תקשורת ומדיה

בני גנץ: "מקרה איציק סעידיאן ניער את המערכת"

כשנה לאחר שהצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום במחאה על היחס לחיילי צה"ל לום קרב שסובל מפוסט טראומה מאז שירותו הצבאי במבצע צוק איתן הצית את עצמו מול בניין אגף השיקום במשרד הביטחון ב-12 באפריל
מערכת ice |  1
בני גנץ (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בני גנץ)

הבוקר (רביעי) התראיין שר הביטחון בני גנץ בגלי צה"ל, לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. גנץ שוחח עם אפי טריגר על המקרה העגום של איציק סעידיאן, הלום הקרב שהצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום במשרד הביטחון בשל אי ההכרה בו ובחבריו כנפגעי טראומה בעקבות שירותם הצבאי במבצע צוק איתן, אירוע ששינה את מסלול חייהם לעד, בעוד חלקם מתקשים להתאושש ולחיות חיים רגילים, נורמטיביים.

בני גנץ הודה כי: "האירוע של איציק סעידיאן ניער את המערכת". לדבריו, "אנחנו חייבים את חיינו לאלה שלחמו ונפגעו ונמשיך לעשות הכול כדי שהם יוכלו להשתקם ולהמשיך בחייהם למרות הפציעות. ננסה לעשות הכול על מנת להקל על התהליך הזה, אנחנו משנים את שערי הכניסה, לא מחטטים בעברם של אנשים".
 



"הזיכרון של חללי צה"ל ופעולות האיבה לאורך השנים הוא זיכרון כואב", אמר גנץ והוסיף: "אנחנו מודעים לצורך המהותי שלנו להמשיך ולהגן על מדינת ישראל בכל מחיר, כי אין לנו ארץ אחרת".

 



אמש, באותו עניין, התראיין אבי, אחיו של איציק סעידיאן, בתכניתו של רינו צרור וסיפר על מסירותו של אחיו ואי היכולת להתנתק מהטראומה שהציפה את חייו, טרם מעשה ההצתה: "איציק היה ישן שבוע ליד קבר חברו ז"ל", ומסביר: "הימים לפני יום הזיכרון הם הימים הכי קשים עבורו". 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה צריך אדם לשרוף את עצמו
    מבקר במדינה 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לנער את המערכת?
    סגור