ויראלי

דוגמנית ומשפטנית שלחמה נגד דאע"ש נהרגה בקרב באוקראינה

תליטה דו ואלה מברזיל, דוגמנית לשעבר ובוגרת לימודי משפט, היתה לא רק יפהפייה וחכמה אלא גם אמיצה מאוד: בעבר לחמה כמתנדבת נגד המדינה האסלאמית בעיראק ולאחרונה הגיעה לשדה הקרב באוקראינה ושימשה צלפת. לפני כשבוע נהרגה במתקפת טילים רוסית בחרקוב והיא בת 39
מערכת ice |  2
דוגמנית ברזילאית נהרגה בקרב (צילום טוויטר)
ברזילאית דוגמנית לשעבר, שהצטרפה לכוחות אוקראינים כצלפת מובחרת בלחימה נגד רוסיה, נהרגה במהלך פגיעת טילים רוסיים, כך מסרו קרובי משפחתה.
תליטה דו ואלה בת ה-39, שהתנדבה להגן על אוקראינה כנגד הפולש הרוסי, הספיקה לשהות במדינה רק כשלושה שבועות לפני שנהרגה מפגיעת טילים רוסים ב-30 ביוני בעיר חרקוב, שנמצאת מזה זמן תחת הפצצות כבדות.
 
החיילת המתנדבת מסאו פאולו מתה לצד לוחם הצבא הברזילאי לשעבר דאגלס בוריגו, בן 40, שהיה בדרכו לפנותה מבונקר בעת שהוא נהרג.
הדוגמנית לשעבר, שלמדה גם בבית ספר למשפטים, פרסמה בערוץ היוטיוב שלה סרטונים מתקופתה באוקראינה, שתיעדו גם את הניסיון הקודם שלה כלוחמת נגד המדינה האסלאמית בעיראק.
בעודה בעיראק, דו ואלה התאמנה כצלפת עם הפשמרגה באזור כורדיסטן העצמאית. אחיה, תיאו רודריגו ויירה, הכתיר אותה כגיבורה שהקדישה את חייה לעזור לאחרים במצוקה נואשת.
ויירה אמר לתקשורת המקומית כי אחותו נלכדה בבונקר בחרקוב על רקע הפגזות רוסיות כבדות ומתה מחנק, לפי ה"דיילי מייל".
"תליטה תמיד הייתה מעורבת במשימות הומניטריות עם הלגיון הזר של מדינה כלשהי או כאן בברזיל", אמר ויירה. "היא תמיד התרגשה מהתחושה של הצלת חיות ובני אדם. אחותי תמיד הייתה שלווה, מתקדמת אמיתית. רובים הם חלק מהקשר, מלחמה, אבל היא הצילה חיים, והצילה חיות".
 
באוקראינה, דו ואלה התאמן כצלף וסיפק כיסוי לכוחות האוקראינים מפני התקדמות הכוחות הרוסיים. אחיה אמר שהיא שרדה מהפצצה קודמת בקייב, שם סיפרה לקרובים שהיא לא יכולה לומר הרבה יותר מכיוון שהטלפונים הסלולריים מנוטרים על ידי מל"טים רוסיים.
מותם של שני החיילים המתנדבים מברזיל עורר מחוות ברשת, כולל כמה עם תמונות שלהם בזמנים מאושרים יותר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה יפה היא הייתה..יהי זיכרה ברוך (ל"ת)
    חגי 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הנאצית הלכה אמן ילכו כל הנאצים (ל"ת)
    פוטין המלך 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור