טלוויזיה

"יש מחבל במוצב ושרית מתה": 20 שנה לחדירת המחבלים בנצרים

בחודש אוקטובר, לפני 20 שנה בדיוק, מחבלים חדרו לבסיס נצרים. שמרית חגי, ששירתה בזמנו כתצפיתנית, ניצלה ממוות ומתמודדת עם פוסט טראומה מאז האירוע. בימים אלו, יוצא דוקו חדש "נלחמות" שעוקב אחר 4 חיילות לשעבר, המתמודדות עם פוסט טראומה בעקבות שירותן הצבאי
מערכת ice | 
ארגון טרור פלסטיני

מלחמות ישראל מביאות עמן השלכות רבות על חיילי צה"ל ביניהן השלכות רפואיות כמו פוסט טראומה ובריאות נפשית רופפת. בחודש אוקטובר, לפני 20 שנה בדיוק, מחבלים חדרו לבסיס נצרים. שמרית חגי, ששירתה בזמנו כתצפיתנית, ניצלה ממוות ומתמודדת עם פוסט טראומה מאז האירוע. הדוקו החדש "נלחמות" שיעלה הערב בשעה 21:15 ב- HOT8 וב- HOTVOD מספר את סיפוריהן של 4 חיילות לשעבר הסובלות מפוסט טראומה בעקבות שירותן הצבאי.

בקטע הצפייה שפורסם כהצצה לתוכנית הדוקו 'נלחמות', מספרת שמרית חגי, תצפיתנית לשעבר על הרגע בו חדרו מחבלים למוצב: "ישנתי שמעתי ירי מאוד מאוד חזק והייתי רגילה לישון עם יריות ניסיתי להמשיך לישון אבל זה היה מאוד חזק ואמרתי לעצמי: מה, קורה משהו ולא מקפיצים אותי? ואז התרוממתי וראיתי את שרית על הרצפה והיא נשמה את נשימתה האחרונה ואז אני קולטת את סיגל, סיגל הייתה פצועה מאוד מאוד קשה. התקשרתי לדנה תוך כדי ואמרתי לה יש מחבל במוצב ושרית מתה וסיגל פצועה תבואו. ודנה אמרה לי 'לא מה פתאום את מדמיינת, בטח יש לה פצע או משהו'. אני אומרת לה 'יש מחבל במוצב ושרית מתה וסיגל פצועה ואתם חייבים לבוא כי אני לא רוצה להישאר פה. אני לא יכולה להיות פה לבד' ".


עוד מספרת שמרית בקטע, כי היא נאלצה לגרור את גופתה של חברתה לצוות לחדר ולסגור את הדלת. בעודה נחשפת למראות הקשים באותו רגע היא מספרת: "ואז פשוט התחלתי להסתובב בחדר, הגוף שלי פשוט זז, אני לא יודעת פשוט... הגוף רעד, פשוט רעד כל הזמן ולא הצלחתי לעשות כלום. כאילו, לא הצלחתי לחשוב. הלכתי מפה לשם, התחבושת אישית הרובה, הזה... להתחבא לא להתחבא, לא ידעתי מה לעשות. וסיגל התחילה לאבד את ההכרה שלה, אני מתחילה להביא לה כאפות, 'סיגל, כאילו, כאילו לא להירדם, לא להירדם, לא להירדם. את לא נרדמת לי עכשיו". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה