משפט

טיקטוק תחת מתקפה: פוגעת בחקירת פשעי המלחמה באוקראינה

פעילים ועורכי דין טוענים כי טיק-טוק מצנזרת במכוון עדויות מאוקראינה שעשויות לשמש כדי להוכיח שמתבצעים פשעי מלחמה. כך עולה מדיווח בניו יורק טיימס. טיקטוק: "מוכנים להגיב לבקשות של בית הדין הפלילי הבינלאומי"
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)

פעילים ועורכי דין שניסו להשתמש ב-TikTok כדי לאסוף ראיות לפשעי מלחמה באוקראינה טוענים כי נתקלים בפני חסימות של האפליקציה שבבעלות סינית, כך עולה מדיווח ב"פיינשל טיימס".

לפי הפרסום, בזמן שסרטונים של חיילים ואזרחים אוקראינים ורוסים מציפים את הרשת החברתית, פעילים ועורכי דין ביקשו לנצל זאת כדי לאתר ולשמור עדויות שעשויות לשמש כראיה בחקירות ותביעות של פשעי מלחמה. אלא ש- TikTok, שנמצאת בבעלות חברת ByteDance מבייג'ינג, מוחקת כמעט 90% מהסרטונים שהיא מחשיבה כ"בלתי הולמים" לפני שמישהו רואה אותם.
 


עוד עולה מהדיווח כי החוקרים טוענים שסרטונים של מעשי טבח או תקיפות אוויריות - למרות שהם "בלתי הולמים" - יכולים לשמש ראיה חשובה מאין כמותה בתביעות של פשעי מלחמה.

"לדבר הזה יכול להיות אפקט קטסטרופלי לצדק בגין הפרת זכויות אדם". אמרה לעיתון האמריקאי, עורכת הדין הפלילית הבינלאומית, רקל ואסקז יורנטה.
כמו צוין בדיווח כי בעוד עמותות עצמאיות מסייעות לעתים קרובות לחקירות על ידי איסוף פוסטים במדיה חברתית, אין להן בהכרח סמכות חוקית לדרוש מ-TikTok להעביר נתונים.


 "יש לנו מדיניות שימור נתונים הנוגעת למלחמה באוקראינה, ואנו מוכנים להגיב לבקשות של (בית הדין הפלילי הבינלאומי) או סוכנויות אכיפת חוק רלוונטיות אחרות, בהתאם להנחיות אכיפת החוק הזמינות לציבור שלנו, המשקפות בינלאומיות נורמות משפטיות", אמר דובר  TikTok למגזין ה"ניו יורק פוסט".

אולם ראש ניתוח הנתונים של בית הדין הפלילי הבינלאומי, דיוויד חסמן, אמר ל"פייננשל טיימס" כי הבעלות הסינית של TikTok מסבכת חקירות של בית המשפט בהולנד, שמעמיד לדין פשעי מלחמה ורצח עם ברחבי העולם.


"הדרך שבה TikTok מאחסנת נתונים שונה בהרבה, והמקום שבו הם מאחסנים את הנתונים שלהם, באילו מדינות, כמובן גם שונה מאוד", הסביר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה