קריירה ולימודים

אשרות עבודה לפליטים מאוקראינה, ההצעה המפתיעה של ההסתדרות הלאומית

במכתב לשרת הפנים איילת שקד, שיגר הבוקר יושב ראש ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, דרישה להענקת אשרות עבודה לפליטי המלחמה שנמצאים בישראל "במטרה לאפשר לפליטי המלחמה לכלכל את עצמם עד שיוכלו לחזור למדינתם"
מערכת ice |  1
איילת שקד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי, Magma Images)
בעקבות המצב ההומניטרי המורכב אליו נקלעו מיליוני פליטים מאוקראינה, בו נותרו חסרי כל ונאלצו להעתיק את מקום מגוריהם לארצות זרות שפתחו בפניהן את שעריהן, גם בישראל הסוגיה ההומניטרית דורשת התערבות ממשלתית ואישורים.
במכתב לשרת הפנים איילת שקד, שיגר הבוקר (שלישי) יושב ראש ההסתדרות הלאומית דרישה להענקת אשרות עבודה לפליטי המלחמה שנמצאים בישראל. הבקשה מגיעה לאחר שבהסתדרות הלאומית הקימו מערך לוגיסטי שלם לקליטת הפליטים במקומות עבודה יעודיים.
 
יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי כתב כי "כמדינת היהודים צריכים לעשות הכול על מנת להקל על פליטי המלחמה. אחת הסיבות המרכזיות שהועלתה כמחסום לקליטת הפליטים בישראל, הינה המחסור במקומות עבודה".
שמחי מוצא בהסתדרות הלאומית יכולת לפתור את הבעיה. לדבריו, "ההסתדרות הלאומית נערכה לקליטת אלפי פליטים לשוק העבודה בישראל, והעמידה מערך לוגיסטי אשר יקלוט באופן מידי אלפי פליטים למקומות תעסוקה בתחומי התיירות, מלונאות, ניקיון וסיעוד".
יו"ר ההסתדרות הלאומית מבקש כעת ממשרד הפנים ומהשרה שקד העומדת בראשו אשרות עבודה דחופות בעבור הפליטים. שמחי כותב כי "לפליטי המלחמה מגיע יחס לכל הפחות שווה לעובדים הזרים".
כעת נותר להמתין ולקבל את התייחסותה של השרה שקד לסוגיה המדוברת. במידה ויתקבלו אשרות העבודה המבוקשות ייפתח מבצע לוגיסטי ענק "במטרה לאפשר לפליטי המלחמה לכלכל את עצמם עד שיוכלו לחזור למדינתם". לדבריו, מדובר בדיני נפשות: "פליט מלחמה המפרנס את עצמו, מתחיל את הצעד הראשון בדרך להשבת כבודו וחייו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לאפשר לשוהים ממדינת אוקראינה לעבוד בישראל
    ישראל 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאור המצב הביטחוני באוקרניה שלא מאפשר לאזרחיה השוהים בישראל לחזור למולדתם יש לאפשר להם לעבוד כחוק בישראל כדי שיוכלו לכלכל את עצמם. זו היא חובה הומניטרית בסיסית שחובה על מדינת ישראל לעשות לאלתר כפי שהייתה רוצה מדינת ישראל לקבל עבור אזרחיה במצב דברים אם היה קורה לה.
    סגור