משפט

ניר חפץ תוקף: "יותר רדיפה מחקירה, חוסר אמון מוחלט"

החקירה הנגדית של ניר חפץ נמשכת. היום השביעי של העדות של חפץ החל בדיון בדלתיים סגורות לבקשת עו"ד בעז בן צור המייצג את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
מערכת ice |  3
ניר חפץ (צילום אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
החקירה הנגדית של ניר חפץ נמשכת היום (שני). זה היום השביעי לעדות של עד המדינה והדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים החל בדלתיים סגורות לבקשת עו"ד בעז בן צור המייצג את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. 
הדיון עוסק תחילה בנוגע לתרגיל החקירה הנתון בצו איסור פרסום על ניר חפץ ובן צור הודיע כי 40 הדקות הראשונות יעסקו בפרטים החסויים, השופטים קבעו כי הדיון יתנהל בדלתיים סגורות.
בסיום תחילת הדיון בדלתיים סגורות, ניר חפץ המשיך לענות על שאלות בנוגע לחקירה שלו. שנשאל על ההתרשמות שלו מכך שהיועץ המשפטי לממשלה היה מעורב בחקירה, ענה חפץ: "בזמן המעצר והחקירות לפני עד מדינה, כבר אמרתי, החוקרים כל הזמן ישבו וקיבלו שאלות ממישהו שצפה בחקירה ראיתי מול עיניי. היה מישהו שישב בחוץ והשתתף בחקירה כל הזמן. אחר כך בזמן המשא ומתן על עד מדינה, אמרו לעורך הדין שלי שעל קו הטלפון נמצא פרקליט המדינה".
עו"ד בן צור שאל על ההתרשמות של חפץ מבקיאותו של מפכ"ל המשטרה בנוגע לחקירה. חפץ השיב: "במהלך 15 ימי המעצר האמון שלי שזו חקירה, תיק 4000, היא אמיתית ורצינית ללא שיקולים זרים היה קרוב לאפס. חשבתי שזו חקירה שהיא יותר רדיפה מאשר חקירה והאמצעים הדרקוניים וכשראיתי את כמות המאשבים והחוקרים והעוצמות שזה בלתי נתפס חיזקו את חוסר האמון המוחלט שהיה לי בחקירה הזאת".
בהמשך, בן צור ביקש לזמן את ראש מח"ש קרן בר מנחם וסגנה משה סעדה יחד עם החוקר דובי שרצר למתן עדות בבית המשפט על דבריו של עד המדינה.
 
כזכור, בשבוע שעבר במהלך החקירה הנגדית ניר חפץ חשף כי החקירה במשטרה כללה תנאים קשים. לדבריו של חפץ הרעיבו אותו והוא אכל רק לחם, הוא טען כי איימו עליו ולחצו עליו לספק גרסה. "איימו להחריב את משפחתי" אמר חפץ והמשיך "שמו אותי, מלוכלך מטונף, מסביב עוד מכלאות, ואז היו אסירים בכתום, ואז הגיעו עזתים, ואז מישהו זיהה אותי, וכולם התחילו לצעוק נתניהו נתניהו, שקשקו בכלוב, הייתי כלוא בכלוב שלי, לא מגע ישיר, אבל כתוצאה מזה ועוד אירועים, תחושה שאני בסכנה שלא אגמור בחיים".
ביום הראשון של החקירה הנגדית חפץ פרץ בבכי וסיפר על השיקולים שלו לחתום על הסכם עד המדינה: "שיקולים מגוונים. הייתי עצור 15 ימים. הופעלו עלי לחצים כבדים והתנאים קשים מאוד, החלטתי שבדומה לאדם שמכניסים לניתוח הוא בידיו של רופא, החלטתי שאני בידי עורך דין, ומנתק שיקול דעת עצמאי ועושה לי בלחשוב מה שאומר העורך דין, הרגשתי חלש קוגנטיבית וגופנית, כך הרגשתי בשלב הראשון. לקראת הסוף כשהלחץ קצת ירד והתחלתי שוב לחשוב. עו"ד קוסטליץ אחרי שנעצרתי, כנראה בעקבות הדלפות לתקשורת, או שלמה פילבר שחתם, לא ניהלתי מו"מ, בא ואמר ששכח לומר שהוא אינו מייצג עדי מדינה, לא הפריע כי לא היה על השולחן, כאשר חלפו 10-11 ימי מעצר".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    טוב שלא שלחו אותו לסיביר !!
    דן מרדכי 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להאמין שיש דברים כאלה בארץ !! ממש גסטאפו בבבוווושששששהההה !!! יש לחקור את החוקרים ואת מי ששלח אותם !!
    סגור
  • 2.
    לחשוב שהציד אדם הזה היה נגד ראש ממשלה. וואו (ל"ת)
    מזעזע 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מה זה היה בצפון קוריאה או באירן זה קורה במדינת היהודים
    משה 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך אפשר לשתוק כן העם אדיד ומפוחד ממערכת המשפט ומרתפי העיוני פה במדינת ישראל משטר רע ומדכה תתעוררווווו העם השפוי יחד ננצח את השמאל ושונאי נתניהו הם שונאים ומדכאים את מי שלא חושב כמוהם הימין כל השנים בשילטון ןלא נקה את הסירחון הנוראי שאנו שומעים לאן הגענו וואי פחד אלוקים
    סגור