדינה אך הלכתי לאיבוד מול הודעות הממשלה למתי, כמה ואיך. ולמען האמת אני מתקשה מאוד להתאושש מהטראומה של פיצויי הקורונה, שאז נאלצתי להחזיר את המענק לאחר תקופה. בנוסף לכל הכאוס המתחולל ולטראומה שחווינו אני ומשפחתי, אני נמצאת בחרדה יומיומית לגורל העסק שלי ומוטרדת מאוד אם אצליח להתרומם ולשקם את המצב הקיים, אני אובדת עצות".
המוקד הצליח לשלוח לעסק רכב שאסף את הציוד שנותר. ניתן מענה מקיף בעניין מיצוי הזכויות מהמדינה ומגופים שמעניקים מענקים והלוואות מידיות. הליווי מתמשך, הגשת הטפסים, המחשבה על פתרונות כרגע כשלא ברור מתי תהיה החזרה הביתה. כניסה לתחומים אחרים ואפילו שיוך כרגע למשרות זמניות במטרה להכניס מזומנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בולשיט ולעג לרש…במשך שנים הבנקים עושקים אותנו
    יוסי 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במשך שנים הבנקים עושקים אותנו וגוזרים רווחים של מליארדים ועכשיו כשכל המגזרים והאזרחים מתגייסים לעזור הבנקים מפזרים לנו פירורים עטופים באריזה יפה
    סגור