בריאות

תיאוריות הקונספירציה סביב אבעבועות הקוף מתפשטות מהר יותר מהנגיף

בסקר נרחב שבוצע בקרב הציבור האמריקאי, נמצא כי רוב האזרחים בעלי ידע מועט או בלתי קיים על אבעבועות הקוף וכי תהיות ותיאוריות על מקור הנגיף החדש עולות וצפות
מערכת ice | 
אבעבועות הקוף (צילום pixabay)
כאילו שההתמודדות בשנתיים האחרונות עם מגיפה קטלנית לא גורמת למספיק בעיות בפני עצמה, וירוס אחר התפרץ כעת למרכז הבמה. ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בעקבות התפרצות אבעבועות הקוף ביולי 2022, כאשר מקרי ההדבקה עולים ברחבי ארצות הברית וברחבי העולם. מסתבר שמעטים יודעים באמת את כל העובדות על אבעבועות הקוף. סקר חדש שנערך בארצות הברית מגלה כי אמריקאים רבים יודעים מעט על הנגיף, אף על פי ש-80 אחוז ראו, קראו או שמעו משהו על אבעבועות הקופים בחודש האחרון.
 
אחד מכל חמישה מודאג מהידבקות באבעבועות הקוף, 48 אחוזים אינם יודעים אם אבעבועות הקוף מדבקות יותר או פחות מווירוס הקורונה. עוד 66 אחוז לא בטוחים או לא מאמינים שיש חיסון נגד אבעבועות הקוף, למרות שכבר קיים כזה.
אבעבועות הקופים, שהתגלתה ב-1958, היא חבר פחות קטלני מאותה משפחת נגיפים כמו אבעבועות שחורות. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, הנגיף מועבר במגע ישיר עם נגע עור זיהומי, גלדים, נוזלי גוף, הפרשות בדרכי הנשימה, בעלי חיים נגועים, או על ידי נגיעה בפריטים המזוהמים בנוזלי גוף מדבקים.
 
67 אחוז  מהנשאלים חושבים שקבלת החיסון נגד קורונה לא מגדילה את הסבירות להידבק באבעבועות הקוף. עם זאת, 28 אחוז לא היו בטוחים. חוקרים אומרים שאין הוכחות שזה נכון. החוקרים גם שאלו את המשתתפים בסקר אם הם חושבים שלאנשים העובדים עם בעלי חיים יש סיכון גבוה יותר להידבק באבעבועות קוף. שליש אמרו לא, תשעה אחוז אמרו כן ו-57 אחוז לא בטוחים.
שאלת סקר נוספת נסבה סביב החשש שקיים סיכון גבוה יותר לזיהום עבור גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים אחרים. 33 אחוז מהאמריקאים אמרו שכן, בעוד 66 אחוז אמרו שזה שקרי או שהם לא ידעו. ארגון הבריאות העולמי אומר שרוב המקרים מחוץ לאפריקה במהלך ההתפרצות הזו היו בעיקר בקרב גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים אחרים.
ישנם מספר אמריקאים שאימצו תיאוריות קונספירציה לגבי אבעבועות רוח. הסקר מצא כי 34 אחוזים אינם בטוחים אם אבעבועות הקופים הונדסו ביולוגית במעבדה ו-12 אחוז מאמינים שזה כנראה נכון או בהחלט נכון. עם זאת, יותר ממחצית מהאמריקאים דחו את הקונספירציה הזו.
14 אחוז מאמינים שאבעבועות הקופים שוחררו בכוונה לאוכלוסיית העולם, בעוד 30 אחוז אומרים שהם לא בטוחים. אחד מכל 10 חושב שזה "כנראה או בהחלט נכון" שמדענים שחררו את הנגיף כדי להסיט את תשומת הלב מהכישלונות של ממשל ביידן, בעוד ש-19% אינם בטוחים.
עוד 21 אחוז מהמשיבים אינם בטוחים אם זיהומים באבעבועות רוח הם תוצאה של חשיפה ל-5G. "כפי שניתן היה לצפות, חוקרי קונספירציה שילבו את אבעבועות הרוח באמונותיהם הקיימות, שבמקום להופיע באמצעות תהליכים טבעיים, נגיף מתפשט חייב להיות ביו-הנדסה, שוחרר בכוונה כדי להשיג מטרה פוליטית, או שהוא תוצר לוואי של חשיפה ל- טכנולוגיה חדשה ורווחת כמו 5G", אומר החוקר מבצע הסקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה