בריאות

המסכות חוזרות? משרד הבריאות באזהרה חמורה בצל התפשטות הקורונה

בעוד מספר החולים ממשיך להאמיר, בהודעה שנמסרה טוענים במשרד הבריאות: "אנחנו רוצים לשמור על השגרה, אבל גם על הבריאות. אנחנו מבקשים מכם להקפיד לעטות מסכה בחללים סגורים, לא כי זו חובה - אלא כי זה מעשה של סולידריות ואכפתיות כלפי הזולת
מערכת ice |  4
מסכות (צילום vecteezy)
בעוד שמגפת הקורונה שוב מתפשטת לאיטה בישראל, במשרד הבריאות ממליצים לציבור לחזור לעטות מסכות, כאשר בהודעה שנמסרה נטען כי זו הדרך להפחית הדבקות בקהילה ולשמור על אוכלוסיות הסיכון והמבוגרים, אשר פגיעים במיוחד לתחלואה קשה ותמותה מפני הנגיף. 
בהודעת משרד הבריאות צוין: "בימים האחרונים מורגשת בישראל עלייה חדה מאוד בכמות המאומתים לקורונה, ויחד איתה נרשם זינוק גם בתחלואה הקשה. אנחנו רוצים לשמור על השגרה - אבל גם על הבריאות". 
 
עוד נכתב: "במצב שבו המשק פתוח לחלוטין, השגרה נשמרת ואין מגבלות - האחריות האישית לזהירות של כל אחד ואחת מאיתנו עולה.  על כן - אנחנו מבקשים מכם להקפיד לעטות מסכה בחללים סגורים, לא כי זו חובה - אלא כי זה מעשה של סולידריות ואכפתיות כלפי הזולת. עטיית מסכה היא פעולה פשוטה, אי הנוחות היא שולית לעומת התרומה והיכולת לעבור את העלייה הזו בשלום ובמינימום תחלואה קשה ונפטרים. על כולנו להקפיד - לשמור על עצמנו ועל אחרים". 
במשרד הבריאות ציינו: "שורה ארוכה של מחקרים מהעולם הדגימו כי שימוש במסיכות פנים בחללים סגורים, מפחית באופן משמעותי ביותר את הסיכון בעבור הפרט להידבק בנגיף קורונה או להדביק אחרים אם נושאים את הנגיף. בהקשר זה, קיימת חשיבות רבה להקפדה על עטייה נכונה של המסיכה (כיסוי מלא של הפה והאף ואטימה תקינה, באופן רציף, בחללים סגורים)". 
לסיום נכתב: "על אף שיש מי שמנסים בעקביות לזרוע ספקות באשר ליעילותן של המסכות, המידע המדעי בדבר יעילותן במניעת הידבקות והדבקת אחרים בנגיף הוא מבוסס ואיתן! מחקרים רבים הדגימו כי עטיית מסיכות במרחב הציבורי מפחיתה באופן משמעותי את העברת הנגיף גם ברמת הקהילה. מחקר של ה-CDC (המרכז לבקרת מחלות) האמריקאי מצא כי מי שמקפידים על עטיית מסכה בעת שהותם בחללים סגורים, מוגנים יותר מפני הדבקה, כאשר שימוש רציף במסכות הפחית את הסיכון להידבקות בעד 50%".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טיפשות
    2 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב זן חדש BA6 בקיצור כל שני וחמישי ממציאים זנים חדשים
    סגור
  • 3.
    טיפשות
    2 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המסכות הם כר פורה לחיידקים ופטריות בפרט בקיץ כשהלחות גבוהה אבל מה זה משנה הציבור לא מעניין את הממשלה הם פשוט מחליטים בכפייה להטיל חובה בחום הזה למסכות לפני חודשיים פלוס בוטלה החובה ועכשיו חוזרת משגעים את הציבור כך פועל משטר דיקטטורה בכוח הזרוע העיקר לשלוט שליטה מוחלטת בציבור ולהפוך אותם לעובדים נרצעים
    סגור
  • 2.
    מסכות עושות דבר אחד- חונקות.
    אין 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אל תשימו מסכות, הן חונקות אתכם/ ומחדירות לכן שוב פעם את האויר שפלטתם/ן החוצה- את הפחמן הדו חמצני.
    סגור
  • 1.
    שני דברים
    האג 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    א. המסיכות לא עובדות - המחקרים שהם מדברים עליהם לא עומדים בסטנדרטים מדעיים מינימליים. למעשה, צריך ללקות בעיוורון מוחלט לנתונים כדי לטעון אחרת. ב. אם המסיכות היו עובדות אז זאת הייתה סיבה עוד יותר טובה לא להשתמש בהן - האטה של התפשטות של וירוס נשימתי מגדילה את ההסתברות ליצירת וריאנטים חדשים לאורך זמן ויש לבצעה אך ורק במקרה של חשש אמתי לקריסה של מערכת הבריאות. האומיקרון אינו מסוגל לגרום אפילו ללחץ על מערכת בריאות של מדינת עולם שלישי (גל ה- BA5 בדרום אפריקה נגמר ולא גרם לתמותה כמעט) ולכן אסור לנקוט בשום אמצעי להאטה של התפשטותו באוכלוסייה הבריאה. לצערנו, משרד הבריאות מעסיק אנשים שאינם מבינים דבר באפידמיולוגיה של נגיפים מסוג זה.
    סגור