משפט

אולמרט לא מוכן לשלם פיצויים לנתניהו, איך יוכרע המשפט?

שני הצדדים לא הגיעו לפשרה והתיק ימשיך בבית המשפט. אולמרט לא הסכים שיהיה סעיף שתיאמר בו המילה פיצויים ושגם לא יהיה לבית המשפט שיקול דעת לקבוע פיצויים. אולמרט טען במשפט מדוע כינה אותם חולי נפש: "שמעתי הקלטות של בני המשפחה, עקבתי אחרי ההתנהלות שלהם"
מערכת ice |  2
ביבי נתניהו ואהוד אולמרט (צילום נועם רבקין ומשה שי פלש 90)
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר נתניהו הגיעו היום (שני) לאולם בית המשפט לדיון בתביעת הדיבה שהגישו נגד ראש הממשלה והאסיר לשעבר, אהוד אולמרט בגובה 837 אלף שקל, זאת לאחר שבקשתם לדחות את הדיון לא התקבלה, אולמרט הגיע כ-20 דקות אחריהם.
על פי אביעד גליקמן, עורך דינו של אולמרט, אמיר טיטונוביץ, הביע חשש שאם ינתן פסק דין נגד יאיר נתניהו הוא לא ישלם כי הוא מציג את עצמו כחסר כול. יוסי כהן, פרקליט משפחת נתניהו הבהיר: "אנחנו דורשים פיצויים והתנצלות".
 
השופט שאל: "למה ביטלתם את ישיבת הגישור?", פרקליט אולמרט, אמיר טיטונוביץ השיב: "הם סירבו להתייצב", שרה נתניהו המשיכה: "לא סירבנו" . יוסי כהן טען: "במקום להתנצל, אולמרט המשיך להעמיק את הדבר המכוער והבזוי הזה וחסר התקדים הזה", השופט: "לא.. לא חסר תקדים".
השופט אמר: "לוקחים נושא כאוב שהוא נושא של בריאות נפש והופכים אותו לקרקס. השימוש במילה חסר נפש כמילת גנאי עושה עוול להרבה אנשים", השופט לאולמרט: "ספר לנו אלו אמצעים אדוני נקט לפני הפרסום". אולמרט לא הבין למה השופט שואל אותו שאלות. השופט נוזף בו על כך שלא ענה: "אלו אמצעים נקטת כדי לבדוק אם הדברים אמת או לא אמת".
אולמרט אמר: "שמעתי הקלטות של בני המשפחה, עקבתי אחרי ההתנהלות שלהם. התייעצתי עם מומחים שמכירים אותם והעידו בפני על התנהגויות שנכנסות להגדרה של מה באופן פופולרי נקרא התנהגויות לא נורמליות מוטרפות". יוסי כהן: "יש דברים שלא אומרים ושלא כותבים.אם היינו מדינה מתוקנת המשטרה כבר היתה עוצרת את אולמרט יושבת משפחה שבעיניי היא מהמשפחה המפוארות בישראל והם צריכים לשמוע שראש ממשלה לשעבר שאגב הוא עם עבר לא נקי קורא להם חולי נפש? השופט: תודה לאל שאנחנו לא במדינה כזאת".
השופט טען: "אם ננהל את הדיון בשני המישורים הוא יתפזר. אני רוצה להציע שנמקד את הדיון בשאלה של הבעת דעה. אני חושב שאפשר לוותר על הטיעון של אמת דיברתי ולחסוך דיונים יקרים וגם ניהול לא נכון של הזמן. אני מציע שהנתבע יודיע לפרוטוקול שהאמירות שאמר היו בבחינת הבעת דעה ושהוא לא יודע אם זה אמת או לא ושהוא לא חושב שבית המשפט צריך להכריע בנושא. הנזק פה עלול להיות היקפי ואני חושב שעדיף לא לעסוק בזה".
השופט המשיך: "חושב שלקחת את התיק הזה למקום של "אמת דיברתי" אין ספק שלתקשורת יהיה מאד מעניין. יהיו כותרות. יהיה קרקס. אני לא בטוח שזה לטובת הצדדים. השאלה המשמעותית פה היא שאלה של הבעת דעה. נוכל לעשות זאת רק אם נשמע אמירה ברורה של הנתבע שהוא לא יודע את הדברים האלה. זה יהיה קשה. אפילו יותר מעצירת האומיקרון".
 
הצדדים חזרו מהפסקה. פרקליטו של נתניהו, עו"ד אמיר טיטונוביץ אמר: "הנתבע אינו פסיכיאטר וכפי שהובהר שוב ושוב דבריו לא היו דיאגנוזה רפואית. את דבריו הוא אמר כדעה, כביקורת ציבורית שהתייחסה להתנהגותם הציבורית של התובעים ושהתבססה על דבריו שנאמרו לו על ידי גורמים שונים", והציע: "שניכם מספיק מבוגרים כדי לדעת ששום דבר טוב לא ייצא מפסק דין מנומק. לאף אחד מהצדדים. אולי נצא ארבעתנו ביחד ונחשוב על ניסוח ובזה זה יסתיים. הוצאות לפי שיקול דעת בית משפט".
גליקמן חתם: "למרות נסיונות הצדדים להגיע לנוסח מוסכם ביניהם, נתניהו ואולמרט לא הגיעו לנוסח כזה וההליך ימשיך ויתקיים. ההסדר בעצם נפל על המילה פיצוי. אולמרט לא הסכים שיהיה סעיף שתיאמר בו המילה פיצויים ושגם לא יהיה לבית המשפט שיקול דעת לקבוע פיצויים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה שבטוח השופט
    שני מן 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חולה נפש ? שופט מקצועי וטוב מזמן היה פוסק לטובת משפחת נתניהו, לא רק זאת, השופט כמו רבים נגד נתניהו. אין לי אימון בשופט הזה, בשופטים אחרים.
    סגור
  • 1.
    החולה נפש הזה עקב אחרי המשפחה . יש לו הקלטות שלהם
    רם 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשהוא שוכב לישון הוא רואה מולו את נתניהו .. זה חולה נפש ולא משפחת נתניהו
    סגור