השוק

בהתאם לתחזיות: בנק ישראל משאיר את הריבית ללא שינוי

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון החליט להותיר את הריבית ללא שינוי על 4.75%, וזאת למרות התחזקות הדולר והאירו מול השקל והמחאה שחוזרת לכותרות
ניצן כהן |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בנק ישראל החליט היום להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.75% ובכך מיישר הבנק קו עם הפדרל ריזרב. בבנק ישראל נתלים המדד הנמוך של חודש מאי כסממן לכך שהעלאות הריבית הקודמות מתחילות לחלחל לכלכלה הריאלית.
נזכיר כי בשבוע האחרון התחזקו המטבעות הזרים מול השקל ואם המצב הזה יישאר ללא שינוי הרי שאנחנו מדברים על התגברות הלחצים האינפלציוניים שיחייבו את הנגיד להעלות ריבית במעלה הדרך.
 
"הפעילות הכלכלית במשק הישראלי מצויה ברמה גבוהה ומלווה בשוק עבודה הדוק, אם כי ישנה התמתנות מסויימת במספר אינדיקטורים. האינפלציה עודנה רוחבית ומצויה ברמה גבוהה. עם זאת, בחודשים האחרונים מסתמנת האטה באינפלציה. לכן, הוועדה החליטה להותיר את הריבית על כנה, אך רואה היתכנות לא מבוטלת להמשך העלאה של הריבית בהחלטותיה הבאות, ככל שסביבת האינפלציה לא תמשיך להתמתן בהתאם למצופה. תוואי הריבית יקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות" נכתב בהודעת בנק ישראל.
באשר לשוק הנדל"ן שהיה אחד ממחוללי האינפלציה בשנה שעברה אומרים בבנק ישראל כי "היקף הפעילות בשוק הדיור מוסיף להתמתן. קצב עליית מחירי הדירות ב-12 החודשים האחרונים התמתן  ל-9.8%. בחודש אפריל מדד מחירי הדירות ירד ב-0.2% ובמצטבר מתחילת השנה המחירים נותרו ללא שינוי. בהיקף העסקאות ובביצועי המשכנתאות נמשכות מגמות הירידה, בחודש מאי ניטלו משכנתאות בסך 6.5 מיליארדי שקל.
"על פי נתוני הלמ"ס, בנתוני התחלות הבנייה נרשמת מגמת ירידה ביחס לשנה שעברה, בעוד נתוני גמר הבנייה בשנים עשר החודשים האחרונים נותרו דומים לנתוני הרבעון הקודם. לצד זאת, מספר המועסקים בענף וההשקעות במבנים למגורים (נתוני רבעון ראשון) נמצאים ברמות גבוהות, ודיווחי החברות אינם מעידים על עלייה בקושי להשיג אשראי. סעיף שירותי הדיור בבעלות במדד המחירים לצרכן המשיך לעלות ועומד על 7.6% בשנה האחרונה. בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של 3.6% בחודש מאי ועבור השוכרים בחוזים החדשים נרשמה עלייה של 8.6%".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חייבים להעלות, האינפלציה יותר גרועה וגם משפיע. על משכנ (ל"ת)
    אחד 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור