תקשורת ומדיה

שאשא ביטון שללה פרס ישראל מפרופסור גולדרייך, הרשת סערה

השרה הודיעה כי תשלול את הענקת פרס ישראל בתחום המתמטיקה לפרופסור משום שקרא להחרים את אוניברסיטת אריאל, אבישי בן חיים הפתיע: "היה צריך להעלים עין", דן מרגלית: "היא החמיצה", ברדוגו הפתיע ופרגן: "מחזק את ידיה" ואיך הגיבו הח"כים בכנסת?
מערכת ice |  3
יפעת שאשא ביטון (צילום מסך ערוץ הכנסת)
השרה יפעת שאשא ביטון הודיעה אמש (חמישי) על החלטתה שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופ' עודד גולדרייך שחתם על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל.
שאשא ביטון ציינה: "מטרתו העיקרית של הפרס - לעודד יצירה ישראלית, מצוינות ומחקר. קריאה לחרם על מוסדות אקדמיים, חותרת תחת מטרה זו, שכן היא מבקשת לגדוע את היצירה, המגוון וחופש הדעות".
 
שרן השכל הוסיפה: "אני תומכת ומחזקת את שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון בהחלטתה שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופסור גולדרייך. מדינת ישראל לא יכולה להעניק פרסים למי שמבקש להחרים אותה".
אבישי בן חיים כתב על כך: "שלילת פרס ישראל מפרופ' גולדרייך היא חלק ממגמת הגבלת חופש הביטוי בפרט והדמוקרטיה בכלל בישראל. היה עדיף להעלים עין, כמיטב הפרקטיקה של המסורתיות המזרחית לניהול חברה מקוטבת. (מיותר לומר ששוגים אנשי ימין שלא מבינים שזה לא ייעצר אצלו, אלא יעצים את הלגיטימציה לעשות את זה גם להם)".
 
דוריה למפל שיתפה: "ב-2014 נתניהו ולבני השקיעו מאמץ אדיר כדי שישראל תהיה חלק מפרויקט ״הורייזן 2020״, המגביל את פעילותו לקו הירוק. לפני כחודש ישראל סיכמה עם האיחוד האירופי על פרויקט ההמשך לפיתוח מחקרי ומדעי, גם הוא מחריג את ההתנחלויות. אז בעצם גולדרייך נענש על תמיכתו בהסכמים שהממשלה חתומה עליהם?".
יעקב  ברדוגו טען: "מחזק את ידיה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בהחלטתה לא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופסור גולדרייך: ״אינני יכולה להעניק את פרס ישראל על הישגים אקדמיים, מרשימים ככל שיהיו, למי שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי".
 
דן מרגלית כתב: "אם אכן נחלץ פרופ' עודד גולדרייך למען תנועת החרם על ישראל בגרמניה וקרא להחרים את אוניברסיטת אריאל אני שולל כליל את עמדותיו. אך שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון יכלה להציג את ישראל בהדרה אילו החליטה להעניק לו את פרס ישראל חרף עמדתו המקוממת. היא החמיצה לעצמה ולאומה".
יריב אופנהיימר הסביר: "Fact Check: גולדרייך לא נפסל כתומך חרם על ישראל ובעד הבידיאס- זה פשוט לא אמת. שאשא ביטון פסלה את גולדרייך בשל התנגדותו להתנחלויות ולאוניברסיטת אריאל. עמדה פוליטית לגיטימית ששותפים לה רבים, גם בתוך הממשלה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גועל
    חיימוביץ 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרגש שמציף שרואים אתכם זה גועל עזבו אתנו
    סגור
  • 2.
    גם ד"ר מקולקל צודק פעמיים ביום (ל"ת)
    אח שלו 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    פרס ישראל
    ויקטור רוזנברג 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זכותו של כל אדם להחזיק בכול דעה פוליטית שנראית לו נכונה , וגם להביע אותה ברבים . פרס ישגאל הוא הקרהה של המדינה לתורמים לחיזודה בתחומים שונים . ולכן לא מגיע פרס לכלה שמחרימים ומפלגים את ישראאל ,לא מימיןן ולא משמאל ! חן חן לשרה שאשה ביטון !
    סגור