משפט

דן אנד ברדסטריט: "בתקופת הקורונה חלה עליה בביצוע עבירות כלכליות"

פורום duns 100 השנתי של בכירי המשפט בתחום צווארון לבן ומשפט פלילי נערך הבוקר. סמנכ"לית דאטה ואנליזה של דן אנד ברדסטריט דיווחה על עליה בעבירות כלכליות: "עבודה ב'שחור' והוצאת חשבוניות פיקטיביות"
אביחי דלאל | 
בכירי משפט הצווארון הלבן בפורום DUN'S 100 (צילום ניב קנטור)

הבוקר (שלישי) נערך במלון רויאל ביץ׳ בתל אביב פורום duns 100 השנתי של בכירי המשפט בתחום צווארון לבן ומשפט פלילי, בהנחיית העיתונאי הבכיר לשעבר בתחום הפלילי דורון הרמן. במסגרת הפורום עסקו ודנו בכירי הענף בנושאים שעל סדר היום המקצועי ביניהם: פרשות השחיתות השלטוניות, פרשת שי אביטל, מעורבות התקשורת בתיקים המשפטיים וחשיבות נוכחות עורכי הדין בכל תהליכי החקירה.
 

מבין המשתתפים בפורום: אורי קרוב, עו"ד בעז בן צור, עו״ד ששי גז, רותי ליטבק, שותפה מייסדת, עיני ליטבק לזר ושות' משרד עו"ד שרון כהנא, שותפה וראש מחלקת צווארון לבן, AYR- עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'.

מבין הדוברים כל אחד עסק בנושאים השונים שעלו על סדר היום לדוגמה, עו״ד גיל פרידמן שדיבר על מהות מעצרי הצווארון הלבן: ״כל מעצרי הצווארון הלבן הם מיותרים. היום יש רשתות האזנה לאנשים האלה עוד לפני שהם נעצרים וזה מגיע למצב בו לפעמים למשטרה יותר משתלם לשחרר את החשודים מאשר להביא אותם לחקירה כי כשהם בחוץ יש להם את כל הכלים להמשיך, להקשיב ולעקוב אחרי מה שהם עושים. שופטים רוצים את התיקים הגדולים כדי שיהיה כתוב את השם שלהם בעיתון וכל הרעש התקשורתי סביב המעצר טוב לכולם חוץ מהלקוח״.
עו״ד יובל זמר דיבר על הצעת החוק של שר המשפטים בנושא פסילת ראיות: ״אני לא מתלהב מהצעת החוק של גדעון סער שכן היא מקבעת מצב שהוא פשרה לא טובה לאף צד. צריכה להיות הבנה מעוגנת בחוק שבמידה והפרת את זכותו של האיש- הראיה היא פסולה. הצעת החוק הזו מנציחה מצב משפטי לא טוב לאזרח. מקווה שהצעת החוק הזו לא תעבור כי במציאות המשפטית והפוליטית בישראל אנחנו נגיע למצב של קיבוע מצבים שלא טובים לאף אחד מהצדדים״.
עו״ד שרון כהנא דיברה על משך הזמן הארוך בטיפול בתיקים בפרקליטות והשפעתה על האזרחים: ״כיום, בדרך שבה עובדת הפרקליטות, רק אם אתה אדם עמיד ויש לך יכולת כלכלית אתה יכול לשרוד. אם אתה אדם מהשורה אין לך סיכוי. משך הזמן הארוך שלוקח להם לקבוע שימועים ולנהל את התיקים הוא בלתי אפשרי בטווח הארוך״.
עו״ד אילן סופר דיבר על הביקורת בתיקי נתניהו וחשיבות נוכחות הסנגורים בחדרי החקירות: ״בתקופת תיקי נתניהו נוצר גל עכור מאוד של ביקורת שאי אפשר לראות מבעדה. הבעיה במדינת ישראל היא לא שהפרקליטות תופרת תיקים, הבעיה היא בדרך כלל באותם השלבים בהם אין נוכחות של סנגור. שלה החקירה נהיה תהליך רקוב שלא מתנהל כמו שצריך. צריך לחוקק חוק שיקבע כללים ברורים בכל הנושא של שלבי החקירה והשימוש בחומרי החקירה. בכל מקום שאין נוכחות אקטיבית של סנגור זה פוטנציאל לפיתוח זיהומי״.
עו״ד ד״ר צבי גבאי התייחס לחשיבות נוכחות הסנגורים בכל שלבי החקירה בתיקים: ״צריך להתחיל להכניס במדינת ישראל ודאות חוקית. היום חוקרים בחדרי החקירות משתמשים בשקרים ועדויות מזויפות מול הנחקרים. לא הגיוני שאין עו״ד שנמצא בחדרים האלה כדי לעצור ולמנוע את הקראת ההודעות הפיקטיביות, ואת השימוש בראיות שלא כדין אל מול הנחשדים. מדינת ישראל צריכה לעגן את הנושא הזה בחוק. אני חושב שהגיע העת לעשות את השינוי עד הסוף״.
אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט אמרה: "בתקופת משבר הקורונה, חלה עליה בביצוע עבירות כלכליות כדוגמת עבודה ב'שחור' והוצאת חשבוניות פיקטיביות. כמו כן, ניכר זינוק של 57% בעבירות מין במרחב הווירטואלי וגידול במספר התיקים שנפתחו במסגרת מעשה סדום מ-319 תיקים ב-2019 ל-368 תיקים ב-2020".


אפרת שגב (צילום: ניב קנטור)

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה