בריאות

"הפרעת אבל" נכנסה לספר הפסיכיאטריה

האם גל אבל הוא סוג של הפרעה נפשית? השאלה הזאת היוותה את סלע המחלוקת בין מומחי הפסיכיאטריה בעולם וכעת יש בשורה שנכנסה לספר הפסיכיאטריה העדכני: הפרעת אבל ממושכת קיבלה הכרה רשמית: אכן מדובר בהפרעה נפשית
מערכת ice |  1
דיכאון (צילום freepik)

לאחר שנים של מחלוקות מקצועיות האם אבל הוא סוג של מחלת נפש, בחודש שעבר הכיר איגוד הפסיכיאטרים האמריקאי בהפרעת אבל ממושכת כמחלה פסיכיאטרית רשמית. ההפרעה נכנסה למדריך האבחון והסטטיסטי שלו להפרעות נפשיות. 

הפרעת אבל ממושכת מתקיימת לאחר פטירתו של אדם קרוב אלינו. ההפרעה מובילה לגעגועים תהומיים הנפרשים לאורך זמן ממושך תוך קושי עצום לתפקד או לחשוב על דברים אחרים וכן פגיעה מהותית בתפקוד היומיומי השגרתי.
 


הפרעת אבל ממושכת כרוכה בתשוקה וכמיהה מתמשכת לאדם הנפטר שאיננו עוד. המומחים נתנו את אותותיהם המקצועיים מתי מדובר בהפרעת אבל (להבדיל מדיכאון): כאשר האדם סובל משיבוש זהות וחש סימביוזה מוחלטת עם הנפטר, כשהאדם נמנע מלהזכיר שהאדם מת וחש כאב רגשי עז (צער עמוק או כעס) הקשור למוות הנפטר. האבחנה מתייחסת גם לפן החברתי: כאשר יש קושי בהשתלבות חברתית מחדש והאדם נוטה לקהות רגשית, בדידות עזה ותחושת חוסר משמעות.

ביחד עם זאת, מומחים רבים אינם ממהרים להסכים עם האבחנה החדשה ומביעים התנגדות כיוון שלדעתם אבל הוא לא תהליך ליניארי ולא חוויה חד-משמעית שניתנת לקטלוג.  הם גם הביעו חשש מכך שחברות התרופות ינצלו את המצב וינסו לשכנע את הציבור שהם זקוקים לטיפול רפואי כדי לצאת מהאבל.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיוני בערך כמו שנוסטלגיה הייתה מקוטלגת כהפרעת נפש
    גל 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במשך שנים רבות.
    סגור