תקשורת ומדיה

וירג'יניה מאוסלר: הטלוויזיה מחפשת רגש ופחד - "כל הזמן נחצים קווים אדומים"

בשיחה עם אייס במהלך פסטיבל מיפ, מייסדת חברת המחקר THE WIT ומי שנחשבת לגורו בתחום, לא רואה חידושים יוצאי דופן, אבל מזהה כמה טרנדים
שוק הטלוויזיה, כמו גם שווקים אחרים, מנסה להתאושש מהמיתון שהחל במחצית השנייה של 2008. כמעט 3 שנים אחרי, והוא נראה בהחלט חי ובועט במהלך כנס הטלוויזיה הגדול \'מיפ\' בעיר קאן. \"רק צריך לזכור - אולי השוק בשלבי יציאה מהמיתון, אבל הצופים, הציבור, עדיין לא\", מאמינה מייסדת ומנכ\"לית חברת מחקר הטלוויזיה THE WIT, וירג\'יניה מאוסלר.
חברתה של מאוסלר עוקבת באופן שוטף אחרי שידורי טלוויזיה בכ-50 מדינות מכל רחבי העולם, ומגבשת תובנות לגבי טרנדים קיימים ואופציונליים. מאוסלר מפרסמת דוחות על פיילוטים ותכניות שצפויות לעלות לאוויר, והפכה למעשה במרוצת השנים ל\'גורו\' בתחום הטלוויזיה ומרצה פופולארית בכל פאנל שעוסק במדיה זו.
בשיחה עם אייס, לאחר שהציגה כמה מהפורמטים שלדעתה עומדים לתפוס את עולם הטלוויזיה בחודשים הקרובים, טוענת מאוסלר כי שוק הטלוויזיה לא מצליח להציג חידושים קריאטיביים רבים מדי, אז לכן הוא הולך על הבטוח מבחינתו: \"יותר ויותר אנשים צריכים כסף, והמפיקים וגופי השידור \"מנגנים\" בדיוק על הצורך הזה עם יותר ויותר פורמטים שבסופם עומדת אפשרות לזכות במאות אלפי דולרים\".
בפני מאות מאזינים, טענה אתמול (יום א\') מאוסלר כי שעשועוני הכסף ימשיכו לתת את הטון גם בתקופה הקרובה, ומנתה את ההפקה של רשת NBC \'קח את הכסף וברח\', ואת הפיילוט הפיני FACES (\'פנים\', א\"כ). לאייס היא מסבירה: \"זה טרנד שהתחיל וימשיך. אנשים צריכים מהר כסף, הם לא יצאו עדיין מהמיתון\".
לדבריה, \"המפיקים חוצים כל הזמן את הקווים האדומים, מושכים עוד טיפה ועוד טיפה, סוחטים עד כמה שאפשר, התכניות מנצלות את הפחדים והרגשות של הצופים\". ולמרות זאת, גורסת כאמור מאוסלר כי \"מכיוון שהטלוויזיה לא מצליחה ליצור דברים חדשים שהן \'חדשות\', היא הולכת על הידוע ומוסיפה אלמנטים חדשים\".
מאוסלר מספרת על תכנית ריאליטי שאמורה לעלות לשידור בצ\'ילה בשם \'0\' (אפס, א\"כ), בו קבוצת ניצולים צריכה לשרוד עולם שנחרב ולא נשאר בו דבר, ריאליטי שמקבל משמעות מיוחדת על רקע רעידת האדמה ואסון הצונאמי האחרון ביפאן, ורעידת האדמה הקשה שחוותה צ\'ילה רק בחודש פברואר 2011 שגבתה חייהם של מאות אזרחים. \"זה המשחק על הפחד של הצופים\", היא מסבירה. \"ומבחינת הרגש - ABC עובדת על משחק טלוויזיה בשם You Deserve It (\'אתה ראוי לכך\' בתרגום לעברית, א\"כ) במסגרתו המתמודד זוכה למעשה בפרס בשביל אדם אחר שצריך את הכסף\".
מאוסלר מעריכה כי טרנד הקואצ\'ינג ימשיך לתפוס מקום של כבוד בקרב תכניות הטלוויזיה, אגב גם מזהה טרנד בהתהוות בארה\"ב: \"יש את הריאליטי PAWN STARS שמשודרת בערוץ ההיסטוריה. מדובר על טרנד של יד שנייה, של אדם שמוכר למשל דברים אישיים שלו, כמו טבעת שהוא קיבל. זו תכנית שזוכה להצלחה גדולה ומצליחה לרגש את הצופים\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה