תקשורת ומדיה

מצעד הפאדיחות של עמית סגל: טעה בגדול בתחזית לממשלת השינוי ובמה עוד?

עופר ברקוביץ' יהיה ראש עיריית ירושלים, ליברמן ייכנע לנתניהו ולא יהיו בחירות, והליכוד הולך להתרסק אל מול בוז'י הרצוג והמחנה הציוני. פרשן חברת החדשות ממעט לטעות, אבל בכל זאת מצאנו כמה בעקבות התחזית השגויה שלו לממשלת השינוי
מערכת ice |  9
עמית סגל (צילום פלאש 90/משה שי)
פרשן חברת החדשות, עמית סגל, הודה היום (שני) כי טעה בתחזית שלו שלא תקום ממשלת שינוי בהנהגת בנט ולפיד. לפני שלושה חודשים כתב הפרשן בחשבון הטוויטר שלו: "אניח את זה כאן: לא תקום ממשלת מרצ-עבודה-לפיד-ליברמן-גנץ בראשות נפתלי בנט", תחזית שהתפוצצה לאחר 3 חודשים.
סגל הודה הבוקר בטעות ואף עקץ את עצמו: "אל תשכחו ממי שמעתם על זה לראשונה". לדבריו, התחזית שלו הייתה שגויה כי ציפה לכך שיהיו בימינה לפחות שניים שיצביעו נגד ממשלה כזו: "בסוף היה אחד. חשבתי על שקד ודוידי, יצא שיקלי, ודוידי שהתפטר".
קשה למצוא הרבה טעויות במהלך הקריירה העשירה של עמית סגל. אבל כשאלו קורות הן בסך הכול מוודאות שהסקופר המוביל הוא בסך הכול בן אדם עם תחזיות שלא תמיד מתממשות. כפרשן פוליטי הוא בהחלט אחד הבכירים בישראל, אבל בתחזיות? לא תמיד.
פאדיחת עופר ברקוביץ': אחת הפאדיחות המרכזיות של סגל קשורה בבחירות לעיריית ירושלים, אז הכריז הפרשן הפוליטי ב-13 בנובמבר 2008 בלי שום הנחת יסוד כי ברקוביץ' ינצח את משה ליאון בראשות הממשלה. בסופו של אותו יום נבחר משה ליאון עם 32.76% מקולות הבוחרים. סגל ידע לעקוץ את עצמו ואף כינה זאת "פאדיחת ברקוביץ'".

האם יהיו בחירות רביעיות? לאחר שהוציא בדצמבר 2019 את סדרתו "ימי בנימין" על בנימין נתניהו, היה עמית סגל אופטימי לגבי האפשרות כי יהיו בחירות רביעיות לאחר הבחירות לכנסת ה-22. לדבריו לא יהיו בחירות רביעיות: "אני חושב שיצא התמריץ לכולם ללכת לעוד בחירות. כי למה הלכנו עוד פעם לבחירות? גנץ אמר לעצמו טוב יש לי רק מה להרוויח גוש הימין ימשיך לרדת. נתניהו אמר זה היה חד פעמי עכשיו הליכודניקים יתעוררו. אם נגיע לאותם מספרים פחות או יותר 54/55 לימין אני חושב שזה כבר יתכנס לממשלה".
 
ועוד קצת: ליברמן ייכנע ולא יהיו בחירות.
לאחר הבחירות לכנסת ה-21, זו שהכניסה את ישראל לפלונטר הפוליטי, כתב סגל בטור: "הניצחון של נתניהו עם 36 מנדטים כל כך מהדהד. כשמוסיפים לזה את העובדה שהצלע המתונה בממשלה הוא ליברמן, מגיעים למסקנה שלנתניהו לא תהיה שום בעיה פוליטית לנהל את המשפט שלו, לפחות בשנה הראשונה, מכס ראש הממשלה". לאחר שלושה ימים כבר כתב כי יריב לוין או סמוטריץ' יהיה שר המשפטים הבא של ישראל. הסוף ידוע: לאחר חודש לא כוננה ממשלה ונכנסו ללופ של ארבע מערכות בחירות.

בנוסף כתב פרשן חברת החדשות לגבי ליברמן ותנאיו לכניסה לממשלת נתניהו: "אנחנו מאד אוהבים את הדימוי הזה של אביגדור ליברמן שנותן לכולם להזיע, אבל המשחק עדיין לא התחיל. אנחנו אפילו לא בשלב החימום. לא ברור מה זה אומר על העתיד- גם לנתניהו אין אופציה אחרת אבל גם לליברמן אין אופציה אחרת, אז אלא אם אנחנו הולכים לבחירות חדשות, מה שכנראה לא הולך להיות, נראה שבסוף הם יצטרכו להסתדר איכשהו".
הליכוד יתרסק וגנץ יוביל: לפני הבחירות לכנסת ה-23 חזה סגל כי נתניהו הולך להתרסק (בסוף קיבלו 36 מנדטים), ואף הביע ביקורת על עיתון הארץ שלא עקץ אותו על כך: "אני רוצה להזכיר: הטעות הגדולה שהייתה לי בחודשים האחרונים היא שקבעתי שנתניהו יתרסק בבחירות. למה עיתון 'הארץ' לא חוגג על הטעות הזאת? כי היא לא משרתת את התזה שלו שנועדה לקעקע את הייצוג היחיד שיש לציבור גדול מאד עם דעות שמרניות יותר בנושאים משפטיים, דת ומדינה ודעות ימניות בנושאים הלאומיים".
2015: הליכוד הולך להתרסק - דרמה, אסון, הליכוד לקראת הסוף, כל אלו היו חלק מהתחזית של עמית סגל לגבי כוחה של הליכוד לכנסת ה-20, אז התמודדו הליכוד ראש בראש עם המחנה הציוני של בוז'י הרצוג וציפי לבני: "מפלגת הימין העיקרית הולכת ונשחקת. השבוע, עוד טרם החל מסע הבחירות, היא כבר ירדה ל-20 מנדטים. בקצב הזה נתניהו עלול למצוא את עצמו עד מהרה עם 16-15 מושבים בלבד".
עוד כתב: "שרים בכירים במפלגה תיארו השבוע במונחים כמעט סופניים את המצב שאליו נקלעה תנועתם", ואף הוסיף: "2014 מתחילה להצטייר כמו 1999, השנה שבה התרסק נתניהו ואיבד את שלטונו".
באתר שלו כתב סגל את הסיבה שהיה פאסימי לגבי נתניהו והודה בטעותו לאחר תוצאות הבחירות, אז הליכוד קיבל 30 מנדטים: "המשותף לכל אלה, ולכמה נוספים, הוא הערכת חסר של נתניהו. כבר עשרים שנה מספידים אותו, אומרים שהוא לא פוליטיקאי מקצועי, שאיבד את מגע הזהב, שסופו קרב. רוב אלה שדיברו עליו כבר לא בפוליטיקה או בתקשורת. למעשה, הוא אולי הפוליטיקאי הטוב בתולדות המדינה ואחד המוצלחים בעולם. הוא נמצא כאן עוד מהדור שעבר, זה המנהיג היחיד בעולם המערבי שהיה בשלטון גם בשנות התשעים של המאה הקודמת וגם בשנות העשרה של המאה הנוכחית".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מאוד פשוט צריך להפסיק להתייחס אליו כפרשן (ל"ת)
    ואז הכל עושה שכל 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    יהיר וזחוח = תינוק מגודל
    סתם 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וואלה העיתונאי המזרחי והשחור עמית סגל יצא להגנת חבר מרעיו ... שופר קשקשן שלא יכול לקבל ביקורת .... בדיוק כמו מי שמפעיל אותו ... תתבגר
    סגור
  • 7.
    כנראה שב"ארץ נהדרת" ראו את הכתבה שלכם
    גל 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשו מערכון בדיוק על זה.
    סגור
  • 6.
    העם בחר מי לא יהיה ראש ממשלה ולא להפך
    דתי לאומי מפוחד 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שאלה האם ללא שיתוף הפעולה בין שנאת הרל"ב לתאוות השוחד של ימינה ועבאס, הייתה כמה ממשלת בנט לפיד מתוך דאגה לעם ומדינה?
    סגור
  • 5.
    זה לא עיתונאי זה שופר
    יואב לוי 06/2021/14
    הגב לתגובה זו
    12 1
    תמשיכו להיות תמימים ומתוקים
    סגור
  • 4.
    ממעט לטעות?
    ממעט? 06/2021/14
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ממעט לטעות? אין פרשן פוליטי שטועה יותר מעמית סגל ובפער. הוא פשוט ממש גרוע. גם כי הוא חושב שיש לו את הכוח לעצב מציאות באמצעות הכנסת הרצונות שלו לפרשנויות שלו. אבל אף אחד לא סופר אותו
    סגור
  • 3.
    עמית סגל חסר המושג
    תומר 06/2021/14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    עמית סגל היחצן והדובר של נפתלי בנט בערוץ 12!!! עמית סגל היה שותף מלא לתרגיל המסריח של בנט והוא דאג ליחצן ולדברר את כל המידע שנפתלי נתן לו בכל פלטפורמה תקשורתית ובכך לדאוג שבנט יהפוך לראש ממשלה!!! עמית סגל אתה פתטי!!!
    סגור
  • 2.
    כשאתה מדברר כל הזמן את הקו של ביבי... יהיו "טעויות"
    מנחם עזוז 06/2021/14
    הגב לתגובה זו
    16 1
    מקווה שביבי ידע לפחות להעריך את התרומה רבת השנים של החייל שלו במדיה. הוא שרף לא מעט מהקרדיט המקצועי שלו עבורו. מקווה שלפחות ישלח לו איזה סיגר טוב או בקבוק יין מפנק לאות הערכה.
    סגור
  • 1.
    אפס מאופס. (ל"ת)
    מאיר 06/2021/14
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור