משפט

סקר דרמטי: הבחירות באשדוד בדרך למהפך לא צפוי

מהפך בעיר אשדוד? סקר "מאגר מוחות" עם נתונים צמודים בקרב הגדול בין ראש העיר המכהן יחיאל לסרי ובין המועמדת עו"ד הלן גלבר. התוצאות המלאות והמפתיעות - שבועיים בלבד לבחירות:

דוד זולדן |  2
הלן גלבר (צילום אלעד מלכה)
הבחירות לרשויות הולכות וקרבות ומפלס המתח בערים בהן נערך קרב צמוד בין המועמדים מורגש היטב. בערים רבות ההכרעה טרם ברורה, וכך גם בעיר אשדוד.
סקר מקיף שערך מכון "מאגר מוחות" בראשות פרופ' יצחק כ"ץ אתמול (ראשון) מבהיר כי שבועיים לפני הבחירות – אשדוד בוחרת במהפך, שיושג בסיבוב השני. סקר "מאגר מוחות" בחן התמודדות ראש בראש של כל אחד מהמתמודדים מול לסרי ומצא כי היחידה שיכולה לנצח את יחיאל לסרי היא עו"ד הלן גלבר, שתזכה בסיבוב שני בקולותיהם של כמחצית מתושבי העיר (49%) לעומת 33% בלבד לראש העיר המכהן. בהתמודדות ראש בראש, אף אחד מהמתמודדים האחרים לא מנצח את לסרי. היתרון של עו"ד גלבר נשמר גם בהצבעה למועצת העיר, כאשר רשימתה "אין לנו עוד אשדוד" צפויה להיות הסיעה הגדולה במועצה.
ברקע המהפך המסתמן, ציון שביעות רצון נמוך במיוחד שמעניקים תושבי העיר לראש העיר המכהן ב-15 השנים האחרונות, יחיאל לסרי (2.73 מתוך 5). 66% מהנשאלים השיבו כי הגיע הזמן להחליף את לסרי בראשות העיר. על רקע אי שביעות הרצון הרבה מלסרי וריבוי המתמודדים, לא צפויה הכרעה בסיבוב הראשון: בסקר עולה כי לו הבחירות (סיבוב ראשון) היו מתקיימות היום, יחיאל לסרי היה מקבל 20% בלבד מהקולות, עו"ד הלן גלבר גורפת 19% מהקולות ואחריהם – שמעון סניה כצנלסון עם 15% כאשר יתר המתמודדים מקבלים בין 4 ל-10 אחוז מהקולות בלבד.
על רקע נתוני למ"ס הקובעים כי אלפי תושבי אשדוד נוטשים את העיר מדי שנה, הסקר שאל "האם אתה מתכוון לעבור ל עיר אחרת או שתשקול זאת?". כל תושב שלישי השיב כי הוא שוקל לעזוב את העיר (28%).
הסקר נערך בין התאריכים 05-11.02.2024 בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 601 משיבים, המהווה מדגם מייצג של כלל התושבים הבוגרים באשדוד. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס 4.1% ברמת ביטחון של .95%.
המתמודדת המובילה לראשות העיר אשדוד, עו"ד הלן גלבר מסרה לאחר התוצאות המפתיעות: "הסקר הזה מוכיח מה שאנחנו שומעים מהשטח בכל יום – נקעה נפשו של הציבור באשדוד מהחידלון ומהניוון של 15 שנות לסרי. אני היחידה שיכולה לנצח אותו ולכן אני קוראת לכלל התושבים להתעורר ולהציל את העיר שלנו! ליתר המתמודדים אני קוראת לחבור אליי עוד היום ולחסוך מכולנו את הצורך בסיבוב בחירות נוסף, כי אין לנו עוד אשדוד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא התכוונתי להצביע לאור הסקר אצא אני ומשפחתי לתמוך בלסר
    דורון 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 10
    ביחיאל לסרי
    סגור
  • העיר אבודה
    העיר אבודה 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תם הטקס אפשר לנעול אתהעיר
    סגור