קריירה ולימודים

גנץ יסתבך? העובדים הודיעו על סכסוך: "מקרה סעידיאן הבא"

ארגון מלווי נכי צה"ל הודיע על סכסוך עבודה באמצעות ההסתדרות הלאומית, המשמעות היא שבעוד כשבועיים נכי צה"ל יהיו ללא מלווים. ארגון נכי צה"ל: "המלווים חלק אינטגרלי מהטיפול הרפואי", משנה למנכ"ל ההסתדרות הלאומית: "שר הביטחון מחכה לאיציק סעידיאן הבא ומסרב להפיק לקחים"
מערכת ice | 
סגן ראש הממשלה ושר הביטחון, בני גנץ (צילום אלכס קולומויסקי, POOL, פלאש 90)
כשנה לאחר המקרה המצער של בו נכה צה"ל, איציק סעידיאן, הצית את גופו מול אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה יממה לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל ב-2021, ארגון מלווי נכי צה"ל הודיע על סכסוך עבודה. לדברי העובדים, משרד הביטחון עדיין גורר רגליים ולא מיישם את רפורמת ‘נפש אחת׳ בכל הקשור לליווי והטיפול לו זכאים נכי צה״ל ע״י אלפי המלווים והמטפלים.
בהנחיית בית הדין האזורי לעבודה, ישבו הצדדים לשיח, לטובת שיפור תנאי העסקת המלווים. אך לדברי המלווים, כעת חוזר בו משרד הביטחון מהתנאים שסוכמו בינו אל מול ההסתדרות הלאומית המייצגת את מלווי נכי צה״ל וממשיך להנציח את הקיפוח והעוולות בקרב ציבור המלווים.
הבוקר הכריזו סכסוך עבודה של מלווי נכי צה״ל. המשמעות של המהלך היא כי בעוד שבועיים נכי צה״ל ישארו ללא ליווי וטיפול. "משרד הבטחון איננו מסכים "לשחרר" את הסעיפים הנוגעים לשיפור תנאי המלווים ומתנה את שחרורם ביציאה למכרז - מכרז אשר לא יצא לפועל במשך למעלה מ 35 שנה", נמסר מההסתדרות הלאומית.
 
כאמור, ההסתדרות הלאומית תכריז על סכסוך עבודה מול משרד הביטחון אשר יביא להשבתה כוללת של מערך הליווי לנכי צה״ל, גיבורי ישראל. בנוסף, המאבק ילווה בהפגנות, עיצומים ופעולות נוספות של מלווי הנכים והנכים עצמם ברחבי הארץ.
 
אבנר מלכה, יו״ר ועד מלווי נכי צה"ל נמסר כי: "פקידי משרד הבטחון פועלים בחוסר תום לב משווע במהלך קיומם של השיחות, מערימים קשיים, נוקטים בסחבת בלתי נגמרת ופשוט מנסים לסחוט אותנו והכל במטרה אחת: לדחות ואף למנוע את שיפור תנאי העסקתם של ציבור המלווים אשר עובדים 24/7. הגיע הזמן לשים סוף לסחבת. מי שלא כיבד אותנו בשולחן המו״מ, יקבל אותנו ברחובות ובעיצומים. אני קורא לשר הביטחון, בני גנץ להתערב במיידית ולמנוע את ההשבתה הצפויה.״
איתמר שרוני, משנה למנכ״ל ההסתדרות הלאומית, הארגון היציג של ׳מלווי נכי צהל׳ נמסר: ״שר הביטחון כנראה מחכה לאיציק סעידיאן הבא ומסרב להפיק לקחים. אחרי שהטרגדיה האיומה התרחשה הם הקצו את התקציבים הייעודיים לטיפול במלווי הנכים, אבל כעת, אחרי שירדה  הסוגיה מסדר היום הם עושים הכל כדי למסמס אותה. מדובר בהתנהגות מבזה ומביישת משרד ממשלתי ואת שר הביטחון עצמו״.
מארגון נכי צה"ל נמסר כי: "המלווים הם חלק אינטגרלי מהטיפול הרפואי של אלפי נכי צה"ל בישראל . שיפור תנאי עבודתם יובל לעלייה באיכות הטיפול אותו הם מספקים. לאחר מאבק ארוך שנים לשיפור תנאי נכי צה"ל בישראל, משרד הביטחון מסרב לקיים את ההבנות אליהן הגיע עם הועד. אנחנו תומכים במאבקם הצודק של ועד מלווי הנכים, ודורשים ממשרד הבטחון לעמוד בסיכומים".
ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "אנו מצרים על השימוש הציני והלא ראוי בעניינו ושמו של איציק סעידיאן. משרד הביטחון מנסה, זה שנים רבות, לקדם מכרז חדש למתן שירותי ליווי סיעודי לנכי צה"ל. המכרז ישפר משמעותית את הטיפול בהם, את תנאי המלווים ויוודא כי קיים פיקוח הדוק על טיב עבודתם של המלווים, כדי לוודא שנכי צה"ל מקבלים את השירות הטוב ביותר. על מנת לאפשר את פרסום המכרז, משרד הביטחון קיבל את כל דרישות המלווים, לרבות מימון מיידי של 80% מהדרישות בהיקף של מיליוני שקלים. לצערנו המלווים, ממשיכים לסכל את פרסום המכרז ולפגוע בנכים שאותם הם אמורים לשרת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה