נדל"ן ותשתיות

איקאה מחסלת את הסניפים ברוסיה: מי יהיו הבעלים החדשים?

איקאה מחזיקה כעת ב-17 חנויות שפרוסות ברחבי רוסיה לצד ארבעה מרכזי יצור ולוגיסטיקה. לאחר השבתת הפעילות בחודש מרץ, ענקית הריהוט מעמידה את הנכסים למכירה
מערכת ice |  1
IKEA (צילום iStock)
כמו עסקת מקדונלדס, שגררה את שינוי פני הסניפים המקומיים ברוסיה לצד הפעלתם מחדש אחרי שלושה חודשים, גם רשת ריהוט הבית השוודית איקאה הציעה בשבוע שעבר את נכסיה למכירה. מדובר ב-17 חנויות איקאה ברוסיה שיכללו בעסקה, וזאת לאחר שבחודש מרץ האחרון הכריזה על הפסקת הפעילות במדינה הפולשת.
איקאה אמרה ביום רביעי כי היא מחפשת בעלים חדשים לארבעת המפעלים שלה ברוסיה כולל חיסול המלאי המוצרים שלה שם בגלל המלחמה באוקראינה. נזכיר כי מותג הרהיטים הגדול בעולם כבר השעה את פעילותו ב-17 החנויות הרוסיות שלו והשהה את הייצוא והיבוא ממרכזי ביצור במדינה. כמו כן הפסיקה הרשת את הפעולות בבלארוס, שהיא בעלת ברית רוסית.
"למלחמה באוקראינה כבר הייתה השפעה נוראית על חייהם של כל כך הרבה אנשים. זו טרגדיה אנושית שממשיכה להשפיע על אנשים וקהילות", אמרה איקאה בהצהרה באתר האינטרנט שלה.
"למרבה הצער הנסיבות לא השתפרו והמלחמה ההרסנית נמשכת", אמר קמעונאי הריהוט השטוח. "עסקים ורשתות אספקה ​​ברחבי העולם הושפעו מאוד ואנחנו לא רואים שאפשר לחדש את הפעילות בזמן הקרוב".
 
לפיכך, החברות השולטות בפעילות איקאה בבלארוס וברוסיה "החליטו כעת כל אחת להיכנס לשלב חדש כדי לצמצם עוד יותר", נכתב בהודעה. איקאה מסרה כי היבוא והיצוא של מוצרים לרוסיה ובלארוס וממנו ייפסקו, וכי משרדי הרכש והלוגיסטיקה במוסקבה ובמינסק ייסגרו לצמיתות.
מספר ימים לאחר העמדת הנכסים למכירה, רשת הרהיטים הרוסית Tvoi Dom ומותג נוסף בשף Hoff שוקלים לקנות את הנכסים הרוסיים של איקאה לאחר ההצהרה. לחברה שתסגור עם ענקית הריהוט את העסקה יעמדו מלאי החנויות, מרכזי היצור ו-17 החנויות של איקאה, צעד שיהווה כנראה הפסד משמעותי לרשת הענק, בדומה למכירה של מקדונלדס שלפני שבועיים פתחו הבעלים הרוסיים החדשים שלה את הסניפים שנמכרו לאחר הנטישה ש לרשת ההמבורגרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזו טעות ענקית של איקאה. היא תשלם פי כמה כשתתחנן לחזור
    מייקל 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשפרוגרסיבים מערבבים בין עסקים לפוליטיקה הם בדרך כלל נופלים
    סגור