תקשורת ומדיה

מועצת הכבלים מציעה: לחייב את חברות הסטרימינג לממן הפקות מקור

המועצה הציגה לשר התקשורת מתווה שלפיו יחוייבו נטפליקס, אמזון פריים, אפל טי.וי וחברות אחרות לממן הפקות מקור, כפי שמחויבות יס והוט. עם זאת, ההחלטה לא תעלה לדיון לפני הבחירות והקמת ממשלה חדשה
אייס | 
נטפליקס (צילום Istock)
מועצת הכבלים והלווין הציגה מתווה חדש למודל האסדרה בשוק הטלוויזיה, ועל פיו גם ענקיות הזרמת התוכן כמו נטפליקס או אמזון פריים יחוייבו להשקיע בהפקה מקומית, בדומה להוט ויס שמחויבות היום להשקיע 8% מהכנסותיהן בהפקות מקור ישראליות.
על פי דיווח של נתי טוקר ב"דה מרקר", את ההצעה גיבשו בדרג המקצועי של מועצת הכבלים והלווין והיא הוצגה לשר התקשורת דודי אמסלם. אם תאושר יכולה ההצעה לשנות את הדרך בה מתנהל שוק הטלוויזיה בימים אלו, אך ההערכות הן שאי אפשר יהיה לדון בה ברצינות לפני הבחירות והקמת ממשלה חדשה.
הבעייתיות בשוק הטלוויזיה כיום היא שהחוקים בו מבוססים על התנהלות השוק בשנות ה-90 וכמעט לא רלוונטיים למה שקורה היום. אם אז ערוצי הברודקסט, הוט ויס היו שני הגורמים המרכזיים בשוק, היום יש את חברות הזרמת התכנים (נטפליקס ושות') שהשתלטו על פלח גדול ונהנות מהכנסות לא מבוטלות בישראל מבלי שיש עליהן פיקוח כלשהו או מחויבות כלפי השוק.
באירופה כבר מתחילים לדרוש מהן לקחת חלק גם בפיתוח, ובהתאם להחלטת האיחוד האירופי החל מספטמבר 2020 הקטלוג שלהן צריך לכלול לפחות 30% תוכן אירופי, מה שיחייב אותן לקנות או לייצר תכנים מקומיים. 
בישראל נחכה קודם כל שתהיה ממשלה, ואז נראה האם היא תחליט לפעול מול אמזון נטפליקס, דיסני + ואפל טי.וי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה