בריאות

מטריד: ער"ן מדווחת על 18 אלף פניות מצוקה מילדים בשנת 2021

בשנת 2021 התקבלו כ-12,000 פניות מצוקה מילדים ונוער עד גיל 17 באמצעות שירות האינטרנט וכ-6,000 פניות נוספות הגיעו לקו החם הטלפוני לילדים ונוער, כ- 5% מכלל הפניות הנן בעלות תוכן אובדני
מערכת ice | 
צילום unsplash
לקראת יום הילד הבינלאומי שיצוין ב-20.11, עמותת ער"ן מבקשת להעלות את המודעות לכך שילדים ובני הנוער זקוקים למרחב בטוח בו הם יכולים לדבר בגובה העיניים, לשתף ולפרוק באופן חופשי ללא ביקורתיות מצד המבוגרים בחייהם. בשנת 2021 התקבלו כ-12,000 פניות מצוקה מילדים ונוער עד גיל 17 באמצעות שירות האינטרנט וכ-6,000 פניות נוספות הגיעו לקו החם הטלפוני לילדים ונוער, כ- 5% מכלל הפניות הנן בעלות תוכן אובדני.
לדברי מיכל לב ארי, מנהלת שירות האינטרנט של ער"ן: "באמנת זכויות הילד יש ארבעה סעיפים, השלישי מביניהם מדבר על עיקרון השוויון. שוויון כשלעצמו הוא לא מספיק, לילדים ונוער מגיעות זכויות נוספות - הם זקוקים למי שיקשיב לצרכים המתפתחים והמשתנים עם השנים, יגן וילחם על אינטרסים שלהם. אבל מי יגן עליהם? המבוגרים לא יכולים לייצג אותם, והצעירים נתפסים כמרדנים ופורצי גבולות. הביקורת כלפי הילדים ו"הנוער של היום" מגיעה מאלה שאמורים להבין ולתמוך בהם, האשמה מופנית אל הנער שעסוק שעות ארוכות באפליקציה שפיתחו מבוגרים ואל הילדים שאוחזים במסכים שקנו להם הוריהם.
 
לב ארי מוסיפה "כאשר ילדים ונוער לא מקבלים מהמבוגרים תמיכה מספקת, ומותאמת, בשפה שלהם, והמייצגת את רוח התרבות החדשה, הם יחפשו תשובות ודוגמאות מהשווים להם,  ומאלה שמקבלים תשומת לב תקשורתית. הם יפתחו דרכים חדשות ונסתרות לתקשר, להתפתח, ללמוד ולשרוד. למרחבים החדשים שנוצרו יש יתרונות וחסרונות. אחד החסרונות הוא ניתוק והגדלת המרחב בין הילדים והנוער לבין המבוגרים. אלה שמצליחים לראות בניתוק ובמרחב הזה דווקא יתרון... אולי הם אלה שיוכלו לייצג ולהגן על הילדים והנוער".
המרחב הבטוח והאנונימי של ער״ן בווטסאפ, בצ׳אט, בפורום ובטלפון מאפשר לילדים ולנוער למצוא בכל שעה אוזן קשבת, נטולת שיפוט, הטפה וביקורתיות, מרחב בו הם יכולים לשתף את הסודות, הפחדים, הרגשות, החלומות והמחשבות שלהם ולקבל תמיכה רגשית, מידע וסיוע נפשי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה