בריאות

התעשייה שהתפתחה סביב ההשפעה הלא צפויה של זריקות ההרזיה

תרופות הרזיה כמו אוזמפיק עשו מהפכה, וגרמו לזינוק בביקושים לטיפולים בתעשיית האסתטיקה הרפואית בארצות הברית: "מגמה שתמשיך איתנו גם בשנים הקרובות" 
מערכת ice | 
צילום יח"צ
הירידה בנפח השומן, שמופיע כעור מדולל בעקבות השימוש בתרופות הרזיה, יוצרת גל ביקושים לפתרונות משלימים. אחד מהם: מכשיר שפיתחה חברת סופווייב הישראלית, המבוסס על טכנולוגיה מתקדמת המעודדת ייצור קולגן מחודש ומבטיחה טיפולים נטולי כאב, זמן התאוששות ומענה מידי, אפקטיבי ולא פולשני. 
אחרי שהפכו לסנסציה רפואית וכלכלית, תרופות ההרזיה ממשפחת GLP1-ובראשן אוזמפיק-שחוקרים חשפו בנוגע אליה קשר למחלה נדירה-ווגובי ומונג׳ר, מתחילות להשפיע גם על ענפים בלתי צפויים. אחד מהם הוא תחום האסתטיקה הרפואית, שמזהה בתקופה האחרונה עלייה בביקושים לטיפולים למיצוק עור הפנים והצוואר. הסיבה: ירידה חדה בנפח ובאלסטיות העור בעקבות ההרזיה המהירה, תופעת לוואי נפוצה של הטיפול התרופתי. 
לפי נתוני חברת המחקר Spark Aesthetics, המתמחה בשור הרפואי-אסתטי, 72% מהקליניקות האסתטיות בארה"ב בארצות הברית כבר רושמות תרופות הרזיה למטופלים- מה שמעיד עד כמה הפך התחום לחלק בלתי נפרד מעולמות היופי והאסתטיקה. המשמעות: מאחורי כל ירידה דרמטית במשקל יש גם צורך במענה לטיפול המשלים. 
סקר שערך בנק ההשקעות האמריקאי Needham, מצא כי התרופות מקבוצת GLP-1 צפויות להוביל לעלייה בביקוש לטיפולים אסתטיים, כאשר 62% מהנוטלים תרופות אלו מציינים כי הן גורמות להם לשקול טיפולים אסתטיים בעתיד.
"השוק עבר מהפכה דרמטית", אומר ד"ר שמעון אקהויז, מייסד ויו"ר חברת סופווייב הישראלית, הפועלת בתחום הטיפולים הלא פולשניים להצערת העור. "מטופלים שמורידים 10 עד 15 קילו גרם בפרק זמן קצר, מדווחים לעיתים קרובות על שינוי במראה הפנים, עוד מדולדל, ירידה בנפח הלחיים, צוואר שנראה מבוגר יותר. וכשהמראה הזה מופיע מול המראה או בזום אנשים מחפשים פתרון מידי, אפקטיבי ולא פולשני".
תופעות הלוואי האסתטיות הפכו לנושא מדובר גם ברשתות החברתיות ובפורומים רפואיים, וזכו כבר לשמות כמו "Ozempic face" או "Ozempic butt" ביטויים שמתארים מראה הפנים השקוע או איבוד הנפח באזורים כמו הישבן והזרועות, בעקבות ירידה חדה במשקל. 
יותר ויותר קליניקות בארצות הברית מדווחות על ביקוש גובר מצד משתמשי GLP1 לטיפולים משלימים, בעיקר באזורים החשופים לעין. אקהויז, מחלוצי הרפואה האסתטית בישראל, אומר כי בשנה האחרונה מורגשת עלייה משמעותית בביקוש למכשירים כמו זה שפיתחה סופווייב-המבוסס על טכנולוגיית גלי אולטרסאונד מבוקרים, שמכוונים לשכבת הדרמיס ומעודדים ייצור קולגן מחודש. 
הטיפול, לדבריו, מלווה בכאב מינימלי, אינו דורש זמן החלמה, ומתאים בדיוק לצרכים של קהל המטופלים החדש שנולד בעקבות טרנד ההרזיה התרופתית. "ברחבי ארצות הברית יש היום רופאים שמתמחים בטיפול המשולב-גם תרופות GLP1, וגם טיפול חיזור ומיצוק לעור הפנים", מספר ד"ר שמעון אקהויז, "זה הפך לשיח מקצועי של ממש בכנסים, ברשתות החברתיות וברפואה הפרטית. מטופלים רוצים תוצאה הוליסטית-גם גוף רזה יותר, וגם מראה עיר ורענן". 
הביקוש החדש, לפי אקהויז לא מוגבל רק לארצות הברית. "אנחנו רואים מגמה דומה גם באסיה-ביפן, סינגפור, דרום קוריאה ותאילנד", הוא אומר. "יש שם אוכלוסייה עירונית, מבוססת ומאוד מודעת למראה החיצוני, שמאמצת מהר גם את התרופות וגם את הפתרונות הקוסמטיים הנלווים. זה קורה גם אצל נשים וגם אצל גברים".
לדבריו, השילוב בין שינוי תרבותי (קבלה נרחבת יותר של טיפולים אסתטיים), נגישות גבוהה לטכנולוגיות מתקדמות והפופולריות של תרופות ההרזיה, יוצר הזדמנות שוק רחבה במיוחד.
"היום זה כבר לא טיפול נישתי. זה משהו שהופך לחלק בלתי נפרד מתהליך ההרזיה עצמו -לא רק לרדת במשקל אלא להיראות טוב יותר ולשדר בריאות וביטחון עצמי. זו מגמה שתמשיך איתנו גם בשנים הקרובות". 
העניין בטכנולוגיות מיצוק ומתיחת עור כמו זו של סופווייב זכה לתשומת לב גלובלית גם בזכות משפחת קרדשיאן: קים וקלואי שיתפו באינסטגרם למאות מיליוני העוקבים שלהן, את הטיפול שעברו באמצעות מכשיר החברה. החשיפה עוררה הד ציבורי נרחב, ותוך זמן קצר פורסמה גם כתבה באתר האמריקאי New Beauty, בה סיפרו השתיים כי הן "מאוהבות" בטכנולוגיה. כמה ימים לאחר מכן פרסמה סופווייב וציינה כי לא מדובר בקידום ממומן, אף שהפרסום עשוי להראות ככזה.
לפי פרסומים רפואיים, טיפולים לא פולשניים כמו זה של סופווייב צוברים תאוצה בזכות היתרונות המובהקים שהם מציעים-כאב מינימלי, ללא חיתוך, ללא זמן התאוששות, וללא צורך בשינוי שגרת החיים. עבור אנשים שמורידים עשרות קילוגרמים בטווח זמן קצר, מדובר לעיתים בצורך רגשי ופיזי ממשי-להשיב לעור את המראה המתוח והצעיר, ולהרגיש שהשינוי הגופני שלהם הושלם גם ברמת הדימוי החיצוני.
העלייה בשימוש בתרופות הרזיה יוצרת גם צורך ממשי בטיפולים אסתטיים משלימים. עבור חברות כמו סופווייב, מדובר לא רק בהזדמנות עסקית, אלא בביטוי לשינוי רחב יותר בתפיסת ההרזיה-לא רק כירידה במשקל, אלא כתהליך שמשלב גם שיפור במראה החיצוני. במצבים כאלה, טיפולים לא פולשניים עשויים להפוך לחלק בלתי נפרד מההתמודדות עם תופעות הלוואי של ההרזיה המהירה.
כזכור, חברת סופווייב פרסמה בחודש שעבר את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2025 עם הכנסות של כ-16.7 מיליון דולר, עלייה של כ-26% מ-13.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024. הכנסות החברה ממכירת פולסים זינקו ברבעון הראשון בכ-49% לכ-7 מיליון דולר ומהוות כ-42% מסך ההכנסות ברבעון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה