בריאות

העימות נמשך: המכתב של עמית גל למנכ"ל משרד הבריאות

לאחר שמשה בר סימן טוב קרא לקופות החולים לא לכבד את הוראות האוצר בנוגע לביטוחים הסיעודיים, מ"מ הממונה על שוק ההון עמית גל שלח לסימן טוב מכתב חריף: "הצעתך שלא לנקוט באף צעד בטווח המידי תביא בסבירות גבוהה מאוד לפגיעה במבוטחים"
מערכת ice | 
משה בר סימן טוב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, flickr/ zeevveez)
על רקע העימות בין ממלא מקום הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, עמית גל, למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, גל השיב לבר סימן טוב במכתב תגובה לאחר שהוא קרא לקופות החולים לא לכבד את ההוראות של גל בנוגע לתקופת ההמתנה בפוליסה. 
גל כתב: "מכתבך לא מציג פתרון לבעיה הדחופה של השחיקה המתוארת. הצעתך שלא לנקוט באף צעד בטווח המידי תביא בסבירות גבוהה מאוד לפגיעה במבוטחים. המשך המצב הקיים, ללא נקיטת צעדים מידיים מצד הרשות, עלול להביא לכך שהקרנות יגיעו למצב גרעוני בטווח הקצר, לכל הפחות בחלק מקופות החולים.
מעבר לכך, העלאת דמי ביטוח בחלק מקופות החולים שנדרשות לכך, על אף שיקולים מסחריים ומבניים מובנים, היא כלי לגיטימי לייצוב הקרנות ויש לעשות בה שימוש ככל שנדרש", כך לפי כלכליסט.
הוא מוסיף וטוען כי "הפעולות המפורטות במסגרת טיוטת ההוראות, נועדו לפעול לייצוב קרנות המבוטחים בביטוח הסיעודי, למנוע אזילתן ולקדם מסגרת לחידוש הכיסוי הביטוחי עם סיום תקופות המכרז בחלק מהקופות בסוף השנה הנוכחית."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה