משפט

תביעה של מאות אלפי שקלים נגד שטראוס

תילתן נכסים והשקעות בע"מ והמתווך יאיר לוי הגישו תביעה נגד שטראוס גרופ באמצעות בכיר כוחם עו"ד ד"ר אריק אריאל. על פי התביעה, לוי איתר שטח למרלו"ג בגן מסריק ושטראוס הודיעה לו כי היא לא מעוניינת וניהלה מו"מ עם בעל הנכס עד לסגירה העסקה
אביחי דלאל |  2
שטראוס (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
תילתן נכסים והשקעות בע"מ והמתווך יאיר לוי הגישו תביעה נגד שטראוס גרופ באמצעות בכיר כוחם עו"ד ד"ר אריק אריאל על סך 421,200 שקל בטענה ששטראוס מתחמקת מלשלם דמי תיווך ללוי ותילתן. 
בכתב התביעה טוענים לוי ותילתן נכסים כי השתתף בעשרות רבות של פגישות וסיורים לאורך כל התקופה והעביר מעת לעת הצעות לחברה בהתאם לתנאים ולדרישות הפרטניות שמסרו לתובע והבקשות להיוועץ בו דבר שקרה במשך שנים גם באמצעות מנהליה שהתחלפו. צויין כי בין הצדדים אין הסכם בכתב, כשביקש לחתום על הסכם כתוב לוי טוען שנענה באמירה כמו "אתה מתקשר עם שטראוס זה לא קיוסק גלידות". לוי גם טען כי הוא התנהל כך עם עוד חברות גדולות שאיתן עבד. 
העסקה שבמרכז התביעה: לוי הזכיר את המחלקה המשפטית של שטראוס שהגישה בקשה להתייעץ עם לוי בעניין מרלו"ג חדש באזור חיפה והקריות אשר כונה ע"י שטראוס:  "מרכז הפצה צפוני". בתחילת 2017, המחלקה המשפטית מסרה ללוי תוכנית מפורטת שהכינה ובה קיבלו ביטוי צרכיה היחודיים, המורכבים והמיוחדים  של שטראוס.
משבקשה הנתבעת לאתר מרלו"ג  שיתאים לצרכיה, התייעצה עם לוי והאחרון החל לפעול כפי שנהג כל העת בעבר. התובע פגש מספר בעלי קרקעות רלוונטיים וניסה לעניין אותם בהשכרת שטח מרלו"ג לנתבעת בהתאם לצרכיה המיוחדים כפי שקבלו ביטוי בתוכנית. לוי קיים שיחות ופגישות רבות בכדי לבחון את התאמת שטח המרלו"ג לצרכיה המיוחדים של הנתבעת.
לוי איתר שטח מתאים בגן מסריק וגילה שכשנתיים לאחר הבקשה של הלשכה המשפטית של החברה ואמירותיה כי הם ירדו מהעניין של המרלו"ג. עד שבתחילת יוני 2019, המתווך גילה כי מאחורי הגב שלו וללא תיאום איתו שטראוס גרופ ניהלה משא ומתן עם בעלי הנכס בגן מסריק. לוי טוען שהוא הראה התכתבויות שמעידות כי הלשכה המשפטית של החברה החליטה לרדת מזה וניסיונות לשוחח על שכר הטרחה. 
בסוף 2020, לוי הזכיר ללשכה המשפטית של החברה כי היזם ובעל המקרקעין, גדי עשת, שמחזיק בשטחים בגן מסריק שילם לו את דמי התיווך בגין העסקה. לוי הודיע כי הוא מוכן להתפשר עם שטראוס גרופ על שכר טרחה של 300 אלף שקל פלוס מע"מ. בכדי להמנע, כדבריו, מהליכים משפטיים אולם לוי "המאוכזב והפגוע, בשלב זה,  הוסיף כי אם לא ישמע מהנתבעת עד סוף החודש יבין שאין לה עניין בפשרה" נכתב בתביעה.
עוד נכתב כי, עו"ד יהושע גבעון, יועץ משפטי חיצוני של הנתבעת ממשרד פריקס שביצע את העסקה בגן מסריק עבור שטראוס גרופ ואף ייצג אותה בעסקאות נדל"ן קודמות, פנה ללוי טלפונית ואמר לו : "הרי אנחנו ידידים" ולכן, ינסה לפשר בין הצדדים. לוי ציין כי מדובר בסכום של 300 אלף שקח. לאחר מו"מ סוכם על 250 אלף שקל בצרוף מע"מ. עו"ד גבעון הוסיף ואמר ללוי שישלח לחתימתו "מכתב סילוק תביעות". כעבור מספר ימים כשהתובע שאל על המכתב, עו"ד גבעון השיב כי מייק אבנר, היועמ"ש של הנתבעת, אינו מסכים לסיכום עם עו"ד גבעון בקשר לדרישות התובע ואם התובע רוצה את כספו שיגיש תביעה.
עו"ד אריאל המייצג את תילתן ולוי אמר: "חשוב להבהיר, אין מדובר ברכישה או השכרה של שטח משרדים סטנדרטי. מדובר בעסקאות מורכבות בהתאם לאפיונים מיוחדים שכללו לדוגמה שטחי קרור, משטחי העמסה מיוחדים, תשתיות מיוחדות, דרכי גישה ומיקום יחודי בהתאם לצרכיה הטכניים, הגאוגרפיים, השיווקיים והפיננסיים של הנתבעת. התובע השתתף בעשרות רבות של פגישות וסיורים לאורך כל התקופה והעביר מעת לעת הצעות לנתבעת בהתאם לתנאים ולדרישות הפרטניות שמסרו לו והבקשות להיוועץ בו. כך פעלה הנתבעת מול תלתן והתובע לאורך השנים באמצעות מנהליה הרבים שהתחלפו מעת לעת". 
משטראוס גרופ נמסר: "קיבלנו את התביעה בימים האחרונים, נלמד אותה ונגיב בבית המשפט".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יאיר בהצלחה שטראוס היא חברה מגעילה וכוחנית (ל"ת)
    מתווך 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נמאסתם כבר (ל"ת)
    שטראוס 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור