תקשורת ומדיה

לפיד: "להחזיק דגל ישראל ולצעוק 'מוות לערבים' זו לא יהדות"

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ בהתבטאות ראשונה על מצעד הדגלים היום הוסיף "העובדה שיש גורמים קיצוניים שבשבילם דגל ישראל מייצג שנאה וגזענות היא מתועבת ובלתי נסלחת"
מערכת ice | 
יאיר לפיד (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
כשמצעד הדגלים בעיצומו מוציא הערב יו"ר יש עתיד ציוץ בו הוא מגנה את קריאות הנאצה לעבר ערבים. מצד שני נרשמים עימותים בין אנשי תקשורת על אופי הסיקור של המצעד ומה בוחרים להבליט בו.
ראש הממשלה החליפי ושר החוץ החדש של מדינת ישראל, יאיר לפיד, צייץ לפני זמן קצר תגובה ראשונה לגבי ההחלטה לקיים את מצעד הדגלים ושיבח את השר החדש לביטחון פנים: "את מצעד הדגלים במתכונת הנוכחית צריך היה לאשר. אני מברך את שר לבט״פ עומר בר-לב על עבודת המטה המצוינת וניהול האירוע".
בנוסף לפיד תקף את הקריאות "מוות לערבים" ששודרו מתוך הצעדה והאשים כי מדובר בביזוי הדגל: "העובדה שיש גורמים קיצוניים שבשבילם דגל ישראל מייצג שנאה וגזענות היא מתועבת ובלתי נסלחת. בלתי נתפס איך אפשר להחזיק דגל ישראל ביד ולצעוק "מוות לערבים" באותו הזמן. זו לא יהדות ולא ישראליות, וזה בטח לא מה שמסמל הדגל שלנו. האנשים האלה הם חרפה לעם ישראל."
 
כתב הארץ אורי משגב ביקר את לפיד וצייץ כי ההחלטה היא "ניסיון להוכיח משהו לימין הקיצוני. והנה כצפוי שוטרים ופלסטינים מתעמתים ונפצעים כשהכהניסטים חוגגים" תוך שהוא העלה את התמונה של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' חוגגים מהאירוע. 
בינתיים נרשם גם עימות בין אנשי התקשורת על אופי הסיקור של האירוע. אבישי גרינצייג טען כי מדובר במסגור האירוע דרך צילום של כמה עשרות צעירים יהודים שצעקו את הקריאות המכוערות ומצד שני לא דווח על האבנים וההתפרעויות שנזרקו בידי תושבי מזרח ירושלים. הכתבת החדשה לענייני ירושלים של וואלה, יעל פרידסון. הגיבה לו וכתבה כי הקריאות היו לאורך כל הצעדה. גרינצייג בתגובה שאל "יש סיבה למה את וחברייך בכלל לא מכירים את האירוע החמור ביותר הזה? יש סיבה למה אף אחד לא דיווח עליו?" כשהוא מצייץ שוב את סרטון ההתפרעות ליד משרד המשפטים בצלאח א-דין. פרידסון הגיבה לו שיעשה בדיקת עובדות וצייצה את הכותרת מתוך וואללה מוקדם יותר היום. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה