בריאות

משרד הבריאות מזהיר: חליתם בקורונה? דחו את הניתוח

בעקבות מחקרים חדשים, משרד הבריאות הורה לבתי החולים לא לקיים ניתוחים לא-דחופים למחלימי קורונה בחודשים הראשונים לאחר ההחלמה
מערכת ice |  3
שיבא תל השומר (צילום פלאש 90)
יותר משנתיים לאחר פרוץ מגפת הקורונה, כאשר כעת מדינת ישראל עומדת בסימן שאלה האם אנחנו בתוך גל תחלואה חמישי, משרד הבריאות יוצא בהנחיה חדשה לבתי החולים.
משרד הבריאות מפרסם הנחיות לבתי החולים ודורש מהם לדחות ניתוחים של מחלימי קורונה טריים בשל שיעור גבוה של תמותה וסיבוכים לאחר הניתוח. כך על פי הפרסום של יולן כהן בתוכנית חיסכון.
 
ע"פ ההנחיות, מחלימים מקורונה יידרשו להמתין בין חודש לשלושה חודשים אחרי ההחלמה כדי לבצע ניתוח אלקטיבי (ניתוח שאינו דחוף).
משרד הבריאות מצביע על מחקרים שפורסמו בארה"ב ובאירופה, שהצביעו על שיעורי תמותה ותחלואה גבוהים יותר במנותחים לאחר שחטפו את וירוס הקורונה. הסיבוכים שתוארו, כוללים סיבוכים ריאתיים, סיבוכים לבביים, ועוד סיכונים שונים. 
 
"סיבוכים משמעותיים אלה מחייבים הערכה קפדנית של מצב מטופלים טרום ביצוע פעולות אלקטיביות ובחירה זהירה של מועד הניתוח וההרדמה," נכתב במכתב של משרד הבריאות לבתי החולים. "על פי מחקרים שונים הוכח קשר מובהק בין תזמון מועד ניתוח ביחס למועד ההחלמה מווירוס הקורונה, לשיעור הסיבוכים הבתר-ניתוחיים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי שמתחסן בדרך כלל חולה אחר כך
    האג 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיצר, החיסון משמיד אותנו לאט לאט...
    סגור
  • 2.
    חנות מסכות N95
    אלון 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנו מסכה N95 הגנו על עצמכם ועל יקירכם! קנה 2 חבילות מסכות באתר וקבל את החבילה השלישית חינם* ומשלוח חינם www.e-comwebsite.com קוד קופון buy2get1free: *הזולה מבין השלוש, מבצע מוגבל עד ליום 17.7.22 או עד גמר המלאי
    סגור
  • 1.
    מה גל חמישי? אנחנו כבר בשישי... (ל"ת)
    ממתי הידיעה? 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור