משפט

ניר חפץ בעדות: וואלה הצטיין, השתלטנו על כותרות ודף הבית

היום השני לעדות של ניר חפץ נמשכה גם הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים. חפץ טען: "אלוביץ' קיבל מאה אחוזים מהמסרי שהעברתי ממשפחת נתניהו". אחד הסנגורים עקץ את חפץ ביציאה מהאולם: "קח איתך את מכשיר ההקלטה". 
מערכת ice | 
ניר חפץ, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
העדות של עד המדינה, ניר חפץ, נמשכת גם הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים והפעם היה חפץ דיבר על הקשר של המשפחה עם וואלה, על הדרך היה עימות בין התביעה לסנגורים באולם שבמהלכו אחד הסנגורים עקץ את חפץ: "קח איתך את מכשיר ההקלטה".
בזמן שראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו קיבל פטור נוכחות מהדיון, חפץ הקדים את הגעתו לאולם וחפץ הקדים את הגעתו לאולם בית המשפט להמשך החקירה הראשית שלו. 
התובע אמיר טבנקין ביקש מחפץ לתאר את ההבדלים בשיחות שלו עם שאול אלוביץ' הבעלים של אתר וואלה ומנכ"ל אתר וואלה לשעבר אילן ישועה. חפץ השיב כי: "אלוביץ' קיבל 100% מהמסרים שהעברתי ממשפחת נתניהו, ישועה את רובם. רמת גילוי הלב והפתיחות לשקף מי עומד מאחורי הבקשה. יש פער אדיר בין אלוביץ' איתו הייתי פתוח הוא מכיר את הניואנסים במשפחה ואין סיכוי שדברים יצאו החוצה, לעומת ישועה שהתייחסתי אליו בחשדנות וחוסר אמון וצדקתי בזה".
 
חפץ נשאל על מעורבות של ראש הממשלה דאז על סיקור של ידיעות על המשפחה וענה כי לנתניהו הייתה מעורבות מוחלטת, חפץ טען שנתניהו דרש שליטה מלאה עלכל הנושאים התקשורתיים שיש לו. "הוא מכתיב, הוא המילה האחרונה, קראנו לו הבוס, אין מחלוקת מי נותן את ההוראות שם, מאחר והקשר איתי היה אינטנסיבי ופתוח בנושאים תקשורתיים של המשפחה" אמר חפץ. 
חפץ התייחס גם לסוגייה סביב פרשת מני נפתלי וחשף: "לגבי מני נפתלי, לגבי כל תקשורת שהוא, היה אסור לנשום בלי שייאשר, זה היה טאבו מוחלט". 
חפץ המשיך ודיבר על ההיענות של וואלה לדרישותיו: "ההיענות של מר אלוביץ' הייתה מוחלטת, כל דבר שהיה מועבר היה איך מתבצעים את זה לא האם מצבעים את זה. ישועה מצב אחר, בין הפטיש לסדן, היה חשוף הלתנגדויות מצד המערכת, מגדיר ברמה יותר נמוכה, אבל יצא מגדרו בשביל לבצע, והאתר עצמו? זה כבר פונקציה של התוצרים והמערכת אפשר להסתכל ולמדוד. ההיענות הייתה כל כך קרובה להיענות מוחלטת, זה בניואנסים. יותר קל להכניס תגובה לאייטם, אבל מה שבאמת חשוב זה מה שמים בכותרת. בנושא הזה וואלה הצטיין. הייתה יכולת. כותרת, הומפייג', כי אם מדרדרים למדור יהדות אף אחד לא רואה".
חפץ נשאל על העדות שלו אתמול כשסיפר בין היתר על יאיר נתניהו באותו הנושא וחפץ השיב "למעט בבחירות סביב דב גיל-הר. הטענות התחילו אחרי הבחירות".
 
לאחר הדברים הללו החל עימות קל בין הצביעה להגנה. טבנקין שאל אם חפץ זוכר מה הוא אמר בחקירה על יאיר נתניהו וביקש לרענן את זכרונו. עו"ד עמית חדד שמייצג את נתניהו התנגד ועו"ד ז'ק חן המייצג את אלוביץ' טען כי לא מדובר במשהו רלוונטי למשפט. השופטת אישרה לחפץ לצאת וכשיצא אחד הסנגורים ככל הנראה עו"ד ז'ק חן עקץ וזרק הערה "קח איתך את מכשיר ההקלטה". 
ליאת בן ארי עמדה ואמרה: "כשעומד כאן עו"ד ואומר לעד : קח איתך את מכשיר ההקלטה ואומרת חברתי שאנחנו עושים דברים לא חוקיים ומשבשים את בית המשפט - מבקשת שתשמרו על כבודנו. מייצגים את מדינת ישראל, צריך לשמור את כבודנו. וגם על העדים. יש גבולות".
לאחר ההפסקה שניתנה, חפץ פנה לשופטים ואמר: "אני עושה כמיטב יכולתי פה לשרת את בית המשפט בחשיפת האמת. אני לא רואה עצמי כבעל אג'נדה. הבנתי שכאשר הייתי בחוץ נשמעו אמירות פוגעניות כלפיי. ברור לי שעשיתי טעויות ואני לוקח אחריות אבל לרדת מתחת לחגורה - זה לא תורם. גם לי יש רגשות".
 
כשהמשפט המשיך חפץ העיד על מעורבותו של יאיר נתניהו בסיקור בוואלה: "יאיר ניסה להראות להוריו שוואלה הם לא בסדר - כלומר לא מחזירים על מה שהם מקבלים. אני אמרתי שאלוביץ' יוצא מגדרו. באחת ההזדמנויות יאיר נכנס, מנופף בידו עם אייטם מוואלה ואומר: "אחרי כל מה שעשית בשביל אלוביץ', תראה מה הם מפרסמים".
בהמשך הוצגה הודעה ששלמה פילבר העביר מניר חפץ לקמיר שהיה היועץ לבזק: "מומו - יש בנאדם בשם יואב גולן לשעבר סגן עורך של מעריב שמועמד לוואלה, חבר קרוב של בן כספית ושפוט שלו, יש ביניהם ברית אסטרטגית של שנים". פילבר הוסיף בהודעה נוספת לקמיר: "יש וטו על האיש" חפץ אומר שפנה לפילבר בהוראת נתניהו והוסיף: "אלוביץ' ביקש ממני שאעביר למשפחת נתניהו מינוי שרצה לבצע לעורך וואלה של יואב גולן. במקרה הזה אמרתי לאלוביץ' במקום שאני לא רק שלא אעביר את זה, אני אגיד לנתניהו ורעייתו שזה לא טוב לצד שלנו כי גולן בתקופת מעריב היה קרוב לבן כספית ומבחינתם כספית הוא לא דגל אדום - הוא דגל שחור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה