משפט

"אלוביץ' לחץ על נתניהו לחתום, והוא גרס את המסמך"

עד המדינה, מקורבו של נתניהו, ניר חפץ, מעיד בתיק 4,000 על העיסוק הרב של נתניהו בתחומי התקשורת וכי הסיקור התקשורתי היה חשוב לו כמו הביטחון. על עסקת בזק-יס: אלוביץ' לחץ שנתניהו יחתום על העסקה, ונתניהו גרס את המסמך מול עיני חפץ
מערכת ice |  6
בנימין נתניהו, ניר חפץ (צילום פייסבוק/בנימין נתניהו, לילך צור)
עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, מעיד היום (שני) לראשונה בבית המשפט המחוזי בירושלים, בעדות הנחשבת חשובה וקריטית עבור התביעה להוכחת העיסוק של ראש הממשלה לשעבר, נתניהו, בתקשורת ובעסקת בזק-אלוביץ' לכאורה. נתניהו עצמו הגיע לעדות של חפץ בבית המשפט.
חפץ, מקורבם של נתניהו ומשפחתו, העיד כי בשנת 2014 נתניהו נתן לו הנחיה ליצור קשר ולהיפגש עם אלוביץ' וכי חפץ יהיה איש הקשר ביחידי והבלעדי בנושאים תקשורתיים שקשורים לאתר וואלה. לדבריו, נתניהו היה פונה לכלי התקשורת בכל הקשור לסיקור - היינו לדבר עם הבעלים עצמו.
 
עד המדינה הוסיף כי נתניהו היה עסוק בסיקור התקשורתי כמו שהיה עסוק בביטחון (דבר שגרם לנתניהו בבית המשפט לפרוץ בצחוק) וכי מי שלא היה שם לידו "לא יאמין עד כמה שהנושא הזה חשוב לו", וכי נתניהו דורש לדעת הכול בנושאים תקשורתיים "הרבה מעבר לפריק קונטרול". חפץ הבהיר כי למרות העיסוק של נתניהו בתקשורת, הוא לא הזניח את הביטחון שהיה באכפתיות הכי גבוהה שיש מצידו.
על החלטת נתניהו לקחת על עצמו את תיק התקשורת בנוסף, אמר חפץ כי זו החלטה שנתניהו קיבל לאחר שהתייעץ על כך עם רעייתו שרה, ולדבירו גם הבן יאיר היה מעורב בכך. 
על הפגישה עם אלוביץ' אמר חפץ כי הפגישה התקיימה במשרדי יורוקום, וכי אלוביץ' אמר לו במפורש שדלתות האתר פתוחות בפניו וכי המנכ"ל דאז, ישועה, ידאג לכל מה שנתניהו ירצה.
עם המשך עדותו הבוקר, חפץ גם התרשם מהידע של נתניהו במשרד התקשורת, ובכלל כל העניינים הרגולטוריים "לא ראיתי דבר כזה מימיי, בקיאות מרשימה". 
על עסקת בזק-יס, אמר חפץ כי אלוביץ' ביקש להעביר לנתניהו את המסר עם מסמך כי על נתניהו לחתום על המסמך לפני הבחירות כי הרשות להגבלים עסקיים קצבה את הזמן לעסקה. בעת פגישתו עם נתניהו, העביר חפץ את המסמך לנתניהו אך הוא קרא אותו וגרס אותו מול עיניו של חפץ וביקש מהמזכירה לקבוע פגישה עם אלוביץ'. פגישה סודית בה נתניהו לא היה בלבושו הרגיל אלא לבש ג'ינס, הווילנות הוגפו ונתניהו ביקש שלא ידעו על הפגישה. אולם לטענת חפץ, אין בכך חדש: נתניהו רגיל למדר אנשים ולא מעוניין שיידעו מי נפגש איתו.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ראיתם כמה הגיעו היום להפגין תמיכה בביבי? 3-4 איש. זהו.
    קומפוט 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ההשפעה שלו אפילו בקרב מה שהיה פעם הבייס הולכת וצונחת.
    סגור
  • 5.
    זאת הפצצה? אתם אמיתיים?!?!
    הרצל 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הפצצה האמיתית זה שהפרקליטות מסרה עם פתיחת הדיון שחפץ אומר למעשה שמעולם לא נשלח עי נתניהו לדבר עם פילבר על בזק!!!!!!!!!!!!!!!!! זה שומט למעשה את כל הקרקע מכל העדות שלו. למה בכלל משמיכים להעיד אותו אחרי פצצה כזאת? לא מובן...
    סגור
  • 4.
    חפץ העיד, ביבי התפקע מצחוק...כנראה חפץ הטיל "פצצת צחוק" (ל"ת)
    איתן 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    ביבי, הפודרה יורדת, הליפסטיק נשטף, אין יותר פוטושופ
    נוחי 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    17 1
    הפרצוף האמיתי שלך מתחיל להתגלות וזה השירות הגדול ביותר שאפשר לעשות למען הדמוקרטיה פה.
    סגור
  • 2.
    ביביסטים, הבנתם מה באמת מעסיק את האליל פח שלכם?
    רמי 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    11 1
    אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר.
    סגור
  • 1.
    חפץ מטיל פצצת נפל (ל"ת)
    רפי 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור