תקשורת ומדיה

השגריר המיועד לאנגולה נתן עדות אופי לסוהר אנס

חבר הכנסת לשעבר שמעון סולומון שאתמול הוכרז כ על ידי יאיר לפיד כי יהיה שגריר ישראל באנגולה נתן עדות אופי לסוהר שהורשע באונס של אסיר בכלא שקמה לפני מספר שנים. לפיד: "סולומון אדם ראוי שעוסק כל חייו בחינוך ונתינה, אין לנו ספק שיהיה שגריר מצוין למדינת ישראל"
מערכת ice |  2
שמעון סולומון (צילום פלאש 90)
פרסום של כתב הפלילים של "הארץ" ג'וש בריינר חושף כי חבר הכנסת לשעבר מיש עתיד, שמעון סולומון, שאתמול הוכרז כי יהיה שגריר ישראל החדש באנגולה כחלק מסבב מינויים נוסף של משרד החוץ, נתן בעברו עדות אופי לסוהר שהורשע באונס אסיר בכלא שיקמה לפני מספר שנים.
על פי בריינר בשנת 2019 הורשע הסוהר מאיר צגאי, ששירת בכלא שיקמה באונס של אסיר והשגריר המיועד הגיע לתת עדות אופי עליו ואמר בעדותו בין היתר כי ראה אצלו "רק צד של נתינה וסיוע". המקרה אירע בשנת 2017 והתברר כמזעזע במיוחד, ובסופו הסוהר הורשע ונשלח בסופו של דבר ל-12 שנות מאסר.
 
לטענת בריינר, סולומון הגיע לתת עדות האופי בבית המשפט המחוזי בבאר שבע לאחר שהסוהר כבר הורשע ושם סיפר בין היתר על פעילותם למען העלאת יהודי אתיופיה. כשפנה לשגריר המיועד לתגובה הוא השיב לו כי "הסכמתי לבוא ולספר על הצד שאני הכרתי. לא ידעתי שכבר הורשע. מכבד כמובן את החלטת בית המשפט". לשאלתו של כתב הארץ אם היה מגיע אם היה יודע שצגאי כבר הורשע השיב סולומון כי הוא "לא יודע לומר". בריינר אף פנה לשר החוץ יאיר לפיד עם העניין וזה אמר בתגובה כי "שמעון סולומון אדם ראוי שעוסק כל חייו בחינוך ונתינה, אין לנו ספק שיהיה שגריר מצוין למדינת ישראל"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    CONGRGELATION (ל"ת)
    HANDSOME ACADEMIC 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה רלוונטי עניין מתן עדות אופי לתפקיד שגריר?
    שון 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    "כתבה" מיותרת...
    סגור