משפט

דרמה בחקירת חפץ: מדוע דרש חקירה בדלתיים סגורות?

במהלך מפתיע וחריג, עד המדינה דרש את החקירה הנגדית בדלתיים סגורות שם ידבר על ההתעללות שעבר בחקירתו לכאורה, אחרת לא ישתף פעולה, דבר שעשוי להשתמע לכאורה כאיום לשופטים. פרקליטו של אלוביץ': "נראה מצג כוזב בפני בית משפט השלום כדי לאפשר את תרגיל החקירה הפסול הזה"
מערכת ice |  1
ניר חפץ (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
דרמה של ממש התחוללה היום (שלישי) במסגרת משפט בנימין נתניהו, כאשר עד המדינה חפץ דורש את החקירה הנגדית בדלתיים סגורות שם ידבר על ההתעללות שעבר בחקירתו לכאורה, אחרת לא ישתף פעולה. ההגנה מתנגדת לקיום הדיון בדלתיים סגורות, בית המשפט יצא להתייעצויות כאשר דבריו עשויים להשמע כאיום.
דרישה שכזו, כפי שנעשתה כעת על ידי חפץ, עד המדינה בתיק 4000 לרוב היא בלתי מקובלת במשפט שכזה, בייחוד כאשר עדותו הראשית הייתה פומבית וכאשר מדובר בחקירה נגדית על עצם קבילות עדותו של חפץ שהוצאה בעינויים לדבריו.
 
פרקליטו של שאול אלוביץ׳ ז׳ק חן שאל את חפץ: ״מעבר לעניינים הפרטיים של העד, נעשו מהלכי חקירה שהוא עצמו היה קרבן שלהם, את זכויותיו רמסו. ולכן כאשר מדובר על עיקרון פומביות הדיון, במיוחד במשפט הזה אל מול הצורך להבטיח פגיעה מינימאלית, באיזון צריך לקחת את האינטרס של הנאשמים. הפגיעה הנוראית ו׳המפלצתית׳ כלשונו שלו, הייתה בשרשור אל הנאשמים עצמם, כחייהם וחירותם מוטלים על הכף".
"העיקרון של פומביות הדיון נועד לשרת לא סקרנות ולא רכילות אלא שהצדק גם יראה ולא רק יעשה, בזמן אמת, וזה כאשר משטרת ישראל הליווי הפרקליטות ביצעה את הפשע הזה כלפי העד חפץ, לא ראיתי שום הסתייגות. אנחנו נראה מצג כוזב בפני בית משפט השלום כדי לאפשר את תרגיל החקירה הפסול הזה".
 
"ועומד פה ״הכתר״, זה שעשה את הדבר הנורא הזה ומדבר על פרטיות העד. ההתממות של הפרקליטות כאשר היא מדברת על זכותו של העד לפרטיות היא בלתי נתפסת. הרי המשטרה בליווי הפרקליטות אחראים למה שנעשה לעד.
 
כן - צריך לחזק את צו איסור הפרסום גם לצייצנים, שיהיה ברור שהעובר על הצו שחל על כל פרט - יענש. אבל אנחנו כמייצגי נאשמים מתחלחלים מהצרה הזו שהתחילה מלכתחילה בגלל ׳הכתר׳״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בוגד
    יהודי 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי העינויים שעבר הוא היה מוכן להאשים את ביבי ברצח ולהעיד שראה במו עיניו את הרצח
    סגור