משפט

עקץ עשרות מיליוני שקלים מהמדינה, וכך זה קרה

לצאי שקלזון, אזרח אלבני שנרשם במע"מ לפני כשנתיים חשוד בהפצה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של 95 מיליון שקל , המס שנגרה בגובה של כ-16 מיליון שקל
אביחי דלאל |  1
כסף ישראלי (צילום Istock)
לצאי שקלזון, העוסק בתחום השיפוצים, נעצר אתמול (שלישי) עד מחר בחשד להפצה ולקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של כ-95 מיליון שקל, המע"מ שנגרע מקופת הציבור עומד על כ-16 מיליון שקל.
לפי בקשת המעצר שהוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון ע"י מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז, שקלזון הוא אזרח אלבני שנרשם במע"מ באוקטובר 2018 כעוסק מורשה בתחום השיפוצים.
מבדיקה שנערכה ברשות המסים התברר כי חשבוניות על שמו, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, הוצאו לעוסקים בענף הדלק ועלה חשד כי הוא אינו מדווח על כלל הכנסותיו וכולל בדיווחיו למע"מ חשבוניות פיקטיביות במטרה להקטין את תשלום מע"מ. היקף העבירות המיוחס לחשוד בשלב זה עומד על סכום עתק של 94,686,453 שקל וסכום המס שנגרע מקופת הציבור הוא 16,096,697 שקל, בגין מע"מ עסקאות ומע"מ תשומות.
לפי הודעת הפרקליטות, החשוד זומן לחקירה אך לא התייצב ובאפריל 2021 הוצא נגדו צו מעצר אולם הניסיונות לאתרו לא צלחו. אתמול בשעות הבוקר המוקדמות הוא אותר, נעצר, נחקר ומסר גרסתו. השופטת אילה אורן הורתה על מעצרו של החשוד עד מחר בשעה 13:00, אז ישוחרר בתנאים מגבילים והפקדת ערבויות כספיות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך אזרח זר ועוד אלבני
    צצ 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצליח לעשות זאת? לא מבין!
    סגור