השוק

סמוטריץ' לבנק ישראל: הבנקים לא עושים מספיק בנושא הריבית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נועד עם נגיד בנק ישראל אמיר ירון ובכירי הבנק, ודרש שהבנקים ינקטו בצעדים משמעותיים יותר לחלוק את הרווחים שלהם עם הלקוחות
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בעקבות דרישת נגיד בנק ישראל אמיר ירון, מהבנקים לפעול לטובת הלקוחות בנושא הריביות בפיקדונות ובהלוואות, התקיימה בשבוע שעבר פגישה בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבין הנגיד ירון ובכירי בנק ישראל וכן המפקח על הבנקים.
"כלכליסט" פרסם כי בנק ישראל הציג את הצעדים שנקטו הבנקים, ובהם בתשלום ריבית של עד 2.2% בעו"ש בתנאים מסוימים, הפחתה של עד 2% בריבית האוברדראפט ומענקים לחלק מבעלי המשכנתאות ועוד. כן הציג את המערכות שהושקו להשוואת נתוני ריביות בפיקדונות ובאשראי בין הבנקים.

במשרד האוצר לא הסתפקו בצעדים שננקטו עד כה, בעיקר בשל הפערים המקוממים בין הריבית ממנה נהנים הלקוחות בפיקדונות ובעו"ש, לעומת הריבית העצומה על ההלוואות. כן דורשים באוצר סיוע לנוטלי המשכנתאות בשל הזינוק בריבית. בין היתר, הוצע לחייב את הבנקים לבצע פריסה ו/או הקפאה של המשכנתא ללקוחות המעוניינים.
בשבוע שעבר נועד סמוטריץ' עם חברי פורום מחוללי תחרות פיננסית ודן עמם בהזדמנויות הקיימות בשוק הפיננסי לטובת הגדלת התחרות והורדת יוקר המחיה במשק. בפגישה אמר שר האוצר: "בתקופה זו, שעליית ריבית בנק ישראל איננה מתגלגלת לציבור בפקדונות ובעו״ש, אנו מחוייבים לנקוט צעדים שיגדילו את התחרות. בעידן הריבית הנוכחית ישנה הזדמנות אמיתית להגביר את התחרות במוצרים הפיננסים בישראל".
בחודש שעבר הכריז סמוטריץ' על הצעתו למסות את המערכת הבנקאית ב"מס רווחי יתר" ואמר בוועדת הכספים: "לא נסכים למצב בו הבנקים גוזרים רווחי עתק על חשבון הציבור. אנו עובדים על מודלים במסגרתם הכסף יחזור לציבור ותגבר התחרות במערכת הבנקאית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה