משפט

הרצוג זכה בתביעת לשון הרע, יקבל 55 אלף שקל

יו"ר הסוכנות היהודית תבע לפני כשנתיים את יצחק מגן לאחר שפירסם עליו פוסט בפייסבוק. בית המשפט פסק על מגן לשלם פיצויים בסך 55 אלף שקל, מגן עובד על גיוס המונים לשלם את התביעה ושוקל אם לערער
אביחי דלאל |  4
בוז'י הרצוג (צילום ועידת ישראל לעסקים; תמר מצפי)
יצחק בוז'י הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודי, הגיש תביעת לשון הרע בשנת 2018 נגד יצחק מגן על סך 250 אלף שקל לאחר פרסום פוסט בפייסבוק בו הרצוג הוצג כרמאי וגנב. לאחר הליך ממושך, בית המשפט פסק על מגן לשלם 55 אלף שקל להרצוג.
הפרסומים שעלו בפייסבוק טענו כי הרצוג שלח את אימו להתגורר בבית אבות יוקרתי ועבר לגור בביתה עם משפחתו. וזוכה להטבות על תחזוקת הבית בשל כך שניתנו הטבות לאשת הנשיא בדימוס, חיים הרצוג ז"ל, אביו של יצחק. 
באחד הפוסטים נכתב בקבוצה של 8,800 אלף עוקבים וזכה שיתופים רבים ותגובות רבות: "הגברת הרצוג היא מולטי מיליונרית )שיהיה לבריאות( הגברת הרצוג גרה בבית אבות מהיוקרתיים שיש במדינה. ולמרות זאת מקבלת כל שנה מהמדינה תקציב של 97 אלף שקלים תחזוקת בית!!! בנוסף מקבלת הגברת הרצוג תקציב שנתי 223 אלף שקלים לנהג בתקן עובד מדינה. 102 אלף שקלים הוצאות רכב. 6 אלף שקל הוצאות טלפון. 19 אלף שקלים הוצאות תחזוקה ושונות. וואו נהיתי רעב, אני הולך להזמין חמגשית, ביי הערה לקשיי הבנה: אדון בוז'י הרצוג שם את אמו בבית אבות. והוא גר עם משפחתו בוילה שלה בצהלה לפי החוק תחזוקת הבית מגיעה לאשת הנשיא בדימוס לא לבנו. לכן זה פשוט מעשה רמייה וגנבה!! בנוסף כל הסכומים המוזכרים אינם כוללים גם קצבת שארים בסך 100 אלף שקל שמקבלת הגב' הרצוג כל שנה! מה שמותר לבוז'י ואנשי שלומינו אסור לנתניהו. למה בוז'י לא עומד לדין? אם יש סמולנצ'יק אחד הגון, הכיצד אתה לא מתקומם?"
פרסום נוסף פורסם וזכה ל-1,100 שיתופים, כמות עצומה ביחס לרשת החברתית פייסבוק. בפרסום נכתב את אותו הטקסט שנכתב בפוסטים דומים.  היו עוד חמישה פוסטים נוספים שבהם מגן תקף וביקר את הרצוג. 
בתביעה הרצוג כתב כי: "כי הדברים שפורסמו אינם אמת, נעשו שלא בתום לב, תוך חריגה מתחום הסביר וללא נקיטת אמצעים סבירים לבדוק אמיתות תוכנם. לעניין מקום מגוריה של האם, הודגש כי זו אינה מתגוררת בבית אבות אלא בביתה בהרצליה. לעניין מגורי התובע הודגש כי אינו מתגורר בבית אמו אלא בביתו שבצהלה שהועבר על שמו כבר בראשית שנות ה-90. התובע מציין שנגרמו לו נזקים משמעותיים אשר אינם ניתנים להערכה בכסף. התובע נאלץ לתת הסברים לגורמים שונים, בישראל ובחו"ל ונגרמה לו בושת פנים גדולה עקב הפרסומים. כמו כן, פרסומים אלו הסבו לתובע נזקים, אשר טרם באו לידי ביטוי, לרבות נזקים פוליטיים".
בתביעת ההגנה מגן הכחיש את הטענות על כתיבת פוסטים בקבוצה מסויימת ואמר כי הוא לא מתכוון לשלם להרצוג. בנוסף, מגן אמר שהתייחס לאימו של הרצוג ולא ליצחק עצמו וכי הדברים פורסמו בכלי התקשורת השונים. כאמור, השופט אביים ברקאי פסק על פיצוי של 40 אלף שקל ועוד דמי טרחה של עורך הדין על סך 15אלף שקל. בימים אלה, מגן עובד על גיוס המונים על תשלום התביעה ושוקל אם לערער. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    וואלה מגיע לו שישלם אם זו אכן בדיה זה אכן מעליב
    סבא מוסא 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו חברים יקרים הזהרו בלשונכם או ליתר דיוק כאשר אתם מקלידים שטויות במקלדת כמו שקל לכם להכפיש מישהו ככה שיהיה קל לתקוע לכם קנס הולם המחשבה שכל אחד יכול ללכלך על מישהו אחר בקלות זה בלתי נסבל אז תשלם ותתנצל למען יראו ויראו
    סגור
  • לא באמת נכוו
    לסבא מוסא 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מותר לטנף כמה שבא, רק שאו יהיה מדובר על דעתך עליו (כלומר, סובייקטיביות) או שיעשה בתמימות לב (למשל, מה שחשבתי שנכון אינו נכון, ולאחר שהובהר התנצלתי). תמשיכו לטנף D:
    סגור
  • 2.
    מה עם שאר הנתונים!!אחזקת רכב טלפון וכו';!?!
    חיים 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון או לא
    סגור
  • 1.
    מגן עאלק
    מוריניו 03/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היה למגן יותר שכל לא היה נופל כמו טמבל! איזה טיפש...
    סגור