משפט

לאחר שבזק הטעתה צרכנים, תשלם פיצוי למפרסמים

תביעה ייצוגית נגד בזק עסקה במצגים מטעים של נציגי החברה לשירותי פרסום העסקים של האתר B144. החברה קראה לעסקים לפרסם והעסקים חויבו על החשיפה ועל דמי היציאה בלא ידיעתם. הוסכם על מנגון פיצוי שישולם לתובעים בשתי פעימות
מערכת ice | 
בזק שירות לקוחות (צילום אייס)
השופטת צילה צפת אישרה היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב,  הסכם פשרה שהושג בתביעה ייצוגית שנוהלה מול חברת בזק, ועסקה במצגים מטעים של נציגי בזק בקשר לשירותי הפרסום של עסקים. בזק התחייבה לתקן את דרכיה לעתיד.
עו"ד יונתן רפפורט ועו"ד אדם לוין, חברת בזק התחייבה לתקן את דרכיה כלפי העתיד, וכן הוסכם על מנגנון פיצוי שישולם לחברי הקבוצה. כזכור, על פי התביעה שהוגשה, חברת בזק מפעילה את שירות המדריך העסקי 144B, אשר מאפשר לבתי עסק לפרסם את עצמם במוקד 144 בטלפון, באתר מרשתת שהחברה הקימה לשם כך במדיה הדיגיטלית, בין השאר ביישומונים ומנועי חיפוש וברשתות החברתיות. הפרסום נעשה באמצעות כרטיס עסק שנבנה ללקוח בעל העסק, הכולל ממשק לניהול ולעדכון עצמי המאפשר לצפות בנתוני החשיפה לכרטיס בכל עת.
בתביעה הייצוגית שהוגשה בעילות של הפרת חובת תום הלב, הטעיה ועשיית עושר ולא במשפט, ציינו עורכי הדין רפפורט ולוין כי חברת בזק מציגה מצגים מטעים בפני בעלי עסקים בישראל כדי לפתות אותם להצטרף לשירות. לטענתם בזק מציגה ללקוחות מצג מטעה בכל הנוגע לחיוב חשבונם בגין חשיפה של כרטיס העסק בפני גולשים במרשתת. בעת שהצטרפו לשירות, הבינו המבקשים, מפי הנציגים הטלפוניים של בזק, כי יחויבו בגין חשיפה רק אם יקבלו שיחות בעקבות ודרך המדריך העסקי.
לטענתם של העסקים,  אף במסמך שנשלח ללקוחות אחר כריתת ההסכם לקבלת השירות, לא הוגדר המונח "חשיפה" ובכך גרמו להטעיה לחברי הקבוצה. עורכי הדין רפפורט ולוין הוסיפו כי נציגי בזק לא פרטו באוזניהם, בשיחת המכירה, כי יהא עליהם לשלם בגין דמי יציאה מהשירות, אם יבקשו לסיים את ההתקשרות לפני תום השנה.
השופטת צפת ציינה כי: "הסדר הפשרה משרת תכליות הן באשר לעבר והן באשר לעתיד כאשר יש בפיצוי כדי להרתיע את המשיבה מהישנות מקרים שכאלה. באשר לעבר – בזק התחייבה להשיב 60% מסך דמי היציאה ששילמו חברי הקבוצה שביקשו לבטל את השירות תוך 6.5 חודשים ממועד ההתקשרות ושלא קיבלו זיכוי או פיצוי".
עוד הוסיפה השופטת צפת בהחלטתה: "אשר לחברי הקבוצה שקיבלו זיכוי או פיצוי שלא הגיע לכדי 60% מסך דמי היציאה ששילמו, המשיבה התחייבה להשיב להם סכום שישלים את ההשבה שניתנה להם לסך של 60% מסך דמי היציאה ששילמו. כמו כן התחייבה המשיבה להשיב לחברי הקבוצה שביקשו לבטל את השירות תוך 6.5 חודשים ממועד ההתקשרות וששילמו דמי יציאה, 25% מסך דמי השימוש ששילמו בגין השירות בתקופת התקשרותם איתה. לסכומים יתווספו הפרשי הצמדה וריבית כמפורט בהסדר. סכום ההשבה לא יפחת מ- 1.6 מיליון שקלים".
בזק הציגה כמה התחייבויות לעתיד. בחודש אוקטובר 2017 ביטלה בזק את מנגנון דמי היציאה ועברה למנגנון דמי הקמה, שתכליתו גביית תשלום בגין ההוצאות שהוציאה על הקמתו של כרטיס העסק ועל צירופו של לקוח לשירות. עוד התחייבה בזק ליידע את מנוייה בשיחות המכירה ובמכתב ההצטרפות שנשלח ללקוחות לאחר הצטרפותם לשירות על אודות ההצעה העסקית, כך שתבהיר באופן מפורט מה עלות השירות ומהם מאפייניו. השופטת צפת גם קבעה כי הגמול למבקשים ישולם בשתי פעימות. גמול בסכום של 37,500 שקלים וכן שכר טרחת עו"ד בסכום של 160 אלף שקל.
כזכור, בעבר בזק הטעתה את הצרכנים שלה כשסיפקה ללקוחות חבילת אינטרנט שלא עמדה בתנאי ההספק שלה ובכל הטעתה אותם והרשות להגנת הצרכן דרשה להטיל קנס של מיליונים על החברה.
מבזק עדיין לא נמסרה תגובה ותעלה כשתימסר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה