משפט

טבע תובעת את יבואנית סימילאק ב-40 מיליון שקל: הכפישו את המוצר שלנו

יצרנית מזון התינוקות "נוטרילון" טוענת כי יבואנית המותג המתחרה אבוט שכרה את שירותי סוכנות המשפיענים דה לידרס בקמפיין "פסול, נפסד ונכלולי" בו הופעלו אמהות וחשבונות פיקטיביים שכתבו ברשת שהמוצר מזיק לתינוקות
איתי פת-יה | 
פורמולה לתינוק (צילום ויקיפדיה, freepik)
את כוחם של משפיעני הרשת יכולים המפרסמים לרתום או להעלאת קרנם – או לחלופין להשחרת שמם של המתחרים, כפי שעולה מתביעה שהגישה טבע ישראל בגובה 40 מיליון שקל נגד אבוט, המייבאת את המותג סימילאק, סוכנות דה לידרס והמנכ"לית שלה אפרת סלע איתמר.
לטענת התובעת, המיוצגת ע"י משרד עו"ד ש. הורוביץ, לאחר שהחליפה את הלוגו שלה והעבירה את ייצור תרכובת מזון התינוקות "נוטרילון" למפעל בהולנד בסוף 2019, אבוט (Abbott), המשווקת כאמור את סימילאק, החלה להפיץ ברשת, בעזרת דה לידרס שאת שירותיהם שכרה, טענות לפיהן טבע ישראל שינו גם את ההרכב של נוטריליון באופן שעשוי להזיק לתינוקות ולגרום לתחלואה.
השיטה בה פעלו לכאורה דה לידרס ואבוט, המכונה על ידי טבע ישראל "פסולה, נפסדת ונכלולית", כללה "הפעלת חשבונות פיקטיביים, תחת מצג שווא של חשבונות אותנטיים של אימהות לתינוקות, באמצעותם שיגרה לידרס את מסריה לרשת".
עוד מאשימים בכתב התביעה כי "הנתבעות לא הסתפקו בכך ולצידם של החשבונות הפיקטיביים הופעלה שורה של אימהות אמיתיות, אשר תמורת תשלום או טובת הנאה דיבררו בתגובות פייסבוק את מסריהן של הנתבעות, וגמרו את ההלל על סימילאק, לא אחת תוך הטלת דופי מפורשת בנוטרילון, בהכפשות מכוערות וחסרות בסיס". בהקשר זה מציינים בטבע ישראל כי בפייסבוק הסירו חלק מהחשבונות עליהם דיווחה הראשונה עקב החשד במדובר במשתמשים פיקטיביים.
כמו כן נטען, כי לצד אותם החשבונות שהופעלו כביכול ברשת החברתית, גם סלע-איתמר, מנכ"לית דה לידרס עצמה, לקחה חלק בקמפיין השלילי ו"פרסמה אישית בקבוצת הפייסבוק 'מאמא גורו- מועדון הצרכנות של האמהות' פוסט בנוסח המקובל בקרב שלוחי הנתבעות, לפיו 'מטרנה עשה עצירות ונוטרילון ממש דליל, רק סימילאק היה טוב לילדה".
 
קראו עוד ב-ice
"לא הכל מותר ורשת האינטרנט אינה שטח הפקר שאיש יעשה בו הישר בעיניו", כותבים התובעים, "גם שם חלה חובת תום הלב, גם שם חלים דיני הנזיקין, גם שם התחרות חייבת להיות הוגנת".

לאור האמור, מבקשים בטבע מבית המשפט המחוזי בתל אביב אחת משתיים: לחייב את אבוט ודה לידרס בפיצוי בגובה 34 מיליון שקל עקב פגיעה במוניטין של נוטריליון שהביאה לעצירת הצמיחה שלו בישראל וכן גררה עלויות גבוהות לצורך שיקומו; או לחלופין חיוב הנתבעות ב-17.4 מיליון שקל, כפל הפיצוי המקסימלי שנקבע בחוק איסור לשון הרע במסגרת פיצוי ללא הוכחת נזק בגין פרסומים שנעשו מתוך כוונה לפגוע – או פיצוי של 8.4 מיליון במסגרת חוק זה, במידה ולא יוכח שהפרסומים נעשו במטרה לפגוע בחברה.
לצד זאת, דורשת טבע ישראל מהנתבעות פיצוי של 6 מיליון שקל עקב "התעשרותן שלא כדין על חשבונה", קרי סכומים שהייתה מכניסה טבע ממכירות נוטריליון, אלמלא הקמפיין של אבוט. יתר על כן מבקשים בטבע שבית המשפט יאסור מעתה על היבואנית אבוט, וכן על הסוכנות דה לידרס, להשתמש בפרסום מכפיש "מכל סוג שהוא" נגד נוטריליון וטבע.
מאפרת סלע איתמר נמסר: "שיטת הפעולה של לידרס הוכיחה את עצמה במאות קמפיינים מוצלחים אבל היא רחוקה מאוד מזו שמתוארת בכתב התביעה. דומה שתביעה שמבוססת על השערות מופרכות, מופצת לכלי התקשורת ומגיעה עם תג מחיר של 40 מיליון, נועדה לצרכי יח"צ בלבד".
תגובת אבוט טרם התקבלה ותפורסם לכשתתקבל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה