בארץ

חרבות ברזל, היום ה-33: אזעקות בצפון, מספר החטופים עודכן

הירי לעוטף חודש. דיווח ב"סקיי ניוז": צה"ל מכתר את הבונקר של יחיא סנוואר. פעילות צה"ל בעומק הרצועה נמשכת, רס״ל (מיל׳) יעקב עוזרי משריון נהרג, רס״ל יונתן חצור משלדג נהרג גם הוא, שלושה לוחמים נוספים נפצעו קשה. חוסל ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס. צה"ל תוקף מטרות רבות בלבנון, טיל נ"ט נורה למוצב. 37 מבוקשים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון, מתוכם 10 פעילי חמאס
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין, חיים גולדברג, עבד רחים כתיב, דובר צהל)
המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל מביא את יומה ה-33 של המלחמה בעזה לכדי שורת הישגים. אלפי מטרות הותקפו ומאות מחבלים הושמדו. היום (רביעי) אחרי אחרי הירי הכבד למרכז בשעות הערב המאוחרות, מתגלה אמת די מטרידה.
על פי דיווחים זרים, נשיא איראן אברהים ראיסי צפוי להגיע ביום ראשון לסעודיה לפסגת הארגון לשיתוף פעולה אסאלמי. מדובר בביקור ראשון של ראש מדינה איראני בערב הסעודית מאז שהמדינות סיימו שנים של עוינות ביניהן - הודות להסכם בתיווך סיני שנחתם במרץ.
 
שר ההשקעות הסעודי: ערב הסעודית תארח בימים הקרובים פסגות של מדינות ערביות, אסלאמיות ואפריקאיות כדי לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני. בינתיים, דיווח בסקיי ניוז גורס כי לפי מקורות ביטחוניים מצריים - לפחות 500 בני אדם חצו היום מעזה למצרים דרך מעבר רפיח.
בעקבות המשלוח לישראל ולאוקראינה: צבא ארה"ב ממתין שהקונגרס יאשר 3.1 מיליארד דולר לרכישת תחמושת ארטילרית ולהרחבת הייצור - "לצורך החלפה מהירה של מלאים שהתרוקנו", כך לפי גורם צבאי אמריקני, יחד עם זאת, ביידן מאשר בהמשך ללחצים: "ביקשתי הפוגת אש מנתניהו", כזכור, בישראל מתעקשים: רק בתמורה להתקדמות בסוגיית החטופים.
06:00: אזעקות צבע אדום נשמעו בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה אחרי מספר שעות שקטות.
07:00: צה"ל הודיע: רס״ל (מיל׳) יעקב עוזרי (Yaacov Ozeri), בן 28 מכפר שמאי, לוחם שיריון  בגדוד 52, חטיבה 401. נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם מגדוד 13, חטיבת גולני, לוחם מגדוד 601, חטיבה 401 ולוחם מגדוד 890, חטיבת הצנחנים, נפצעו באורח קשה בלחימה בצפון רצועת עזה. משפחותיהם עודכנו.
08:00: מאמץ זיהוי הקרבנות נמשך: 843 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל.
08:40: צה"ל ושב"כ הוציאה הודעה משותפת בה נמסר כי הם חיסלו את ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס; וכי כוחות צה״ל ממשיכים לפעול בעומק הרצועה. לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול בעומק הרצועה, לחסל מחבלים ולהכווין כלי טיס לתקיפות תשתיות טרור.
מטוס קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן חיסל את מחסן אבו-זינה, ששימש כראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה במטה הייצור של חמאס. אבו-זינה הוא אחד ממובילי ייצור האמל"ח של ארגון הטרור חמאס ומתמחה בייצור אמל"ח אסטרטגי ורקטי עבור מחבלי חמאס. 
במהלך הלילה, לוחמי צה"ל זיהו חוליית מחבלים שתכננה לבצע ירי נ"ט לעבר כוחותינו. הלוחמים הכווינו כלי טיס שתקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים. בנוסף, הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפה של חוליית מחבלים שאחראית על ירי רקטות לשטח הארץ וחיסלו מספר מחבלים.
09:15: אזעקות צבע אדום נשמעו בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה.
10:00: אזעקות צבע אדום נשמעו בערב אל עראמשה שבגליל. דובר צה"ל הודיע כי מדובר באזעקות שווא.
10:05: דיווח ב"סקיי ניוז": צה"ל מכתר את הבונקר של יחיא סנוואר.
11:00: דובר צה"ל הודיע כי במהלך הלילה כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו ברחבי אוגדת יהודה ושומרון 37 מבוקשים, מעל 10 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. במבצע לסיכול טרור בעיר קלקיליה שבחטיבת אפרים תוחקרו חשודים רבים ונעצרו שלושה מבוקשים. במהלך הפעילות, חמושים ירו לעבר הכוחות שהשיבו בירי, זוהו פגיעות.
מעצרים ותפיסות הלילה בשומרון (דובר צה"ל)
בפעילות הכוחות בביר זית שבחטיבת בנימין בהכוונת שב"כ אותרו במחסנים סמוך לאוניברסיטת ביר זית ציוד רב של ארגון הטרור חמאס הכולל מיצגים של אמצעי לחימה, המשמשים את תאי הסטודנטים של ארגון הטרור לתהלוכות צבאיות והפגנות תמיכה בפיגועים.
בכפר עקבה ועיסא שבחטיבת מנשה הוחרם נשק מסוג "קרלו" ורובה ציידים. בעין יברוד שבבנימין נתפסו שני אקדחי אוויר, אמצעי לחימה ודגלי חמאס. בעיר חברון אותר נשק אוויר ובבית פג׳ר נשק מאולתר. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,430 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-900 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
11:15: דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי רצועת עזה וקרא להם להתפנות דרומה: "כמו בימים הקודמים - צה"ל מאפשר שוב תנועה בציר  סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00. למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות כדי לנוע דרומה מעבר לואדי עזה. צפון רצועת עזה נחשב לאזור לחימה והזמן אוזל".

