משפט

יקבל פיצויים במאות אלפי שקלים אחרי שנפגע בעבודה

בית משפט השלום בירושלים קבע כי "בראנץ תעשיות שיש" תפצה עובד שלה בכ-314 אלף שקל, זאת אחרי שנפל מסולם במהלך העבודה בעת שהגיע לבצע מדידה אצל לקוח
מערכת ice |  1
קבלן ומהנדס בניין (צילום freepik)
בית משפט השלום בירושלים קבע לאחרונה כי חברת "בראנץ תעשיות שיש" תפצה עובד שלה, אחרי שנפל מסולם במהלך העבודה בעת שהגיע לבצע מדידה אצל לקוח בכ-314 אלף שקל.
השופטת דורית פיינשטיין קבעה כי החברה התרשלה אחרי שלא התעניינה בסכנות הטמונות בעבודה, לא טרחה לבדוק את תנאי העבודה אצל לקוחותיה ולא העבירה הדרכות בטיחות.
 
התובע עבד בחברה בתור מודד שיש. בינואר 2015 הוא נשלח למדידה בבית שהיה בבנייה במושב בית עריף. מאחר שהמדידה הייתה אמורה להיות בקומה השנייה ועדיין לא הותקנו מדרגות, הוא עלה על סולם, אבל מסיבה לא ידועה נפל ארצה, והסולם ומכשיר המדידה ששקל 15-12 קילו נפלו עליו.
בינואר 2015 הוא נשלח למדידה בבית שהיה בבנייה במושב בית עריף. מאחר שהמדידה הייתה אמורה להיות בקומה השנייה ועדיין לא הותקנו מדרגות, הוא עלה על סולם, אבל מסיבה לא ידועה נפל ארצה, והסולם ומכשיר המדידה ששקל 15-12 קילו נפלו עליו.
 
הוא פונה מהמקום לבית החולים אסף הרופא שבראשון לציון ואובחן שם עם שבר בכתף שמאל. בתביעה שהגיש נגד "בראנץ" כשלוש שנים לאחר התאונה הוא טען שהיא אחראית לנזקים שנגרמו לו שהוערכו על ידו בסכום של כמיליון שקל.
"בראנץ" טענה מנגד כי התאונה אירעה בשל רשלנות התובע, שאמור היה להפעיל שיקול דעת ולסרב לבצע את העבודה בתנאים האלה. השופטת דורית פיינשטיין הטילה על "בראנץ" אחריות מלאה לתאונה. היא קבעה כי דווקא מהעדות של נציגתה עלה כי החברה כלל לא התעניינה בתנאים הפיזיים באתרים שאליהם שלחה את העובדים והדבר היחיד שעניין אותה הוא האם תצליח להתקין את השיש בזמן.
 
עם זאת, השופטת דחתה את טיעוני התובע לגבי נזקיו, ולאחר שבחנה את מצבו הפיזי והתעסוקתי הגיעה למסקנה שמגיעים לו פיצויים של 324,600 שקל עבור הפסדי שכר, אובדן כושר עבודה, הוצאות, עזרה וכאב וסבל. מסכום זה ינוכו הכספים שקיבל מביטוח לאומי. בסופו של דבר, החברה חויבה לשלם לו פיצויים של 258,600 שקל וכ-55 אלף שקל עבור הוצאות ושכר טרחת עו"ד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הדרכת בטיחות
    ליאור בטיחות 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדרכות בטיחות הן חובה עפ"י חוק, ומעבר לכך חובה מוסרית של המעסיק. בפרט כשמדובר בעבודה בגובה, שהסיכון בה גבוה ביותר. אסור להעסיק עובד בעבודת גובה בלי שעבר קורס עבודה בגובה
    סגור