בארץ

רם בן ברק ערב תשעה באב: "כל אלה הם לא אחים שלי"

סגן ראש המוסד לשעבר, רם בן ברק, מחריף את התבטאויותיו ערב תשעה באב ואומר במליאת הכנסת: "מי שבגללו הבת שלי שומרת על מאחז לא חוקי ומסכנת את חייה, כשהוא מפרק חוק, הוא לא אח שלי"
דוד זולדן |  12
רם בן ברק (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
סגן ראש המוסד לשעבר, רם בן ברק, עולה להתקפה ערב תשעה באב ואומר במליאת הכנסת דברים קשים לאוזן הישראלית: "מי שבגללו הבת שלי שומרת על מאחז לא חוקי ומסכנת את חייה, כשהוא מפרק חוק, הוא לא אח שלי".
מוקדם יותר חברת מפלגתו ח"כ אורנה ברביבאי שפכה אור על מה שהתרחש מאחורי הקלעים ערב אישור צמצום חוק עילת הסבירות: "היה ניסיון להגיע להסכמה רחבה כדי שהחוק הנוראי הזה של ביטול עילת הסבירות לא יעבור בצורה הזאת, משום שהוא פוגע. אני ישבתי במליאה ואפשר היה לראות אנשים שהגיעו פיזית אלינו לאופוזיציה, הגיעו ליאיר לפיד והתחננו חלקם לפתור את העניין, והוא אמר, 'מה אתם רוצים ממני?', הוא ניסה לעשות כל מאמץ לייצר פתרון עד הדקה ה־90 מול נשיא המדינה, אבל בצד השני, אתה גם לא יודע מול מי אתה עובד". 
ברביבאי משתפת בתחושות בזמן ההצבעה: "במליאה, בזמן מעבר החוק, בזמן הקריאות על ההסתייגויות, ראית שבקואליציה אין בעל בית, אין ראש ממשלה. אפילו פיזית זה היה נראה נורא. אני דיברתי אישית עם גלנט ואמרתי לו 'מה עושים?', מבחינתו, החוק הזה לא היה צריך לעבור. אבל עומד שר משפטים ואומר לנתניהו, 'אך ורק בדרך שהוא קבע', ולהבנתי, היום, אין ראש ממשלה בישראל. אין ראש ממשלה שמנהל את כל התהליך של קבלת ההחלטות. כל חבר כנסת בקואליציה עושה כרצונו. החוויה היא חוויה של כאוס, של אין שליטה והתוצאה היא מעבר חוק נוראי כזה שפוגע בישראל". 
"כל האירוע הזה כבר מזמן לא ימין-שמאל, הוא עניין של שליטה והבנה של מערכת ממשלית, של יכולת לנהל. תחשבו על כאוס ברמה של ממשלה, ברמה של מדינה. אין היום שליטה במדינת ישראל, לא ביטחונית, לא כלכלית, לא חברתית, לא ערכית, אין. אתה ראש ממשלה, לא מעניין אותך שלפחות חצי מהעם שלך... אתה לא תקשיב? לא תגיד 'רגע, יש פה איזה אירוע גדול, אז למה אני טס לכיוון רפורמה שמפרקת את המדינה?'. אני לא יודעת אם נותר בן אדם אחראי בצד השני". חתמה ברביבאי.  
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    פחי אשפה
    בומבה 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ני ששדד פליטים ואת האדמות שלהם ואני צריך לשמור עליהם הוא אפילו לא שכן שלי
    סגור
  • 11.
    אימלדה מרקוס עכשיו
    המלך עופר המשיח 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משילות כמו אצל הרודן מרכוס מהפיליפינים. גם אשת הקייזר מזכירה את אימלדה ו 20 אלף זוגות הנעליים. חושבים שאני מגזים? אני מזכיר לכם שבתחילת השנה הכפילו לשניהם את תקציב הגמדים הוורודים. בקרוב ילדי חרדים ייראו כמו ילדי ביאפרה.
    סגור
  • 10.
    רם בן ברק
    סש 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כול הפוליטיקאים שמדברים על סרבנות משקרים מי שמדבר על צבא העם משקר . אלה שלא מתגייסים זה אלה שלא עומדים ביום היזכרון אלה שמורידים דגלים ביום העצמאות אלה ששורפים דגלי ישראל . אלה יושבים בממשלה . לא אחים שלי .
    סגור
  • 9.
    חבל
    דניאל 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    חבל שאתם מביאים אנשים בעלי אג'נדה פולטית מובהקת ונותנים להם תארים על מי שהיו בעברם, אין לכך כל הצדקה. מה גם שהאלופה במיל' ידועה באמירות שלא תואמות את המציאות
    סגור
  • 8.
    אתה לא אח שלי-אתה בן דוד (ל"ת)
    יצחק אברג'ל 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    האם ברביבאי מאמינה במה שאמרה
    מומי 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם בקואליציה אין עם מי לדבר ? האם האופוזיציה מגובש מול מנהיג אחד שאתו כן אפשר לדבר ? האם ברביבאי לא מודעת לכך שבסבירות גבוהה מאוד לפיד קיבל איומים ולחצים מצד מתנגדי השינוי וראשיהם דבר שגרם לו להתהפך אחרי שערב לפני כן התבטא בחיוב לגבי הסכמות ? האם הנסיגה של לפיד וההתהפכות למחרת ההתבטאות החיובית שלו לא מזכירה לברביבאי את ההתקפלות וההתהפכות של אהרון ברק בעניין גישתו לעילת הסבירות ? מדוע אהרון ברק התהפך ולמען הסר ספק הקריא את העמדה החדשה שלו מהנייר ? האם מישהו הכתיב לו ?
    סגור
  • 6.
    לך לקיבינימט הפכת לאדם מאוס .
    רודף צדק 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רם בן ברק לך לקיבינימט.
    סגור
  • 5.
    ממתי קיים המאחז ?
    מיכה 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סביר להניח שהמאחז או דומיו קיים מהתקופה שבה היית סגן ראש המוסד. האם אז היה לך נוח להיות אח של כל עם ישראל ? בדברי הפילוג שלך אתה מוחק - 53.3% ( שהם 64 חברי כנסת ). אבל תמשיך לפג - זה לא יוביל אותך לשום מקום.
    סגור
  • 4.
    אדיוט...
    רבקה 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא כל דבר צריך לפרסם
    סגור
  • 3.
    בושה עלכם
    אייל 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לבא ולאחד זורעים כאוס איכס.
    סגור
  • 2.
    רם בן ברק אתה איש דגול, מנהיג אמיתי.
    תנועת ישראל נאורה 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רם בן ברק אתה איש דגול, מנהיג אמיתי.
    סגור
  • 1.
    תגובה
    אליהו 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין מה לצפות זה ידוע ערב רב עלו אם עם ישראל ממצרים. הכל טוב יש בורא נימצא ומשגיח והכל לטובה עושה השם יתברך שמו.
    סגור