משפט

חפץ עצר את העדות בדמעות: "המשפחה עוברת תופת"

במהלך העדות ניר חפץ פרץ בבכי כשסיפר על שיקוליו לחתום על הסכם עד המדינה ועצר את העדות. לאחר מכן דיבר על היחסים המתוחים בין נוני מוזס לבנימין נתניהו
מערכת ice |  1
ניר חפץ (צילום אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
עדותו של היועץ האסטרטגי של משפחת נתניהו לשעבר, ניר חפץ, המשיכה גם היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים. חפץ הגיע להעיד גם על תיק 4000 ובין היתר התייחס בעדותו היום לתיקים 1000 ו-2000 כשגם המוציא לאור של "ידיעות אחרונות" נכח בהמשך העדות. 
תחילה הוצגו לניר חפץ התכתבויות בינו לבין מנכ"ל וואלה לשעבר והעד הראשון, אילן ישועה ונשאל על ידי נציג הפרקליטות עו"ד אמיר טבנקין על אותן התכתבויות. חפץ העיד כי בוואלה הייתה שגרה שרוב ההודעות שחפץ העביר היו במקום בולט בדף הבית. "האפיון של וואלה, למיטב זכרוני, תמיד במיקום בולט בהומפייג', יכול להיות שכלי תקשורת ידידותיים נוספים עשו את זה, אצל וואלה לא זוכר שלא נעשה" אמר חפץ בבית המשפט.
גם בנושאי התמונות, חפץ העיד כי שרה נתניהו בחרה בין 6-8 תמונות וטען כי לא מדובר בדבר נהוג בכלי התקשורת שבד"כ מפרסמים 2-3 תמונות, חפץ טען כי שרה נתניהו היה מבקשת לפרסם עוד תמונות. "למתבונן מהצד, למה זה חריג להכניס 6 או 8 תמונות, כי בתוך כלי התקשורת עצמו זה יוצר הטיה רצינית. כי כלי תקשורת שרוצה להיראות עצמאי, ברגע שמכניסים 6-8 תמונות של אותו אדם, בתוך המערכת העיתונאית זה נתפס כניסיון לרצות את בעל השררה" אמר חפץ.
 
לאחר מכן, חפץ נשאל על שיקוליו לחתום על ההסכם עד המדינה והסביר: "שיקולים מגוונים. הייתי עצור 15 ימים. הופעלו עלי לחצים כבדים והתנאים קשים מאוד, החלטתי שבדומה לאדם שמכניסים לניתוח הוא בידיו של רופא, החלטתי שאני בידי עורך דין, ומנתק שיקול דעת עצמאי ועושה לי בלחשוב מה שאומר העורך דין, הרגשתי חלש קוגנטיבית וגופנית, כך הרגשתי בשלב הראשון. לקראת הסוף כשהלחץ קצת ירד והתחלתי שוב לחשוב. עו"ד קוסטליץ אחרי שנעצרתי, כנראה בעקבות הדלפות לתקשורת, או שלמה פילבר שחתם, לא ניהלתי מו"מ, בא ואמר ששכח לומר שהוא אינו מייצג עדי מדינה, לא הפריע כי לא היה על השולחן, כאשר חלפו 10-11 ימי מעצר".
בהמשך חפץ הגיע לידי דמעות והשתנק כשאמר: "הטריד אותי משפט שאמר לי עו"ד קוסטליץ, שעבירת השיבוש יכולה להקרין על הנושא המרכזי שנחקר ב-4000, אלי זוהר אמר לי שהוא לא ממליץ, שיתפתי שיש אופציה שעו"ד שלי מחוץ לתחום, אמר לי שתוך יומיים שלושה אשוחרר, המליץ לא לעשות מו"מ. ללכת הביתה להתחזק, ביקש להביא למחרת היום את עו"ד אילן סופר שעובד במשרדו, הכרתי, אילן סופר הגיע בשישי בבוקר, חשב שיש מומנטום ושכדאי להיכנס למו"מ, ואז במשך יומיים שלושה עד שחתמתי בשני, ירון קוסטליץ מצד אחד וסופר לבקשתי שוחחו עם בני משפחתי".
בשלב זה הדיון הופסק. חפץ הסביר למה נרגש מהעדות: "כל אחד מהעורכי הדין אמר עמדתו למשפחתי, אמרו לי במעצר מה אמר, המשפחה השאירו לשיקול דעתי, היה תהליך קשה, למשל הבן שלי עד היום מתנגד לכל המהלך של חתימת הסכם עד המדינה. המשפחה עוברת תופת, הכל על אחריותי, מה שקשה, הסבל שעוברת המשפחה, התופת של השנים האחרונות, הבן שלי שירת באחת הסיירות הכי מובחרות, הבת שלי סיימה לימודי משפטים מצטיינת רקטור, הסבל הכי גדול זה המשפחה, זה מה שקשה בעדות".
בהמשך, ניר חפץ החל להעיד על נושאים של תיק 1000 ו-2000 וסיפר על תקופתו בידיעות אחרונות משנת 99 ועד לשנת 2009 שהחל לעבוד את נתניהו. וסיפר על היחסים המתוחים בין נוני מוזס לנתניהו. "גם בין בנימין נתניהו למוזס באופן אישי. שמעתי את זה מנתניהו ושרה נתניהו עשרות רבות של פעמים במילים הכי קשות שיש, מצד מוזס לא שמעתי באופן מפורש יכולתי להבין, חשתי, שמעתי שלא מאמין למילה שיוצאת מפיו. התחושה הייתה היחסים קשים, וגם רבים מהעיתונאים בקבוצת ידיעות, מאוד לא אהבו באופן עצמאי את נתניהו, במילים עדינות, אלה שסיקרו ואחרים, וזה לפני שעבדתי בלשכת רה"מ, נחום ברנע, שיפר, אייכנר, הייתי חריג בנוף ידיעות כמישהו שהייתה לא סימפטיה, אגב לא פגע לי בקידום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מלשין
    שלום שלוש 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למינים ולמלשינים אל תהי תקווה וכל הרשעים כרגע יאבדו
    סגור