נתיב המילוט לתושבי עזה
11:30: על פי דיווחים בלבנון: צה"ל תוקף מטרות רבות של חיזבאללה בדרום לבנון.
12:00: הותר לפרסום: רס״ל יונתן חצור (Jonathan Chazor), בן 22, מקציר, לוחם ביחידת שלדג, נפל אמש (ג') בקרב בצפון רצועת עזה.
12:15: אזעקות צבע אדום בחולית, סופה וכיסופים שבעוטף עזה. לא ידוע על נפגעים או על נזק במטח הזה.
12:50: משרד הבריאות של חמאס בעזה מודיע על 10,569 הרוגים פלסטינים מתחילת המלחמה.
13:50: דיווחים בארה"ב: ישראל ביקשה מארה"ב לרכוש 200 כטב"מים מתאבדים מסוג  Switchblade 600. 
14:50: דיווח: מחבלים ירו טיל נ"ט לאזור דובב. צה״ל מגיב בארטילריה לדרום לבנון.
15:12: המשא ומתן לשחרור החטופים: "קטאר פועלת לשחרור 10 עד 15 חטופים - בתמורה להפסקת אש של יום-יומיים". גורם המעורב במשא ומתן לשחרור חטופים שמנוהל על ידי קטאר בתיאום עם ארה"ב, אמר את ההודעה הזו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. 
15:25: דובר צה"ל מעדכן כי שני לוחמים נפצעו קל ובינוני בחילופי אש עם חיזבאללה.
במהלך האירוע, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר כוח במרחב דובב. הלוחמים פונו לטיפול בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו, נמסר כי "צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי".
עוד עדכן צה"ל כי "זוהו שני שיגורים מוקדם יותר היום לעבר מרחב שתולה ומרחב יפתח. צה"ל תקף בירי טנקים וארטילריה את מקורות הירי. אין נפגעים".
15:29: הירי לעוטף ממשיך וכעת, אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוץ כיסופים. 
16:47: מזכ"ל האו"ם מכריז: כשרואים את מספרי האזרחים שנהרגו בעזה, ברור שמשהו בפעולות צה"ל לא בסדר". מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "כשרואים את מספרי האזרחים שנהרגו ברצועת עזה מתחילת המלחמה, ברור שמשהו בפעולות הצבא (הישראלי) לא בסדר".
גוטרש, שכבר סיפק כמה אמירות שערורייתיות במהלך החודש האחרון, הבהיר: "חובה שכל החטופים המוחזקים בשבי החמאס ישחוררו. אני נמצא בשיחות אינטנסיביות עם ישראל, ארה"ב ומצרים על אספקת סיוע לעזה".
17:11: הותר לפרסום שמו של האזרח שנהרג ביום ראשון האחרון מפגיעת טיל נ"מ בגבול בצפון. שמו הוא מאיר מויאל, בן 55 מקריית שמונה. מויאל אזרח עובד צה"ל, נפגע מטיל שפגע ישירות ברכב באזור מוצב שושן הסמוך לקיבוץ יפתח שבגליל העליון. הוא יצא מהמוצב אחרי שהוביל לשם מים.
18:31: גורם שמקורב לחמאס: "מגעים להפסקת אש בת 3 ימים, בתמורה לשחרור 12 חטופים" כך נמסר לסוכנות הידיעות AFP כי מתנהלים כעת מגעים על הפסקת אש בת שלושה ימים, בתמורה לשחרורם של 12 חטופים - בהם שישה בעלי אזרחות אמריקנית.
ממש במקביל נשא דברים דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, והוא אמר בין היתר: "תיק החטופים עדיין קיים, ואנו חוזרים ומדגישים כי הדרך היחידה לנושא זה היא עסקת חילופי שבויים מלאה או חלקית".
מוקדם יותר דיווח הערוץ המצרי "אל-קאהרה אל-אחבאריה", מפי "מקורות יודעי דבר", כי קהיר "קרובה להגיע להפוגה הומניטרית ברצועת עזה לצורך חילופי שבויים ואסירים". הערוץ הזה נחשב לאמין יחסית בכל הנוגע לחלק המצרי של המגעים.

18:37: הותר לפרסום כי סמ"ר נועם יוסף אבו, בן 20 מדימונה, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. יוסף אבו היה לוחם בגדוד 931 שבחטיבת הנח"ל. בנוסף, שני לוחמים מגדוד 7107, לוחם מגדוד 198 ולוחם מגדוד 196 נפצעו באורח קשה בקרבות שונים היום בצפון רצועת עזה. משפחותיהם עודכנו.
19:24: בשל חשדות לחדירת כלי טייס עוין לשטח ישראל, אזעקות צבע אדום נשמעו בצפון הארץ, בישובים: אביבים ברעם יראון.
19:48: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל  כלי הטיס יורט והטיפול באירוע הסתיים. אם מזהים חפצים חשודים יש להתרחק מהמקום, להרחיק אנשים ולדווח למשטרת ישראל. מגע עם תחמושת עלול לגרום להפעלתה ולסכן חיים.
20:00: אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוץ כיסופים בעוטף. נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים או נפילות.
20:28: דובר צה"ל מעדכן הנהגת חמאס מנותקת מהמחבלים שלה ועסוקה בשרידות שלה. מספר החטופים עודכן ל-239.
22:29: אמצעים טכנולוגים ומתחמים צבאיים; צה"ל תקף והשמיד תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון, בתגובה לשיגורים  לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה.
בין המטרות שנתקפו, מבנים ועמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון, ומספר אמצעים טכנולוגים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים בשטח לבנון, שפעלה סמוך למרחב בירנית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איראן סעודיה
    איציק זוארץ 11/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים
    סגור