משפט

פיצוי של 150 אלף שקל: מי הזכאים לתבוע?

בהנחיית שרת הכלכלה והתעשייה: תיקון לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה האוסר להפלות עובדים או מועמדים לעבודה על בסיס מצב כלכלי, פורסם להערות הציבור. ברביבאי: "תפקידנו להגן על מי שנפגע כלכלית ולאפשר לו הזדמנות שווה להשתלב בשוק העבודה

מערכת ice | 
פיצויים על בידוד שגוי (צילום pixabay)
חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, אוסר על מעסיק להפלות בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת העילות הקבועות שבו, בהן עילה על רקע דת, ארץ מוצא, העדפה מינית, שירות מילואים, טיפולי פוריות ועוד.
 
כעת, מבקשת שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, להוסיף עילה נוספת, שעניינה: אפליה מחמת מצב כלכלי. התזכיר לתיקון החוק הופץ להערות הציבור, בטרם המשך הליך החקיקה בכנסת.  התיקון לחוק נועד להתמודד עם מקרים בהם ההבחנה בין עובדות ועובדים או מועמדים/ות לעבודה, נסמכת על דעות קדומות וחשש בלתי מבוסס, כי אדם הנמצא במצב כלכלי נמוך אינו מהימן או ביצועיו בעבודה פחותים.
 
 
 מחקרים שנערכו מצאו כי לא קיים קשר בין היסטורית אשראי למהימנות ולביצועים בעבודה וכי נסיבות שונות, שאינן קשורות בהכרח למאפיינים אישיותיים, יכולות להוביל אדם למצב כלכלי קשה ולחובות.
<
התיקון מעמיד את ישראל לצד מדינות רבות נוספות בעולם, אשר עיגנו במפורש בחקיקה את איסור האפליה בתעסוקה מחמת מצב כלכלי. כמו כן, התיקון יעניק לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה שבמשרד הכלכלה והתעשייה סמכות לפעול בכלים המשפטיים העומדים לרשותה, כנגד מעסיקים המפלים עובדים ומועמדים לעבודה בשל מצבם הכלכלי.
<
הפליה בעבודה או בקבלה לעבודה על רקע העילות המתוארות בחוק מהווה עבירה פלילית שלצידה קנס של עד 150,600 שקל. תלונה על עבירה ניתן להגיש במינהל הסדרה ואכיפה בזרוע העבודה. בנוסף, ליעוץ משפטי וייצוג עובדים בתביעות אזרחיות על רקע העילות המתוארות בחוק, ניתן לפנות לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, במשרד הכלכלה והתעשייה במייל:
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה