השוק

מלחמת עולם שלישית: סין בצעד "כלכלי" שיבעיר את ארה"ב

אישיות סינית חשובה חשפה את התוכנית הסינית במקרה של מלחמה מול ארה"ב, שתחזיר את העולם 100 שנים לאחור
יאיר מור |  6
מסחר בסין (צילום vecteezy)
בזמן שהעולם מרוכז בכיבוש הרוסי באוקראינה, איום משמעותי אף יותר מגיע כעת מכיוון סין, שחושפת כי גם היא מתכוננת למלחמה וכבר סימנה יעד ברור לכיבוש – ולא מדובר על מדינה מסוימת.
ווֶנְלינג צֶ'ן, הכלכלנית הראשית במרכז הסיני למסחר כלכלי בינלאומי, נאמה לפני כשבוע וחצי בכנס בנושא יחסי סין-ארה"ב שנערך במוסד צ'וֹנְגְיאנג ללימודים פיננסיים באוניברסיטת רֶנְמין בבייג'ינג, ואתמול (שני) עלה תוכן נאומה לאתר הסיני גוּאַנְגְצַ'ה.
לדברי צ'ן, שתי המדינות צריכות למתן את היריבות ביניהן, מפני שאם יידרדרו יחסיהן לעימות זה יהיה "אסון למין האנושי". עם זאת, היא הזהירה כי במקרה שיוטלו על סין מגבלות על ידי ארה"ב או מדינות מערביות אחרות – והיא אף ציינה כי מגבלות מסוימות כבר מוטלות ונראה שארה"ב מנסה כל העת להחמיר אותן – לא תהסס סין "לנקוט צעדים להבטחת שרשרת האספקה שלה".
 
ליתר דיוק, צ'ן דיברה על תחום מסוים מאוד – שבבים. לדבריה, סין עובדת על אסטרטגיות "להתמודדות מול התעקשותה של ארה"ב לנתק את השרשרת", כאשר העדיפות העליונה, וההכרחית לדבריה, היא "להחזיר את טייוואן ולכבוש את TSMC, חברה שהיתה שייכת במקור לסין".
כדאי לשים לב לניסוח: צ'ן לא מדברת על "כיבוש" של מדינה, אלא של חברה. כרגע, החברה הזו נמצאת בעיקר בטייוואן, ולכן סין מכינה כבר מספר שנים, לדברי המערב, תוכניות לפלישה למדינה והשתלטות על תעשיית הייצוא המובילה שלה. אך צ'ן הוסיפה כי ארה"ב "מזרזת את המעבר (של TSMC) לארה"ב (על ידי) בנייה של שישה מפעלים בארה"ב. עלינו למנוע את השגת מטרות המעבר". במלים אחרות – לא רק שסין מתכוננת לפלוש לטייוואן, אלא גם למנוע, בדרכים כאלו או אחרות, את התוכניות לבנות מפעלי שבבים ענקיים של החברה על אדמת ארה"ב כדי לשחרר את התלות בטייוואן.
התוכנית הסינית הזו אינה חדשה עבור האמריקאים. בסוף השנה שעברה פרסמו שני חוקרים במכללת המלחמה של צבא ארה"ב מסמך שזכה לתשומת לב לא מעטה, בו הם טוענים כי על טייוואן להציג תוכנית ברורה להשמדה עצמית של תעשיית השבבים בה במקרה של פלישה סינית. לדברי השניים, הרס מוחלט של מפעלי ומשרדי TSMC, כמו גם המפעלים של חברת השבבים הלאומית הסינית SMIC בטייוואן, הם הדרך היחידה להרתיע את סין מפלישה למדינה.
הבעיה בהצעה הזו היא שגם המערב יסבול ממנה לא פחות: TSMC היא יצרנית השבבים הגדולה בעולם, ומייצרת את השבבים לרוב מכשירי אפל, לדוגמא. 48% מהשבבים בעולם, ו-61% מהשבבים בטכנולוגיות ייצור מודרניות יחסית של 16 ננומטר ומטה, מגיעים מטייוואן, כך שהשמדה עצמית של TSMC, ללא קשר לשאלה מי יחולל אותה, תיצור משבר עולמי שיגרום לעיכובים ועליות המחירים הנוכחיות בתחום השבבים להיראות כמו חלום ורוד.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יאללה מי מרים את סטארט אפ , חברה לצ'יופים??? (ל"ת)
    אבי חליל 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    חיים בסרט איימים אלה
    פו הדוב 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגיל אמירות הזויות של אנשי מפתח במערכת התעמולה המשומנת הסינית. TSMC לא הייתה מעולם ואין לה שום קשר ל PRC. עדיף שגברת צ'ן תתאמן קודם בלחרבן בבול פגיעה שלה לפני שהיא ממשיכה לחרחר להסית ולזרוע אימה. צפון קוריאה 3.0
    סגור
  • 2.
    סין משקרת כמעט כמו ביבי
    צ׳יאנג קאי שק 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    5 4
    הדיסאינפורמציה ותרבות השקר של הסינים לא מפתיעה אף אחד. רק דוגמה אחת - חברת TSMC הוקמה בטייוואן ב-1987 והיא היתה החברה הראשונה בעולם שייצרה סמיקונדקטורים בקבלנות עבור חברות אחרות.
    סגור
  • תגובה לסנילי הטמבל
    מישמיש 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סין היא האימפריה אתה תמשיך למצוץ לגזענים מהבית השחור שיקבלו חיים שחורים עם מסריח ומגעיל כמו המגיב שכאן
    סגור
  • 1.
    לא יודע מה לכתוב
    לא יודע 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני חושב שהכתבה נחמדה...אולי לא...לא יודע...
    סגור
  • לא יודע איך להגיב
    מאמין ש 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושב שהתגובה משעשעת...אולי לא...לא יודע
    סגור