בריאות

אבעבועות הקוף: כל הפרטים על הסיכון ודרכי ההידבקות

מדובר בוריאנט של האבעבועות השחורות אך המחל עצמה אינה קטלנית באותו אופן; שמו של הנגיף נגזר מאיזור המקור שלו ביערות הגשם של אפריקה, כל הסכנות ודרכי ההידבקות
מערכת ice | 
רפואה (צילום vecteezy)
ארגון הבריאות העולמי אישר כ-80 מקרים של אבעבועות רוח עם התפרצויות שדווחו לאחרונה ב-11 מדינות, על פי הצהרה ביום שישי מסוכנות הבריאות העולמית. בישראל דווח עד כה על מקרה הדבקה ראשון של גבר שמאושפז באיכילוב. הצוות הישראלי לטיפול במגיפות דן בפרטי המחלה שמקרים רבים שלה התגלו ברחבי העולם.
ההתפרצויות הן חריגות מכיוון שהן מתרחשות במדינות שבהן הנגיף אינו אנדמי, על פי ארגון הבריאות העולמי. מקרים נוספים ככל הנראה ידווחו בימים הקרובים ככל שהמעקב יתרחב.
"ארגון הבריאות העולמי עובד עם המדינות הנפגעות ואחרות כדי להרחיב את מעקב המחלה כדי למצוא ולתמוך באנשים שעלולים להיפגע, ולספק הדרכה כיצד לנהל את המחלה", הצהירו בארגון.
מדינות אירופה אישרו עשרות מקרים בהתפרצות הגדולה ביותר של אבעבועות רוח אי פעם ביבשת, כך לפי הצבא הגרמני. ארה"ב אישרה לפחות מקרה אחד, וקנדה אישרה שניים. אבעבועות הקופים נמצאות בדרך כלל ביערות הגשם של מרכז ומערב אפריקה, שבהם חיים בעלי חיים הנושאים את הנגיף, על פי ארגון הבריאות העולמי.
 
אבעבועות הקופים היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף מאותה משפחה כמו אבעבועות שחורות, אך היא אינה חמורה כל כך, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. עם זאת, אבעבועות רוח עלולה לגרום למוות של עד 1 מכל 10 אנשים שנדבקים במחלה על סמך תצפיות באפריקה, על פי ה-CDC.
החיסון נגד אבעבועות שחורות יעיל ב-85% במניעת אבעבועות רוח על סמך מחקרים תצפיתיים באפריקה, על פי ארגון הבריאות העולמי וה-CDC.
אבעבועות הקופים מתפשטות באמצעות מגע קרוב עם אנשים, בעלי חיים או חומר נגוע בנגיף. הוא חודר לגוף דרך עור פצוע, דרכי הנשימה, העיניים, האף והפה. למרות שההעברה מאדם לאדם מתרחשת גם דרך טיפות נשימה, שיטה זו דורשת מגע פנים אל פנים ממושך מכיוון שהטיפות אינן יכולות לנוע יותר מכמה מטרים, על פי ה-CDC.
אבעבועות הקופים מתחילות בדרך כלל עם תסמינים דומים לשפעת כולל חום, כאבי ראש, כאבי שרירים, צמרמורות, תשישות ובלוטות לימפה נפוחות, על פי ה-CDC. תוך יום עד שלושה ימים מתחילת החום, חולים מפתחים פריחה שמתחילה בפנים ומתפשטת לאברי גוף אחרים. המחלה נמשכת בדרך כלל כשבועיים עד ארבעה שבועות.
"כאשר אבעבועות הקופים מתפשטות באמצעות מגע קרוב, התגובה צריכה להתמקד באנשים שנפגעו ובקשרים הקרובים שלהם", אמר ארגון הבריאות העולמי. עובדי שירותי בריאות, בני משק בית ובני זוג מיניים של אנשים הסובלים מהנגיף נמצאים בסיכון גבוה יותר למחלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה