משפט

חפץ בחקירתו: "אלשיך ידע שהוא הולך לנתניהו על הראש"

עדותו של ניר חפץ במשפט נתניהו התחדשה היום בבית המשפט המחוזי בירושלים, בחקירתו האחרונה בידי עו"ד בן צור יצא חפץ נגד המפכ"ל לשעבר.  בנוסף, החלה החקירה נגדית של חפץ בידי פרקליטו של שאול אלוביץ', עו"ד ז'ק חן.
מערכת ice | 
ניר חפץ (צילום אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
החקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ נמשכת היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים. מדובר ביום ה-12 לעדות של חפץ. הפעם, עו"ד בן צור המייצג את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, מסיים את חקירתו הנגדית בתיק 4000, וחקירתו הנגדית של פרקליטו של שאול אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, החלה.
עו"ד בן צור דיבר על שיחה שקיים חפץ עם יאיר נתניהו אודות כתבה שלילית על יאיר נתניהו בוואלה ברנז'ה, כאשר באמצע יש שיחה שהחוקרים החליטו שהיא לא רלוונטית. לאחר מכן חפץ יצא נגד היועץ ליאור חורב: "לליאור חורב יש שנאה יוקדת לנתניהו באופן אישי, ופתאום המפכ"ל אלשיך לוקח אותו כיועץ זה נתפס כללכת על ראש הממשלה. אלשיך הוא לא ילד, הוא היה סגן ראש השב"כ. הוא מבין טוב מאוד שהמהלך הזה ולקחת את היועץ הספציפי הזה זה ללכת על הראש של ראש הממשלה."
חפץ התייחס להדלפות מחקירות תיק 4000: "חווינו לאחר מכן רצף של הדלפות בלתי פוסקות מהחקירה. מבול של הדלפות והתחושה של נתניהו וסביבתו הקרובה הייתה שיורים עליהם מכל החומרים בהדלפות לא חוקיות. זה מוריד את האמון שלך בחקירה ורשויות החקירה לאפס". לאחר מכן התסיימה החקירה הנגדית של עו"ד בן צור והחלה חקירתו של חפץ ע"י עו"ד ז'ק חן
חלקה הראשון של החקירה הנגדית של חפץ בידי פרקליטו של שאול אלוביץ׳ עסקה באינטרסים האישיים של חפץ בשנים הרלוונטיות לכתב האישום. חן עימת את חפץ עם דברים שאומר פילבר בחקירתו לפיהם היו מקרים שחפץ ניסה לקדם במשרד התקשורת עניינים של כל מיני בעלי אינטרסים. בין היתר נדונו האינטרס של הפרסומאי הבכיר אייל חומסקי שחפץ הפגיש אותו עם פילבר. חפץ: ״נכון, זכור לי שהוא היה אחד הבעלים של הפועל ירושלים בכדורסל והוא רצה שהמשחקים שלהם באירופה ישודרו בערוץ 20 והיו עם זה כל מיני בעיות״.
 
בחקירה נדון גם רצונו של חפץ להקים ערוץ חדשות שחפץ אישר שהוא התכוון להפיק ממנו רווח כלכלי ורצונו של חפץ להביא אנשי עסקים כמשקיעים לפרויקט. עוד הבהיר חפץ שבכל הפגישות שלו היה נוהל שהפלאפונים היו בצד. ולא הייתה בכך כוונה להסתיר משהו״. חפץ: ״באופן קבוע הנוהל היה. שהפלאפונים לא איתנו, זה היה שגרתי וחלק מהקודים במקובלים, ולא נועד להסתיר פעילות לא כשרה״.
המשך החקירה הנגדית עסקה ברעיונות ובמיזמים תקשורתיים של חפץ, שלגביהם היה בקשר עם פילבר. חן: ״פילבר מספר שבאת בא להתייעץ איתו בנוגע להקמת ערוץ טלוויזיה במעורבותו של האוליגרך רומן אברמוביץ, ומה הפרוצדורה״. חן מציג לחפץ דברים שאמר בחקירתו מה-6 במרץ 2018, יומיים אחרי שחתם על הסכם עד המדינה, שלפיהם ״רוב הפגישות שלי עם מומו אני יזמתי אותם הרי, זה היה בעניינים שלי, שזה בעיקר טלוויזיה רב ערוצית. זה היה מעין עניין אישי״. זה מדוייק או לא מדוייק? חפץ: ״רוב הפגישות אני יזמתי. היו בה עוד נושאים. אם לקחתי אליו את חומסקי, זה מן הסתם בעניינו״.
בהמשך חפץ ניסה להכחיש שעיקר הקשר עם פילבר היו בענינייו האישיים. חן: ״אתה בעדות שלך עכשיו רוצה לדייק, ועכשיו אתה אומר שהרוב היה בשירות נתניהו ושהיוצא מהכלל היה עניינים אישיים שלי״. חפץ: ״היו עניינים אישיים, והיו אינטרסים אחרים״.
חן המשיך לתאר מתוך החקירות מה היו הנושאים שעניינו את חפץ, ובהם טלוויזיה רב ערוצית, על ערוץ 20 ועל ערוץ חדשות. חפץ ניסה לטעון שהטלוויזיה הרב הערוצית היה פרויקט שקידם בנימין נתניהו, אולם חפץ לא אמר זאת בחקירותיו. חפץ: ״יכול להיות שבשוליים, היו גם עניינים אישיים״. חן: ״השאלה היא פשוטה. זה מה שאמרת במשטרה. עזוב את המינונים. עזוב את הרוב ואת המאסה. חלק מהדברים היו גם בעניינים אישיים שלך״. חפץ: ״אותה תשובה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה