השוק

איקאה מסיימת את הפעילות ברוסיה: האם תחזור אחרי המלחמה?

איקאה סגרה את חנויותיה ברוסיה -  אתר האונליין יהיה זמין עד גמר המלאי; למרות זאת החברה עדין מפעילה 14 קניונים בארץ תחת המיתוג MEGA
מערכת ice | 
איקאה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
איקאה נפתחה לעסקים בפעם האחרונה ברוסיה אתמול (שלישי), כאשר לקוחות יורשו לקנות מוצרים במכירה מקוונת בלבד, לפני שחברת הריהוט השוודית תסיים סופית את פעילותה בשוק שאליו היא מקווה לחזור בעתיד הרחוק. כך עולה מדיווח במגזין "רויטרס". 
"מה-5 ביולי ולמשך כמה שבועות תוכלו לקנות מוצרים של איקאה רק ב- ikea.ru", נכתב באיקאה באתר הרוסי שלה. "הסחורות יהיו זמינות למכירה כל עוד הן נמצאות במלאי". זאת כאשר לפי סוכנות הידיעות העולמית לא ניתן היה להוסיף פריטים לסל המקוון באתר, נכון לאתמול בצהריים.  "מסיבות טכניות, קבלת הזמנות דרך הסל באתר אינה זמינה באופן זמני", נכתב באתר האינטרנט של איקאה. "אנחנו עובדים על פתרון הבעיה".
 
עוד צוין כי איקאה הסירה הודעה קודמת שבה נכתב: "כרגע אנו מעבדים הזמנות שהתקבלו באופן ידני". הכנסות משמעותית ממכירת המלאי העודף, עשוי לעורר ביקורת, בהתחשב בלחץ הציבורי והפוליטי על חברות לא לעשות שם עסקים. כמו כן , לפי הפרסום, עדיין מפעילה 14 קניונים בארץ תחת המותג MEGA, למרות היא מסרה שהיא בוחנת את האפשרויות השונות לגבי 14 חנויות הרהיטים שלה שם שנותרו סגורות. 
  עשרות חברות השעו את הפעילות ברוסיה מאז הפלישה לאוקראינה בסוף פברואר, עם זאת רבות השאירו לעצמן את האופציה לחדש את הפעילות, כשפחות מ-40 הכריזו על עסקאות למכירת נכסים או מסירת המפתחות למנהלים מקומיים. איקאה הודיעה בחודש שעבר שהיא תמכור מפעלים, תסגור משרדים ותצמצם את כוח האדם המונה 15,000 עובדים במדינה, מכיוון שהיא לא ציפתה לסגור סופית את המכירות בעתיד הנראה לעין.
 
 קבוצת Ingka  המחזיקה בקמעונאית הרהיטים אמרה בחודש שעבר כי היא פתוחה לחזור לרוסיה יום אחד, אבל התנאים לא אפשרו זאת כרגע. איקאה הודיעה שהיא תמשיך לשלם לעובדים שלה ברוסיה עד סוף אוגוסט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה