משפט

אלו שופטי העליון החדשים שנבחרו בוועדה למינוי שופטים

הוועדה לבחירת שופטים בחרה ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון לאחר שבנובמבר האחרון, הוועדה לא הצליחה לבחור. שר המשפטים גדעון סער בפתח הוועדה: "גביש של איכות שיוסיף כוח מקצועי משובח לערכאת השיפוט הבכירה שלנו"
מערכת ice |  1
שופטי העליון החדשים (צילום הרשות השופטת, תומר יעקובסון)
הוועדה לבחירת שופטים התכנסה הבוקר (שני) ובחרה כעת ארבעה שופטים לבית המשפט העליון: השופטת גילה כנפי-שטייניץ, השופט חאלד כבוב, עו״ד יחיאל כשר והשופטת רות רונן.  השופטים יכנסו לתפקידם לפי סדר הופעתם ברשימה זו.
בפתח הוועדה למינוי שופטים, שר המשפטים גדעון סער אמר כי: "הצעה זו משקפת את הבחירה הנכונה על פי שלושת המדדים שקבעתי כמצפן: מצוינות. איזון. גיוון. ההצעה שאביא ושאני מקווה שהוועדה תאשר אותה ברוב הנדרש לפי חוק כוללת מועמדים מעולים שבמעולים.  גביש של איכות שיוסיף כוח מקצועי משובח לערכאת השיפוט הבכירה שלנו. ההרכב שיובא גם מגוון ומאוזן מבחינת התפיסות המשפטיות ומשקף את הפסיפס החברתי המגוון שלנו. 
עוד הוסיף כי "בנובמבר לא יכולנו להגיע לתוצאה הזאת ומתוך אותה תחושת אחריות ביטלתי אז את ישיבת הוועדה. מרגע שהגעתי לתוצאה הנכונה לפי מיטב הכרתי ושיקול דעתי - חובתי כיושב ראש הועדה להוביל את הבחירה הזאת וכך אני פועל היום. אני מודה לכל חברי הועדה בלי יוצא מן הכלל שפעלו, כל אחד לפי תפיסתו, בחודשים האחרונים כדי להביא לבחירה המיטבית. אני מאמין שיש סיכוי טוב שנצא מכאן היום עם בחירה. עם בחירה מצויינת״.
השופטת גילה כנפי-שטייניץ - נבחרה לכהונת שופטת של בית המשפט העליון. השופטת שטייניץ מונתה בספטמבר 1993 לכהונת שופטת בית משפט השלום בירושלים. במאי 2006 מונתה לכהונת שופטת בית המשפט המחוזי ירושלים ובמרס 2016 מונתה לכהונת סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים.
השופט חאלד כבוב - נבחר לכהונת שופט של בית המשפט העליון. השופט כבוב מונה בספטמבר 1997 לכהונת שופט בית משפט השלום בנתניה. ביוני 2003 מונה לכהונת שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו ובספטמבר 2017 מונה לכהונת סגן נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו.
 
עו"ד יחיאל כשר - נבחר לכהונת שופט של בית המשפט העליון . עו"ד כשר הוא שותף וראש מחלקת הליטיגציה במשרד (הממוזג) תדמור לוי ושות'.
השופטת רות רונן - נבחרה לכהונת שופטת של בית המשפט העליון. השופטת רונן מונתה ביוני 1995 לכהונת שופטת בית משפט השלום בתל אביב. במאי 2005 מונתה לכהונת שופטת בית המשפט המחוזי תל אביב. משנת 2010 מכהנת כשופטת במחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בסיום הוועדה, שר המשפטים גדעון סער התייחס: "״ארבעת השופטים החדשים שנבחרו לבית המשפט העליון הם מעולים שבמעולים. הם נבחרו לפי 3 אמות המידה שקבעתי: מצוינות, איזון וגיוון. מגוון של דעות, מגוון מגדרי ומגוון של עדות. אני נושא באחריות למערכת החשובה הזאת. לא קיבלתי ולא אקבל ציונים או תכתיבים מגורמים קיצוניים או אופוזיציוניים. רוב העם מבין שמערכת המשפט צריכה תיקון ולא הרס, ומעריך את המחוייבות לשמירת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ועדה מיותרת
    מולי ברגר 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הועדה לא מתכנסת אלא לאחר שהקומבינה נסגרה. אין דיון במועמדים, אין שאלות, ואין תשובות של המועמדים. וכמובן אפס שקיפות. שקט תופרים.
    סגור