תקשורת ומדיה

לוסי אהריש: "חיי ערבים אינם שווים לחיי יהודים במדינה"

מגישת ערוץ 13 הביעה ביקורת על הממשלה על היעדר הטיפול בפשיעה בחברה הערבית: "מישהו בכלל מסתכל על מצב הערים הערביות בשנים האחרונות? על ההשקעה בערים הערביות? על ההשקעה בחיים אחרי שעות הלימודים לתלמידים ולילדים? זו אשמת הממשלה ואשמת החברה"
לוסי אהריש (צילום שי פרנקו)
לוסי אהריש, מגישה בכירה בתוכניות אקטואליה בערוץ 13, מתחה ביקורת חריפה על הממשלה ביחס לחוסר הטיפול בפשיעה הגואה בחברה הערבית בישראל. במהלך שידור תוכנית הטלוויזיה "שישי", בהגשת ליאור קינן ושי גולדן בערוץ 13, אהריש הביעה את זעמה כלפי הממשלה בטענה כי היא לא מייחסת חשיבות לחיי האזרחים הערבים במדינת ישראל. 
"חיי ערבים אינם שווים לחיי יהודים במדינה. זו העובדה. 'זה רגיל', 'זו התרבות שלהם', 'ככה הם מתנהלים'", אמרה לוסי אהריש. בהמשך דבריה, אשת התקשורת התייחסה להתבטאותו מעוררת הסערה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במהלך דיון בוועדת הכספים בכנסת.
חברי הוודעה עסקו על מס רכוש על קרקעות במסגרת הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית. במהלך הדיון, התלהטו הרוחות כשחברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין זעמה על סמוטריץ' על אוזלת היד בטיפול בפשיעה בחברה הערבית. בתגובה, אמר שר האוצר: "אנחנו גם אשמים בזה שאתם רוצחים אחד את השני?".
"לא רק שהוא אומר 'אנחנו אשמים?!', הוא אומר: 'אתם לא משלמים מס הכנסה'. אז בוא אדון סמוטריץ', שלום, אני משלמת מס הכנסה טיבין ותקילין במדינת ישראל, אני וכל משפחתי. 'אתם לא משלמים מס הכנסה', 'אתם לא משלמים ארנונה', 'אתם לא משלמים מים'. מישהו בכלל מסתכל על מצב הערים הערביות בשנים האחרונות? על ההשקעה בערים הערביות? על ההשקעה בחיים אחרי שעות הלימודים לתלמידים ולילדים? זו אשמת הממשלה ואני אגיד גם שזו אשמת החברה", אמרה מגישת ערוץ 13.
עוד אמרה לוסי אהריש: "החברה הערבית לוקחת אחריות, החברה הערבית שכמו ישנו חוסר כבוד יותר למבוגר, לאבי המשפחה, בכלל לאחר. אבל לממשלה? בטח שיש אחריות. אנחנו אזרחים במדינה הזו ואי אפשר להתעלם מזה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    לאסי
    דוד 05/2026/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר להבדיל זהו רק משל עבורך את שהגעת למצב שבאפשרותך בעזרת המצלמה והמקרופון לדבר אל עשרות ואף מאות אלפי צופים ניצלת אותם כדי לנסות "לעקוץ"זרם אחד בציבור ישראלי עכשיו מסתבר שהורדת את המסיכה מעל פנייך . חא רצית להתחתן עם בן עמך מפחד מהמכות אותן היית עלולה לקבל (זה הרי נוהג בקרב מעל 80% מבני עמך כשאחרייך שיירה של ילדים השייכים לך ואישך כשאת בביתך מדברת בהכנעה ולרוב מרכינה ראש ומבצעת את דברי אישך לכן העדפת לחלוק את חייך עם יהודי ( אין לי טענות נגדו ומוכיר אני את פועלו למען בטחון עם ישראל מפני עמך הסובבים אותנו גם בתוכנו ויודעת את למה אני מתכוון לגבייך ? את היא זו שניצלת כאמור את הציבור הישראלי במנולוג בשפה הערבית כאשר יודעת את כי ציבור נרחב מקרב הצופים כולל הצופים מהימין והשמאל כאחד כאשר בסוף נאומך את מעוותת את פניך ומתגרה בציבור הימני ומוסיפה "תבלין" במילה אינשללה אבל לא כפי שעושים זאת מכובדי עמך המכבדים את העומד מולם אלא מזכירה לי את ח"כ מבני עמך היושבים בכנסת וגם אלה המסתובבים ברחובות ומתנהגים סרה ושנינו יודעים מי הם האנשים בפרט שאני חי בעיר מעורב
    סגור
  • 8.
    לוסי את טועה יהודים לא הורגים ערבים !!!
    המגחך 03/2026/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערבים הם כפויי טובה וטעונים בשנאה מבית האלימות והנקמה הם חלק מהחינוך שהם מקבלים ועל כן אתה רואה גנבים ומקבלי פרוטקשן מהמגזר שהופכים עיירות שלמות לנותני פרוטקשן, לוסי אני מבין שאת איסלמיסטית משוחדת לעצמך.אך זה לא צריך לבלבל ולעוות את המציאות,
    סגור
  • 7.
    לוסי חריש
    אינה 02/2026/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום להיות מקור לגאווה, הפכת למקור לבושה.כל מה שאת אומרת רק פוגע ומבייש. אם אין לך כוונה לתקן או לשנות גישה — אולי עדיף שתפני את המקום למי שיודע לכבד ולהתנהל אחרת
    סגור
  • 6.
    ערביי ישראל
    לסי 02/2026/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תפני לסיעות הערביות . למה הם לא דואגים לחברה הערבית. לכל הכפרים. אבל דואגים לעזה
    סגור
  • 5.
    ברור. ערבים רוצחים יהודים במדינת ישראל. יהודים לא. (ל"ת)
    ערך השוויון 02/2026/22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 4.
    את צודקת . הערבים רק מחכים לרגע להשמיד אותנו יחד עם זאכ (ל"ת)
    ישראלי 02/2026/22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 3.
    את צודקת באופן חלקי
    דורית 02/2026/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    האם בערים יהודיות את רואה יותר טיפול של המשטרה? לא. אין טיפול גם בערים יהודיות. המשטרה בראשות בן גביר לא ממש מתפקדת, ואין קשר אם מדובר בחברה הערבית או היהודית. מה שכן, בחברה הערבית יש יותר פשע, ולכן שומעים עליה יותר. אבל הטיפול הוא אותו הטיפול בשני המגזרים.
    סגור
  • 2.
    חיי ערבים אינם שווים בעיני ערבים
    בבי 02/2026/22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    יש מיליארד ערבים מוסלמים ואין ולו מדינה אחת דמוקרטית ושיויונית עם זכויות אדם וזכויות נשים. ההיפך רוב הנרצחים בעולם הם מוסלמים בידי מוסלמים. ככה זה כאשר הזבל לוסי צף למעלה
    סגור
  • 1.
    ערבי נשאר תמיד ערבי גוי זה גוי (ל"ת)
    טלי מוסקוביץ 02/2026/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור