משפט

עמוד החדשות נגד פייסבוק: "התנהלותכם דורסנית ונפסדת"

"דיווחים בזמן אמת" במכתב התראה נגד פייסבוק העולמית לאחר חסימת הדף ביוני האחרון. מכתב התראה לתביעה נשלח לרשת החברתית, העמוד חזר לפעילות ותביעה לא תוגש. בא כוחו של בעל הדף: "ההסרה היתה לא יותר מסתימת פיות של כלי תקשורתי"
אביחי דלאל |  1
פייסבוק, דיווחים בזמן אמת (צילום Pixabay, unsplash)
דף הפייסבוק "דיווחים בזמן אמת" נחסם בתחילת יוני האחרון על ידי פייסבוק עצמה, שבועיים לאחר מכן בעלי הדף שלח מכתב התראה באמצעות עו"ד סער גרשוני לפייסבוק על החסימה שלטענתו גרמה למספר הפרות של זכויות והפרות של חוזה ביניהם: קיום חוזה בחוסר תום לב, הפרת חוזה, ביטול החוזה שלא כדין, תנאי מקפח בחוזה אחיד, עוולות מסחריות, פגיעה בחופש הביטוי, חופש העיתונות וחופש העיסוק.
במכתב ההתראה של איציק פרזן, מנהל הדף, נכתב: "ב-2 ביוני נסגר העמוד באופן פתאומי על ידיכם, וזאת ללא התראה מוקדמת ומבלי לספק הסבר או פרטים כלשהם לנסיבות שהביאו להחלטה".
בהמשך נכתב כי: "ממועד סגירת העמוד על ידיכם ואז היום, עושה מרשנו מאמצים ניכרים ליצור עמכם קשר על מנת להחזיר את העמוד לפעילות, או לכל הפחות לקבל הסבר להסרת העמוד, אך נכון למועד חתימת מכתב זה ללא הועיל. במסגרת מאמצים אלו, ניסה מרשנו ליצור עמכם קשר, בין היתר, דרך ארגון העיתונאים בישראל". 
הטענות העיקריות הן כי הסרת העמוד הובילה לפגיעה בפרנסה של פרזן שכן העמוד משמש כמקור הכנסה עבורו, פגיעה בחופש העיתונות וחופש הביטוי: "עמדתו של מרשנו היא שהסרת העמוד על ידיכם פוגעת באופן בו ובזכויותיו, זכויות האדם שלו, וכן זכויותיו הקנייניות, באופן בלתי פרופורציונלי במיוחד לנוכח העובדה שהעמוד היה בפועל למקור הכנסה בעבור מרשנו ודינו המשפטי כדין משלח יד לכל דבר ועניין. משכך, במעשיכם הינכם מבצעים עוולות שונות נגדו". 
בהמשך המכתב פורטו ההפרות בגינן התלונן פרזן נגד הרשת החברתית הוותיקה. העמוד חזר לפעילות טרם הוגשה התביעה. עו"ד סער גרשוני בא כוחו של פרזן מסר בתגובה כי: "לפני כחודש פייסבוק הסירה את הדף דיווחים בזמן אמת בטענה שהפר את "כללי" הקהילה. במקביל לפניה בבקשה לבדיקה נשלח מכתב התראה לפייסבוק. בחלוף מספר שבועות משלא נתנה כל תשובה נשלח מייל נוסף אשר הבהיר, כי ההסרה היתה לא יותר מסתימת פיות של כלי תקשורתי, וכי אם באמת היתה הפרה של הכללים, לא ברור מדוע הבדיקה לוקחת מספר שבועות. בנוסף, הובהר כי בימים הקרובים תוגש תביעה. ביום חמישי האחרון, מספר ימים לאחר מכן ולאחר שפייסבוק ביקשה באמצעות באי כוחה מבעלי הדף להמתין עם הגשת התביעה שב הדף לאוויר". 
מפייסבוק ישראל טרם נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעולה
    שי 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגיע הזמן שפייסבוק יתחילו לתת שירות הוגן לבעלי עסקים ומפרסמים
    סגור