משפט

ראיונות טלוויזיוניים למועמדי העליון? היוזמה החדשה של גדעון סער

שר המשפטים גדעון סער מעביר הצעה לפיה הליך הראיונות בבחירת השופטים לעליון ייעשה באופן פומבי וישודר בטלוויזיה, "המהלך יתרום להגברת אמון הציבור"
מערכת ice | 
אסתר חיות וגדעון סער (צילום אוליבייר פיטוסי ויונתן זינדל פלאש90)

יושב ראש הוועדה לבחירת שופטים, שר המשפטים גדעון סער, הודיע היום (שלישי) כי יביא את הצעתו לשימוע פומבי למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון. ההצעה תתקבל בישיבתה הקרובה של הוועדה למינוי שופטים, אשר תתקיים ב-11 באפריל. 

לפי ההצעה, שלב הראיונות לתפקיד יועברו בשידור חי טלוויזיוני לקהל הרחב, על פי דרישה. ההצעה גובשה לאחר שיחה עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, מתוך ראיה משותפת בדבר חשיבות השקיפות של ההליך. "השקיפות תתרום משמעותית להגברת אמון הציבור", אומר סער. 
 

 
על פי הצעתו, פומביות הדיון תחול על מעמד הראיונות של המועמדים. הם יופיעו במתכונת של שימוע פומבי בפני ועדת המשנה של הוועדה ותוכן הראיונות יהיו חשופים ונגישים לכל המתעניין.  הראיונות אף יועברו לציבור בשידור חי טלוויזיוני. 

ההצעה האמורה תיבחן באופן מיידי ובמידה ותתקבל היא תחול כבר מעתה והלאה על המועמדים לבית המשפט העליון. השר סער אמר כי "המרכיב הפומבי בהליך הבחירה והשקיפות שלו יתרמו משמעותית להגברת אמון הציבור בהליך". 
 


הכרעות בית המשפט העליון נוגעת לכל אזרח שעתיד למצוא את עצמו בערכאות המשפטיות. המערכת השיפוטית כולה מושפעת מהחלטות העליון ואופן בחירת שופטיו. היקף התערבותו של בית המשפט העליון בחיי האדם שנכנס בשערי המשפט ומבקש למצוא צדק הן רבות ומגוונות ויש לו חשיבות ציבורית עצומה, מה שמבסס את הצורך במימד פומבי, בחלק מהליך בחירת השופטים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה