משפט

רגע לפני היום השני לעדות: ניר חפץ סופג איומים

כמה שעות לפני פתיחת היום השני לעדות של עד המדינה, ניר חפץ חושף כי הוא ספג איומים. חפץ: "לא ברור מה מונע מהמשטרה לטפל בפורעים האלה"
מערכת ice | 
ניר חפץ (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
כמה שעות לפני פתיחת היום השני של העדות של עד המדינה, ניר חפץ, בבית המשפט המחוזי בירושלים, חפץ חושף הבוקר (שלישי) איומים שקיבל על חייו ברשתות החברתיות ותהה: למה המשטרה לא מטפלת בפורעים?
חץ חשף צילומי מסך של שיחות שקיבל ברשתות החברתיות. אחד האנשים שלח לחפץ הודעה: "נוכל, רמאי, איש פחדן ומוג לב". חפץ כתב בהודעה שנראית כמו הודעה אוטומטית "שלום רב ותודה על פנייתך. מומלץ לשלוח הודעה גם אל מספר הוואטסאפ או אל כתובת האימייל. בברכה". אותו מגיב השיב "זבל".
חפץ שיתף ציוץ של אחד מאתרי החדשות שדיווח "מפגין מחוץ לבית המשפט: 'ניר חפץ לא צריך לחיות'" וחפץ סימן בעיגול את האדם בתמונה שמחזיק במגפון. בנוסף, חפץ העלה צילום מסך של תגובה שקיבל ובה נכתב: "י'בוגד, אפס, מכוער, אתה זבל". תגובה נוספת שעלתה: "ניר תיזהר ממני  אני אשים אותך בחדר עם פשפשים. אני לא צוחק תיזהר. חתיכת סמרטוט רצפה". 
חפץ כתב על אותם איומים: "לא ברור מה מונע מהמשטרה לטפל בפורעים האלה (ואם חלקם בוטים - במי שעומד מאחוריהם)". 
 
כאמור, הבוקר חפץ יתייצב בבית המשפט המחוזי ליום השני של העדות שלו. חפץ אתמול דיבר בעיקר על הקשר שלו עם הבעלים של וואלה שאול אלוביץ'. חפץ, מקורבם של נתניהו ומשפחתו, העיד כי בשנת 2014 נתניהו נתן לו הנחיה ליצור קשר ולהיפגש עם אלוביץ' וכי חפץ יהיה איש הקשר ביחידי והבלעדי בנושאים תקשורתיים שקשורים לאתר וואלה. לדבריו, נתניהו היה פונה לכלי התקשורת בכל הקשור לסיקור - היינו לדבר עם הבעלים עצמו.
עד המדינה הוסיף כי נתניהו היה עסוק בסיקור התקשורתי כמו שהיה עסוק בביטחון (דבר שגרם לנתניהו בבית המשפט לפרוץ בצחוק) וכי מי שלא היה שם לידו "לא יאמין עד כמה שהנושא הזה חשוב לו", וכי נתניהו דורש לדעת הכול בנושאים תקשורתיים "הרבה מעבר לפריק קונטרול". חפץ הבהיר כי למרות העיסוק של נתניהו בתקשורת, הוא לא הזניח את הביטחון שהיה באכפתיות הכי גבוהה שיש מצידו. על החלטת נתניהו לקחת על עצמו את תיק התקשורת בנוסף, אמר חפץ כי זו החלטה שנתניהו קיבל לאחר שהתייעץ על כך עם רעייתו שרה, ולדבירו גם הבן יאיר היה מעורב בכך. 
 
על הפגישה עם אלוביץ' אמר חפץ כי הפגישה התקיימה במשרדי יורוקום, וכי אלוביץ' אמר לו במפורש שדלתות האתר פתוחות בפניו וכי המנכ"ל דאז, ישועה, ידאג לכל מה שנתניהו ירצה. עם המשך עדותו הבוקר, חפץ גם התרשם מהידע של נתניהו במשרד התקשורת, ובכלל כל העניינים הרגולטוריים "לא ראיתי דבר כזה מימיי, בקיאות מרשימה".
על עסקת בזק-יס, אמר חפץ כי אלוביץ' ביקש להעביר לנתניהו את המסר עם מסמך כי על נתניהו לחתום על המסמך לפני הבחירות כי הרשות להגבלים עסקיים קצבה את הזמן לעסקה. בעת פגישתו עם נתניהו, העביר חפץ את המסמך לנתניהו אך הוא קרא אותו וגרס אותו מול עיניו של חפץ וביקש מהמזכירה לקבוע פגישה עם אלוביץ'. פגישה סודית בה נתניהו לא היה בלבושו הרגיל אלא לבש ג'ינס, הווילנות הוגפו ונתניהו ביקש שלא ידעו על הפגישה. אולם לטענת חפץ, אין בכך חדש: נתניהו רגיל למדר אנשים ולא מעוניין שיידעו מי נפגש איתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה